انواع صنایع دستی

هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان

هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان

هنر لوکس صنایع دستی در اصفهان

صنایع دستی ایرانی نماد فرهنگ کهن کشورمان بشمار می رود که پس از سالیان طولانی توانسته زنده نگاه داشته شود. صنایع دستی اصفهان نیز برگ زرینی از دفتر پربار ملی بشمار می رود که با تنوع و جذابیت ویژه خود دل هر علاقه مندی را بدست می آورد.

زنده نگه داشتن صنایع دستی تهران ,اصفهان ,گیلان ,همدان و بطور کلی صنایع دستی ایران به معنای زنده نگه داشتن هویت ایرانیست.ما در فروشگاه صنایع دستی اصفهان , متنوع ترین محصولات هنری را به مشتریان معرفی کرده ایم تا فارغ از فاصله مکانی قادر به سفارش محصولات مورد نیاز خود باشند.

خرید آنلاین صنایع دستی از طریق اپلیکیشن و سایت فروشگاه به سادگی چند کلیک خواهد بود. در این مطلب به معرفی نمونه های برتر،فاخر، بسیار کهن و پرفروش هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان پرداخته ایم.

که در پس تمامی آنها ساعت ها تلاش و دقت استادانه و طراحی و نقش و نگارهای هنرمندانه نهفته که ارزش مادی و معنوی آنها را به شدت افزایش می دهد. فروشگاه صنایع دستی اصفهان با در اختیار داشتن بهترین و مرغوب ترین نمونه های هر یک در اختیار شما هنردوستان و علاقه مندان است.

تماس با واحد فروش: 09019277512

هنر لوکس میناکاری اصفهان

هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان

صنایع دستی لوکس اصفهان

صنایع دستی لوکس اصفهان بسیار خاص و از بهترین دست سازهای ایرانی بشمار می رود.فروشگاه صنایع دستی اصفهان عرضه کننده انواع محصولات دست ساز اصیل ایرانیست. خرید آنلاین صنایع دستی ، سوغاتی، کادو و هدیه برای مشتریان گرامی از سراسر کشور امکان پذیر است.

خرید صنایع دستی ایرانی با قیمت ارزان برای مشتریان سازمانی و ارگانی بصورت عمده در نظر گرفته می شود.خرید انواع صنایع دستی شهرهای مختلف ایران از طریق سایت بازار مینا 24 ساعت شبانه روز برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

تولید و توزیع محصولات صنایع دستی شامل تندیس های میناکاری ،تندیس صنایع دستی , ظروف میناکاری,فیروزه کوبی,سفال و سرامیک با قیمت ارزان به سراسر کشور بصورت فوری انجام می گردد. انتخاب و خرید آنلاین صنایع دستی ایرانی حق شماست.

هنر لوکس میناکاری اصفهان

هنر لوکس میناکاری اصفهان از نمونه های فاخر هنرهای لوکس صنایع دستی ایرانی بشمار می رود. یکی از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان، میناکاری است که عشق بازی و هنربازی هنرمندان و اساتید با کمک رنگ های مخصوص میناکاری و آتش بر روی فلزاتی مثل مس است.

که یادگاری از دوران کهن با دیرینه و پیشینه ای نزدیک به 5 هزار سال است که نمونه هایی از آن مثل مجسمه ی زئوس با قدمتی حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح یا انگشترهای یافت شده در قبرس به 13 قرن قبل از میلاد مسیح بازمی گردند. البته که امروزه هنر لوکس میناکاری بر روی مس , سفال و حتی طلا و نقره نیز انجام می شود.

هنر میناکاری که حقیقتا بدون هیچ گونه اغراقی جزء هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان محسوب می شود، حاصل ترکیب شدن اکسید فلزات با نمک های مخصوص و حرارت دهی در کوره ای با دمای 750 تا 850 درجه سانتی گراد است که رنگ ها به صورت پودری و مایع پیش ساخته موجود هستند.

 

هنر لوکس میناکاری اصفهان

هنر لوکس میناکاری اصفهان

هنرلوکس میناکاری اصفهان

هنرلوکس میناکاری اصفهان بیشتر جنبه تزئینی دارد از این رو ظروف مسی میناکاری شده برای زیباسازی چیدمان منزل استفاده می گردد. میناکاری که از قدیمی ترین هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان به شمار می رود از گذشته تا به امروز به فرم های مختلفی انجام می شده ولی سبک هایی که امروزه هنوز از آن کم و بیش استفاده می شود دو نوع میناکاری:

  • خانه بندی
  • نقاشی

است. مینای خانه بندی را نیز می توان از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان در روزگاران گذشته به حساب آورد که البته امروزه به جز موارد آموزشی در سازمان میراث فرهنگی در جای دیگری شاهد استفاده از آن نیستیم.

صنایع دستی ایران
در این نوع اساس کار استفاده از مفتول است که آن را متناسب با هر طرحی که مایل باشند تبدیل خواهند کرد و با حرارت بسیار زیاد آن را به سطح فلز جوش می دهند و پس از آن از رنگ های مخصوص استفاده می شود.

مینای نقاشی فرمی است مدرن از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان که از لعابی شفاف و کوره ای با درجه حرارت بسیار بالا برای نقش و طرح بندی استفاده می گردد.توجه داشته باشید که امروزه کارگاه های آموزشی متعددی در زمینه ی صنایع دستی میناکاری برگزار می شود.

تا هم از به فراموشی سپرده شدن و منسوخ شدن آن جلوگیری شود و هم علاقه مندان با یکی از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان آشنا شده و هم از این طریق به رشد و پیشرفت آن کمک کنند.

اپلیکیشن صنایع دستی

هنرهای لوکس صنایع دستی در تهران

هنرهای لوکس صنایع دستی در تهران از بهترین محصولات برای هدیه و کادو بشمار می رود.برخلاف سال های ابتدایی رونق و رواج میناکاری، امروزه نه تنها علاوه بر فلزاتی مثل مس از سفال هم استفاده می شود بلکه فرم های مختلفی از آن نیز بوجود آمده اند

که هدف هایی نظیر ترویج و اشاعه ی فرهنگ هر شهر به بهترین و زیباترین شکل در سایر استان ها و حتی خارج از کشور پشت آن بوده و همچنین برطرف سازی نیاز روز مشاغل مختلف و کسانی که به دنبال خرید هدایایی خاص و جایگزین کردن با کالای لوکس خارجی هستند نیز از جمله ی آنها بوده است.

که توانسته اند آن را در زمره ی هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان قرار دهند.از جمله تنوعات هنر میناکاری که می توان به جرأت جزء هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان به شمار برد، بشقاب و گلدان میناکاری به صورت جداگانه و سِت، ساعت، قندان، ست رومیزی، هدایای تبلیغاتی، تندیس و غیره هستند که با قیمت هایی بی نظیر و استثنایی در فروشگاه صنایع دستی اصفهان به فروش می رسند.

همچنین شاهد بکارگیری انواع رنگ های مصنوعی با تنوع بسیار بیشتر نسبت به رنگ های طبیعی اولیه و طرح ها و نقوش بسیار متنوع نیز هستیم و به همین علت از باارزش ترین هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان به شمار می رود که همگی در سایت فروشگاه صنایع دستی اصفهان قابلیت انتخاب و خرید دارند. میناکاری و در کنار آن هنرلوکس مس و پرداز اصفهان از دسته ی بسیار کهن هنرهای اصیل ایرانی بشمار می رود.

هنر لوکس فیروزه کوبی اصفهان

از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان که قدمت آن به مانند هنرهای میناکاری و خاتم کاری بسیار کمتر بوده و نزدیک به 60 سال است، هنرلوکس فیروزه کوبی اصفهان می باشد ولی محبوبیت و زیبایی آن دست کمی از این دو هنر ندارد.

هنر فیروزه کوبی با زیبایی چشم نواز خود در ظروفی مثل گلدان، میوه خوری، شکلات خوری، آینه و شمعدان، گوشواره، دستبند، پارچ، شلغمی، جعبه ی جواهرات و غیره کاربرد بسیار زیادی دارد.

مراحل انجام فیروزه کوبی، از هنرهای سنتی صنایع دستی اصفهان، بر روی فلزاتی مثل مس، طلا و نقره، برنج و غیره شامل خم کاری برای ساخت ضخامت های یکسانی از زیرساخت و نکرکاری است

که در آن بخش های مدنظر تا حد 3 میلیمتر و با زاویه ی 90 درجه پایین تر از بخش فیروزه کوبی قرار می گیرند. هنر لوکس فیروزه کوبی مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به صنایع دستی در سراسر دنیاست.

 

هنر لوکس فیروزه کوبی اصفهان

هنر لوکس فیروزه کوبی اصفهان

پس از آن نیز با لاک سطح را آماده ی مرحله ی بعدی یعنی فیروزه کوبی می کنند. در نهایت نیز برای زیبایی بیشتر سطح کار را با سمباده صاف کرده و با پلی استر آن را براق می کنند که در خرید ظروف فیروزه کوبی باید به آن دقت داشته باشید.

همچنین علاوه بر صافی و یکدستی سطح کار، محکمی چسب و استحکام دانه های فیروزه را مدنظر قرار دهید و اینکه بین این دانه ها کوچک ترین فاصله ای قرار نگرفته باشد.

همیشه در نمایشگاه ها و فروشگاه های صنایع دستی در کنار هنرهای فاخر و هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان مانند میناکاری و خاتم کاری، فیروزه کوبی نیز به چشم می خورد چرا که یکی از پرفروش ترین و محبوب ترین صنایع دستی اصفهان محسوب می شود که حاصل ساعت ها دقت و تلاش شبانه روزی است

که در نهایت چنین طرح بی نهایت زیبایی را ایجاد می کند. فیروزه کوبی با سنگ های فیروزه در زمره ی هنرهای پر طرفدار صنایع دستی اصفهان بشمار می رود.

هنر لوکس ملیله کاری اصفهان

هنر ملیله کاری نیز یکی دیگر از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان به شمار می رود که قدمت آن به 330 تا 550 سال قبل از میلاد مسیح بازمی گردد که از مفتول های نازک نقره و مس استفاده می گردد.

برای انجام و ساخت ظروف ملیله کاری باید دقت و وقت بسیار زیادی را خرج کرد و در کنار آن از ذوق و مهارت بالایی برخوردار بود تا بتوان از طریق طرح های سنتی و اسلیمی، هنر دستی فاخر و بسیار زیبا تولید کرد.

بهترین و مرغوب ترین صنایع دستی ملیله کاری را می توان در شهرهایی نظیر اصفهان، بروجرد و قزوین پیدا کرد که البته به عنوان صنایع دستی خاص و از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان در نمایشگاه ها و فروشگاه ها به فروش می رسند. هنرلوکس ملیله کاری اصفهان در کارگاه های مختلف به هنرجویان آموزش داده می شود.

از ظروفی که با ملیله کاری به عنوان هنر و صنایع دستی پدید آمده اند می توان به سرویس چای خوری، گلدان، آینه و شمعدان، سطل، قاب، سینی، کشکول، میوه خوری و غیره اشاره نمود که برای هدیه دادن به عنوان هدیه ای لوکس و به یاد ماندنی می توان خریداری نمود.

 

هنر لوکس ملیله کاری اصفهان

هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان

در خرید این دسته از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان نیز می توانید از فروشگاه صنایع دستی اصفهان استفاده کنید که نه تنها تنوع و کیفیت بالایی از محصولات در آن به چشم می خورد بلکه قیمت بسیار مناسبی دارند و در هر ساعت و هر روز هفته می توانید اقدام به ثبت سفارش کرده و در اسرع وقت محصول خریداری شده را تحویل بگیرید.

توجه داشته باشید که کیفیت و استحکام و همچنین مرغوبیت لایه ی پلی استر بسیار مهم است چرا که در صورت خرید ظروف ملیله کاری نامرغوب پس از مدت کوتاهی سیاه رنگ خواهند شد اما نگران نباشید

چرا که در فروشگاه صنایع دستی اصفهان می توانید هر محصولی را با دریافت شناسنامه و تضمین کیفیت و اصالت کالا خریداری کنید که ملیله کاری از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست. ست های ملیله کاری، ارزشمند برای تزئین منازل سنتی و مدرن ایرانی بسیار مناسب است.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

هنر لوکس ترمه اصفهان

ترمه دوزی یا ترمه بافی یکی از هنرهای بسیار ارزشمند و از دسته منسوجات بسیار قدیمی ایران است که از دوران صوفیه شروع شده و حقیقتا که باید آن را در دسته ی هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان دانست.

جنس قدیمی و البته اعلاء و دستی ترمه کرک یا پشم بوده و در گوشه ی آن نام بافنده نیز ذکر می شد اما امروزه هم از فرم دستی خارج شده و به صورت ماشینی تولید می شوند و هم اینکه به سمت جنس های ابریشمی یا ویسکوز روی آورده شده است. ترمه اصفهان توسط هنرمندان نصف جهان دوخته شده و سفارش محصولات ترمه اصل ایرانی از سراسر کشور دریافت می گردد.

موردی که باعث می شود ترمه دوزی و محصولات مختلف ترمه ای را جزئی از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان به شمار بیاوریم تنوع طرح آن است که همگی ریشه ی ایرانی دارند و بر قیمت و ارزش آن تأثیرگذار هستند.

از جمله نقوش بکار رفته در پارچه ها و محصولات ترمه ای می توان به بته جقه، گل شاه عباسی، بته خرقه، شاخ گوزن، امیری، راه راه محرمات، بته سروی و بته بادامی نام برد.توجه داشته باشید که نمونه اعلای ترمه دوزی و نمونه ی اصیل و کهن آن لاکی یا عنابی رنگ است که طرح بکار رفته نیز بته جقه و یا سرو خمیده است.

که از نمونه های فاخر و الحق هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان است که نظیر آن را در هیچ کجا نمی توان یافت.از انواع محصولات ترمه ای می توان به رومیزی، روتختی، کوسن، تابلو، سجاده، کیف، کفش، مانتو، جعبه جواهرات، پرده، مبل، رانر، سفره، شال، ترمه ی اتابکی و امیری اشاره کرد.

که توجه به طرح و نقش های اصیل، رنگ های با کیفیت، تار و پودی محکم، قابلیت شستشوی عالی و مقاومت بالا کمک به انتخاب و خرید جنس مرغوب و با کیفیت می کند که نباید نسبت به آن بی توجه بود.

 

هنر لوکس ترمه اصفهان

هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان

محصولات ترمه دوزی، از انواع بی نظیر هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان، در انواع نقش و نگار و رنگ و با قیمت هایی بسیار عالی در سایت فروشگاه صنایع دستی اصفهان به فروش می رسند

که نه تنها دارای شناسنامه بلکه ضمانت نامه ی اصالت و کیفیت کالا نیز هستند و در مورد زمان ثبت سفارش نیز هیچ گونه محدودیت و مشکلی نداشته و در هر ساعتی از شبانه روزی و در 7 روز هفته امکان ثبت سفارش و تحویل کالا وجود دارد.

هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان نه فقط بخاطر زیبایی و دقت و هنری که در آنها بکار رفته، بلکه بخاطر اصالت و کهن بودن آنان نیز به آنها هنر لوکس گفته می شود که ارزش مادی و معنوی آنها را بسیار افزایش می دهد.

هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان که در این مطلب به فاخرترین و بهترین نمونه های آن یعنی میناکاری، خاتم کاری، فیروزه کوبی، ملیله کاری و ترمه اشاره کردیم نمونه های عالی برای ترویج فرهنگ و هنر و تمدن هر شهر در داخل کشور هستند،

ضمن اینکه مورد استقبال بسیاری از توریست ها نیز قرار می گیرند که هدایای بسیار ارزشمندی برای انتقال فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی هستند.چنانچه شما نیز به این دسته از محصولات و هنرهای ایرانی علاقه ی زیادی دارید نه تنها می توانید با ثبت نام در کارگاه ها این هنر را بیاموزید بلکه برای خود منبع درآمدی نیز بسازید.

فروشگاه صنایع دستی اصفهان با برقراری ارتباط مستقیم با اساتید و هنرمندان این هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان، هم واسطه ها را حذف می کند.تا قیمت نهایی بسیار مناسب و رقابتی باشد و هم حمایت بهتر و کامل تری از سازندگان آن به عمل می آورد

و شما نیز به عنوان خریدار با دریافت ضمانت نامه و شناسنامه ی محصولات نسبت به کیفیت و مرغوبیت آنان هیچ تردیدی نخواهید داشت. ترمه دوزی و منسوجات ترمه، کار مشترک هنرمندان اصفهان و یزد می باشد.

 

تخفیف ویژه

هنر لوکس خاتم کاری اصفهان

یکی دیگر از هنرهای اصیل کشورمان, خاتم کاری اصفهان است که با طرح های موزائیکی و شبه مثلثی خود، هنری بی بدیل و بی نظیر را بوجود می آورد که جنس این طرح ها و شکل های هندسی معمولا از چوب آبنوس، فوفل، گردو، افرا و حتی از استخوان شتر و عاج فیل است.

که به هر میزان با دقت بیشتری کنار هم قرار داده شوند زیبایی بیشتری به کار خواهند داد.هنر اصیل ایرانی خاتم کاری که با قدمتی چند صد ساله که البته منشأ و تاریخ دقیق پیدایش آن مشخص نیست، از هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان محسوب می گردد.

که ساخت آن نه فقط مستلزم هنرمند بودن و دقت و صرف زمان زیاد بلکه مستلزم خرج عشق و علاقه و ذوق بسیار زیاد است تا با نگاه کردن به آن بتوان لذت برد و همین دقت و حساسیت باعث شده که در کنار هنر میناکاری، هنرلوکس خاتم کاری اصفهان به عنوان هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان در بازار داخلی و خارجی و نزد توریست ها شناخته شود.

و سهم فروش زیادی را به خود اختصاص دهد.از جمله ظروف خاتم کاری تولیدی در ایران می توان به جاقندانی، شکلات خوری، قلمدان، خودکار، ست رومیزی اداری، جا دستمال کاغذی و سطل و غیره اشاره کرد.

حتی در هدایای تبلیغاتی و تندیس ها نیز از خاتم کاری استفاده ی زیادی می شود که نشان از اهمیت، ارزش و جایگاه رفیع این هنر دست در نزد ایرانیان است و به همین دلیل آن را جزء هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان دسته بندی می کنند.

 

هنر لوکس خاتم کاری اصفهان

هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان

در خرید خاتم کاری از دسته هنرهای لوکس صنایع دستی اصفهان، حتما باید صاف و هموار بودن جلای خاتم، وجود قرینه و موزون بودن در نقش ها، استفاده از چوب های مرغوب، کوچک بودن و ظرافت مثلث های بکار رفته،

طرح های غیرتکراری و استفاده از چسب مرغوب برای قسمت پشتی برش ها را کاملا بررسی کنید چرا که همگی نشان از مرغوبیت و کیفیت بالای آنهاست.فروشگاه صنایع دستی اصفهان در این زمینه کار شما را بسیار راحت کرده و می توانید به راحت ترین شکل ممکن نسبت به خرید و تهیه ی آنها اقدام کنید.

توجه داشته باشید که فروش خاتم سازی در فروشگاه صنایع دستی اصفهان که یکی از انواع هنرهای لوکس صنایع دستی ایران محسوب می شود،کاملا بدون واسطه است و مستقیما از هنرمندان و کارگاه های ساخت آن تهیه می شود و حتما نیز دقت کنید

که پس از خرید نباید در معرض حرارت و نور مستقیم قرار بگیرد در غیر این صورت آسیب خواهد دید. خاتم کاری نمونه ای کهن و بسیار زیبا از هنرهای اصیل کشورمان است که در شهرهای شیراز و اصفهان جایگاه ویژه ایی دارد.

 

Handicrafts Of Isfahan 

Buying handicrafts is an entertainment for most people because of some reasons. Firstly, they can enjoy the arts and designs used to make different masterpieces.

Secondly, it is possible to use these pieces of art to decorate different decorations or use them in different occasions.

Thirdly, the art and culture of a region are transferred to different places. BazareMina online Market offers a variety of luxurious handicrafts of Isfahan.

Handicrafts of Isfahan

Handicrafts of Iran, especially Isfahan, are considered as the traditional symbols of culture which has survived after long years. These handicrafts are variant and attractive to attract the attention of every viewer.

If handicrafts of different regions of a country are survived and kept, the culture and tradition of the country will be transferred to next generations and can have a positive impact on younger people.

These days buys handicrafts is not a very difficult task because people can simply order whatever they like from different cities with a clock in the shortest time.

BazareMina online Market has a variety of simple and luxurious handicrafts made by professional master as a piece of art. Long hours are spent to make such great masterpieces and people should respect this time and effort.

Different Handicrafts

People in different cities may know most of the handicrafts of Isfahan; such as MinaKari (enameled), Khatam Kari, Firoozeh Koobi (turquoise), Termeh and filigree; but they are not familiar with their production procedure.

It is possible to see different videos related to making these pieces of art in BazareMina online Market which can be seen.These luxurious pieces of art are suitable for different occasions and decorations.

You can also learn how to make these arts by joining some handicrafts classes or work in some workshops with professional masters.

Luxurious Handicrafts

If you are looking for something luxurious which can be kept for long years, handicrafts are the best options. BazareMina online Market has a big collection of different Iranian handicrafts,

especially those from Isfahan, and you can select among different plates, vases, icons, panels, tissue holders, fruit dishes, sugar pots and a lot of other practical and decorative items to find the most suitable and favorite ones with the highest quality and the most reasonable price.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + هشت =