انواع صنایع دستی

میناکاری سفالی اصفهان و لالجین سفال همدان

میناکاری سفالی

سفال میناکاری شده

میناکاری سفالی اصفهان از محصولات زیبایی تولید شده در نصف جهان است که مانند ظروف مشابه میناکاری روی سفال لالجین همدان , طرفداران زیادی دارد. کیفیت ساخت میناکاری سفال اصفهان بگونه ایست که این ظروف میناکاری سفالی به کشورهای دیگر نیز صادر می شود.

محصولات میناکاری سفال تهران از اصفهان و لاله جین در همدان تهیه می گردد که بر این اساس در این دو شهر کارگاه های زیادی مشفول به فعالیت می باشند.

خرید میناکاری سفال Minakari Earthenware از طریق سایت فروشگاه و همچنین اپلیکیشن صنایع دستی به سادگی انجام می گردد. البته در صورتی که قصد ثبت سفارش عمده داشته باشید بهتر است با همکاران واحد فروش تماس گرفته و از تخفیف های ویژه مطلع شوید.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

میناکاری روی سفال

میناکاری روی سفال

معرفی ظروف سفالی میناکاری

میناکاری روی سفال از جمله هنرهای ابداعی و تلفیقی صنایع دستی است که مهد آن شهر لالجین همدان است که هم اکنون در فروشگاه صنایع دستی همدان نیز در حال تولید و عرضه شدن است.

این هنر بسیار زیبا که از تلفیق میناکاری و سفالگری پدید آمده است زیبایی طرح و نقش خاص خود را دارد و با قیمتی بسیار ایده آل در فروشگاه صنایع دستی اصفهان به فروش می رسد تا زینت بخش خانه های شما باشد. سفال میناکاری همدان و اصفهان از شناخته شده ترین محصولات هنری اصیل ایرانی بشمار می روند.

 

با میناکاری روی سفال هنر ابداعی و نوین صنایع دستی آشنا شوید

میناکاری روی سفال یکی از بهترین ابداعات در صنایع دستی است تلفیق دو هنر بسیار قدیمی با سابقه ی چند هزار ساله است که تبدیل به هنری نو و بدیع شده که به جرأت می توان اظهار کرد میناکاری روی سفال زیبایی در حد میناکاری روی مس دارد که هم اکنون میناکاری سفال در اصفهان به شکلی بسیار حرفه ای توسط اساتید زبردست تولید می شود.

اپلیکیشن صنایع دستی

میناکاری سفال قیمت ارزانی دارد و می تواند حال و هوای دکوراسیون های منازل و دفاتر ایرانی را بخوبی تغییر دهد. همچنین استفاده از المان های سنتی در چیدمان مدرن , جلوه زیبایی به آن خواهد بخشید.

میناکاری روی سفال

اما شاید بپرسید که میناکاری سفال چیست؟ میناکاری روی سفال که قدمت زیادی ندارد و با توجه به اینکه حاصل ادغام دو هنر میناکاری اصفهان و سفالگری در عصر جدید است، تاریخچه میناکاری روی سفال زیاد نیست و در آن مراحل میناکاری بر روی ظروف سفالی انجام می گیرد که تزئین آن به کمک نقاشی نیازمند هنر و تبحر بسیار بالایی است.

چرا که زمینه مسی درخشندگی و زیبایی نقوش را به خودی خود بالا می برد اما میناکاری سفال باید به گونه ای انجام شود که زیبایی آن در حد زمینه مسی باشد.میناکاری سفال و بر روی ظروفی همچون بشقاب، کاسه، گلدان و ساعت و غیره به حدی زیبایی بی نظیری دارد.

که نه تنها می توان از آن برای تزئین منازل و ادارت استفاده کرد بلکه امکان استفاده کاربردی نیز وجود دارد و به همین دلیل با خرید محصولات میناکاری روی سفال، ظروف دکوری و کاربردی بی نهایت زیبایی را وارد دکوراسیون داخلی منزل و اداره ی خود کرده اید.

 

میناکاری روی سفال

میناکاری روی سفال

خرید میناکاری روی سفال

خرید میناکاری روی سفال بصورت جزئی و کلی برای علاقه مندان به محصولات صنایع دستی ایرانی در نظر گرفته شده است. فروشگاه صنایع دستی اصفهان با در اختیار داشتن کلیه ی محصولات میناکاری روی سفال در بالاترین و بهترین کیفیت و بیشترین تنوع ظروف همراه با قیمتی استثنایی اقدام به فروش این محصولات کرده است.

از جمله محصولات میناکاری سفال در فروشگاه بازار مینا می توان به بشقاب، شکلات خوری، پارچ و لیوان، تابلو بشقاب میناکاری سفال، دیس سفالی، سرویس تنگ و جام سفالی میناکاری شده، سرویس چایخوری میناکاری سفال، کاسه و بشقاب سفالی میناکاری، قندان و کوزه سفالی اشاره کرد.

همچنین خرید رنگ میناکاری سفالی برای نقطه کوبی از طریق سایت امکان پذیر است. اگر قصد دارید که بدانید میناکاری سفال چیست ؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

میناکاری روی سفال در اصفهان

میناکاری روی سفال در اصفهان ار جایگاه ویژه ایی بین هنردوستان برخوردار است. تمامی محصولات میناکاری روی سفال در فروشگاه صنایع دستی اصفهان از کیفیت بالا و اصالت ساخت برخوردار هستند و این مورد را می توان از روی شناسنامه ی هر محصول نیز متوجه شد.

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

شناسنامه ی محصولات فروشگاه صنایع دستی اصفهان حاوی اطلاعاتی از قبیل نام استاد سازنده، تاریخ و مکان ساخت و مواد اولیه بکار رفته است. طرح و نقش های موجود بر روی این ظروف بی نظیر و کاملا خاص بوده و همین امر باعث شده تا میناکاری سفال قیمت ارزنده ای داشته باشد.

میناکاری سفال در همدان

میناکاری سفال در همدان و اصفهان شبیه یکدیگر تولید می شوند. پس از خرید ظروف سفالی میناکاری شده مهم ترین مسأله ای که باید به آن دقت داشته باشید، شکنندگی و ظرافت جنس سفال است و به همین خاطر در نگهداری از آن باید دقت زیادی کرد.

از جمله عواملی که باید به آن دقت داشت این است که میناکاری روی سفال احتمال لب پریدگی دارد پس برای تمیز کردن از دستمال مرطوب استفاده کنید. ضمنا از قرار دادن آنها در معرض مستقیم نور خورشید و گرما جلوگیری کنید.

در مکان هایی که رطوبت زیادی دارند نباید از ظروف سفالی استفاده کرد هرچند که لعاب روی این ظروف جلوی نفوذ رطوبت را تا حد معقولی می گیرد.میناکاری سفال از ارزش مادی و هنری زیادی برخوردار است و چنانچه بیشتر به فکر تزئین منزل هستید

تا جنبه ی کاربردی می توانید با صرف هزینه ی کمتر نسبت به خرید ظروف سفالی میناکاری شده اقدام کنید.در بین فروشگاه های ارائه کننده فروشگاه صنایع دستی اصفهان توانسته از لحاظ تنوع محصولات و قیمتی عالی به رقیبی سرسخت در این حوزه تبدیل شود

که رضایت بالای مشتریان نشان دهنده ی این موضوع است. خرید میناکاری سفال بجای محصولات لوکس خارجی به علاقه مندان صنایع دستی ایرانی پیشنهاد می گردد.

 

میناکاری سفالی

میناکاری سفالی

میناکاری سفال اصفهان

میناکاری روی سفال به دلیل برخورداری از هنرهای ترکیبی میناکاری و سفالگری و همچنین زیبایی بی نظیر و استقبال عالی گردشگران خارجی و مسافران داخلی توانسته به شغل ثابت افراد خانه دار تبدیل شود و از این مسیر به امرار معاش بپردازند.

فروشگاه صنایع دستی اصفهان با هدف حمایت از کسب و کارهای داخلی و ایجاد نوآوری در هنر میناکاری و ارزش انجام میناکاری روی سفال خود را در کنار فروشگاه های معتبر لالجین همدان و میناکاری روی سفال لالجین، در رونق این هنر بسیار زیبا و خاص می بیند که توانسته محصولاتی با کیفیت و مرغوبیت نمونه اعلی آن عرضه کند و در بسته بندی های شیک به دست مشتریان برساند.

ضمنا کسانی که مایل باشند تا ظروف میناکاری سفال را به صورت ست خریداری کنند این امکان برای این دسته از عزیزان در فروشگاه صنایع دستی اصفهان فراهم شده ضمن اینکه علاقه مندان توجه داشته باشند

که امروزه خرید هدایای صنایع دستی نسبت به خرید کالاهای لوکس خارجی که هیچ تناسب فرهنگی ندارند بیشتر طرفدار پیدا کرده که تنوع رنگ، طرح و نقش ظروف میناکاری روی سفال به همراه بسته بندی های شیک آنان را به هدایای نفیس و به یاد ماندنی برای عزیزان شما تبدیل ساخته است.

 

میناکاری سفالی

میناکاری سفالی

اموزش میناکاری روی سفال

اموزش میناکاری روی سفال پروسه های مشخصی دارد که ما در این مقاله سعی کرده ایم بصورت کلی به آن ها اشاره ایی کوچک داشته باشیم. میناکاری روی سفال نیازمند تبحر و تجربه ی بسیار زیادی است که از مرحله ی آماده سازی تا نقاشی و قراردهی در کوره نکات خاص خود را می خواهد که یقینا بدون توجه به این موارد به هیچ وجه نخواهید توانست محصولی خوب و با کیفیت تولید کنید که در نام و نشان میناکاری سفال باشد.

مهد و اصالت میناکاری سفال به شهر لالجین همدان باز می گردد که امروزه در اصفهان نیز با کیفیت و مرغوبیت بسیار بالا تولید می گردد. تمامی مراحلی که در این قسمت گفته می شوند طبق مراحل انجام شده توسط اساتید برتر لالجین همدان است. اکنون قصد داریم تا میناکاری سفال آموزش دهیم که بنا به درخواست مکرر شما عزیزان در سایت قرار داده ایم مخصوصا که خانم های خانه دار بسیاری از میناکاری روی سفال کسب درآمد می کنند.

میناکاری سفال تهران

میناکاری روی سفال تهران , اصفهان و لالجین همدان بصورت کلی از یک پروسه تولید پیروی می کنند. روش میناکاری سفال شامل 6 مرحله است که قبل از شروع کار باید سفال و سرامیک خام، شابلون مورد نیاز میناکاری، سیاه قلم میناکاری، لعاب میناکاری، پودر لعاب میناکاری، رنگ میناکاری سفال را تهیه کنید تا بتوانید طبق مراحل گفته شده میناکاری روی سفال را انجام دهید.

در ابتدا هر ظرفی را که برای انجام میناکاری سفال انتخاب کرده اید باید با سمباده نرم تمام سطح آن را صاف و صیقلی کنید تا بتوانید شابلون زنی را انجام دهید.در مرحله ی دوم، ظرف مورد نظر خود به عنوان مثال بشقاب سفالی را برای شابلون زدن آماده می کنید.

 

میناکاری سفالی

میناکاری سفالی

برای انجام این کار ابتدای کار باید نقطه مرکزی بشقاب را پیدا کرده و قطرهایی بکشید که از نقطه مرکزی عبور کنند. البته توجه داشته باشید که چون نقوش مورد نظر شما بر روی خطوطی که در این مرحله مشخص می کنید زده می شود بسیار مهم است

که در مرحله دوم میناکاری روی سفال فاصله این خطوط مساوی از هم باشد تا نقوش نیز با فاصله معین از هم قرار گیرند. مثلا سطح ظرف بشقاب را به 8 قسمت مساوی تقسیم کنید.در مرحله سوم میناکاری روی سفال باید به کمک جوهر مخصوص میناکاری سفال، نقش مورد نظر خود را پیاده کنید

که بر روی همان خطوط مرحله دوم باید کشیده شوند. این مرحله نیازمند این است که هنرمند از تبحر و تجربه ی نقاشی بالایی برخوردار باشد تا این نقش ها که بعدا رنگ آمیزی خواهند شد جلوه ای خاص و بی نظیری بر سطح ظرف پیدا کنند. میناکاری سفال اموزش های مختلفی دارد که بهتری است , هنرجویات از تمامی آنها مطلع باشند.

 

خرید میناکاری سفالی

مرحله ی چهارم میناکاری روی سفال سیاه قلم زنی است که شاید در ظاهر کار ساده ای به نظر برسد اما مهم ترین مرحله میناکاری سفال است. در واقع شما با سیاه قلم که ترکیبی از چسب، گرافیت و غیره است و ریختن آن به کمک پمپ مخصوص بر روی طرح هایی که از قبل کشیده اید مشخص می کنید

که این لعاب در مراحل بعدی نباید از آن خارج شود و در داخل کوره نیز لعاب از بین نرود.البته دقت داشته باشید که اهمیت زدن سیاه قلم در این مرحله از میناکاری سفال فقط به این موضوع بستگی ندارد بلکه هرچقدر صاف و دقیق این کار را انجام دهید زیبایی و کیفیت نهایی طرح بیشتر خواهد شد و طبیعتا ارزش هنری و مادی آن بالاتر خواهد رفت.

 

میناکاری سفالی

میناکاری سفالی

لعاب زنی مرحله پنجم میناکاری سفال است. در مراحل قبلی تمام کارهایی که انجام دادید نمود سریع و قابل مشاهده ای در زیبایی کار نداشتند اما در این مرحله بسته به دقت و ذوق و سلیقه ی خود در انتخاب رنگ و سازگاری آنها با یکدیگر و ایجاد نقوش و رنگبندی هنرمندانه زیبایی ظرف سفالی با میناکاری بیشتر و بیشتر خواهد شد.

پیشنهاد فروشگاه صنایع دستی اصفهان برای میناکاری روی سفال افراد تازه کار و مبتدی استفاده از الگوهای آماده برای انتخاب هنرمندانه رنگ ها و تناسب و هماهنگی آنها با یکدیگر است تا کم کم تبحر کافی را پیدا کنید.

ضمنا در لعاب زنی میناکاری روی سفال، پس از اینکه لعاب آماده را داخل پمپ ریختید تا لعاب را خودتان آماده کردید، از طریق بخش سوزنی شکل پمپ داخل نقوش را با لعاب پر کنید و هیچ جای خالی باقی نماند، ضمن اینکه اگر بین کار استراحت می کنید

حتما برای استفاده مجدد از پمپ حاوی لعاب آن را تکان دهید تا مواد داخل آن دوباره با هم ترکیب شوند و غلظت لعاب کم و زیاد نشود. در ساخت ظروف میناکاری سفالی باید موارد مختلفی اعم از کیفیت اجناس بکار رفته و پروسه های کاری , بخوبی رعایت شود تا محصول نهایی کیفیت خوبی داشته باشد.

ظروف میناکاری سفالی

مرحله ی آخر میناکاری روی سفال ریختن فِرِد بر روی لعاب و رنگی است که انجام داده اید تا به درخشندگی و براقیت آن کمک کند و هم سبب تثبیت آن شود. پس از آن باید ظرف را در داخل کوره قرار دهید تا به مرحله پختگی برسد.

این آموزش برای میناکاری روی بشقاب سفالی قابل تعمیم به تمامی ظروف سفالی است. توجه داشته باشید که ظروف میناکاری روی سفال علاوه بر اینکه نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد که در این آموزش میناکاری آن را یاد گرفتید، نیازمند هنر نقاشی و ذوق و سلیقه ی هنری نیز هست تا زیبایی نهایی کار کاملا مشتری پسند و خاص و دلربا باشد.

 

میناکاری سفالی

میناکاری سفالی

 

Minakari Pottery

Minakari pottery of Isfahan is a great piece of art which has a lot of fans. These earthenware handicrafts are the symbol of art and culture because they are made with the combination of pottery and Minakari. This art is not traditional and it is made by the creativity of professional masters of this industry.

Isfahan Minakari Pottery
Minakari pottery of Isfahan is similar to the dishes made in Lalejin, Hamedan. This magnificent art is a combination of Minakari or enameled art and the pottery to make great and special designs and patterns to decorate every atmosphere. The prices of earthenware handicrafts are more reasonable than other dishes and all people can afford it.

If you are looking for a place to offer high quality products, you can visit BazareMina online Market and get a good discount when you have a wholesale shopping.

Earthenware Products
Professional masters of Minakari and pottery create a memorable art with colorful designs which can be kept for long years by correct protection. As the price of earthenware products is really cheap, all people can afford it to decorate their homes and offices with a great Iranian handicraft.

The art of Minakari pottery is done on various dishes such as a plate, bowl, cup, clock and other things. Delicate and precise paintings on these dishes bring uniqueness to your atmosphere. In addition, you can consider earthenware dishes for practical purposes. Numerous art lovers are interested in Minakari pottery of Isfahan and try to have a collection of these dishes because different colors are used in their appearance.

Minakari Pottery of Isfahan
All reliable handicraft stores which sell earthenware dishes give a certificate of the originality of the products to make you sure of the high quality of materials, the name of producer and time and place of production. It is advised to take a good care of these products because they are delicate.

It is better to clean them with a wet cloth and do not put them in the exposure of sunlight. Minakari pottery has a high financial and moral value which can help you make your decoration nice and eye-catching.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − شش =