انواع صنایع دستی

نقاشی روی سفال جلوه زیبایی از طرح و رنگ های شاد

نقاشی روی سفال

نقاشی روی سفال خام

نقاشی روی سفال اصفهان از محصولات محبوب صنایع دستی ایران بشمار می رود. آموزش نقاشی روی سفال در شهرهای مختلف انجام می گیرد تا علاقه مندان بتوانند با توجه به سلیقه خود بهترین و زیباترین ظروف دکوری و حتی کاربردی را تولید نمایند.

در این رابطه میناکاری روی سفال از جمله هنرهای دست ساز ایرانیست که علاقه مندان فراوانی دارد.معمولا طرح های نقاشی روی سفال خام با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ هر منطقه ایی انجام می شود.

 

قیمت نقاشی روی سفال تهران, اصفهان و اهواز و سایر شهرهای کشور مانند یکدیگر است. مشتریان گرامی می توانند از طریق سایت و اپلیکیشن صنایع دستی اصفهان بهترین انتخاب و خرید را داشته باشند.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

نقاشی روی سفال

نقاشی روی سفال

نقاشی روی سفال و خلق شاهکارهای هنری

امروزه در اکثر شهرهای کشور نقاشی روی سفال اموزش داده می شود. معمولا ظروف نقاشی روی سفال بشقاب , گلدان و محصولات مورد نیاز در خانه می باشند. خرید نقاشی روی سفال در اهواز, تهران و سایر شهرهای با قیمت ارزان از طریق سایت فروشگاه صنایع دستی اصفهان بصورت آنلاین انجام می گیرد.

نقاشی روی سفال قیمت ارانی داشته و گزینه خوبی برای هدایای تبلیغاتی اصفهان می باشد.نقاشی روی سفال، یک هنر جذاب و زیبا است که می‌توان آن را با دنیایی از خلاقیت درآمیخت! بازی رنگ ها و نقش ها بدون هیچ محدودیت و مرز مشخصی بر روی ظروف سفالی به چشم می خورند.

اگر به ظروف سفالی نقاشی شده نگاهی بیندازید بدون شک متوجه گستردگی و انعطاف‌پذیری این هنر شگفت انگیز خواهید شد.ظروف سفالی در انواع مختلف وجود دارند که می توان با طرح های مختلف و با ابزارهای ساده آنها را رنگ آمیزی کرد.

نقاشی بر روی ظروف سفالی باید با رنگ مخصوص میناکاری روی سفال انجام گردد. نقاشی کردن روی ظروف سفالی در چند سال اخیر به یک هنر ماندگار و شناخته شده تبدیل شده است؛ چیزی که به تدریج در حال حرکت به سمت یک منبع کسب درآمد از هنر می باشد.

اپلیکیشن صنایع دستی
هنر نقاشی روی سفال کاملاً به سلیقه مهارت و ذوق هنری فرد بستگی دارد. برای اینکه روی ظروف سفالی نقاشی کنید، ابزارهای پیچیده ای نیاز ندارید؛ کافیست ظروف مورد نظر خود را به صورت سفال خام خریداری کنید؛

طرح و نقش ساده را با مداد سیاه روی ظروف بکشید و سپس متداول ترین و رایج ترین ابزارهای رنگ آمیزی را انتخاب کنید و مشغول به کار شوید. نقاشی روی سفال بسیار ساده است. هر نقش های متنوعی را روی ظروف سفالی می توانید به راحتی منعکس کنید. بسیاری از طرح‌ها خلاقانه هستند و شما را به سرزمین رویا و خیال می‌برند !

قیمت نقاشی روی سفال

قیمت نقاشی روی سفال معمولا ارزان می باشد. برای افرادی که به فکر کسب درآمد از هنر نقاشی روی سفال هستند ضرورت دارد که نسبت به اجرای طرح و نقش روی سفال، بهترین رنگ برای نقاشی روی ظروف سفالی و اجرای طرح های خلاقانه و مجذوب کننده، برنامه ریزی دقیق تری داشته باشند.

اگر ظروف سفالی نقاشی شده به عنوان یک محصول تجاری به فروش می رسد الزاماً باید بهترین نمای ظاهری را داشته باشد؛ رنگ ها با دوام و با ثبات باشند و از همه مهمتر، نظر مشتری را به خود جذب کنند.در قسمت های بعدی درباره فوت و فن های نقاشی روی سفال و آموزش این هنر صحبت می‌کنیم.

 

در ادامه، بهترین و زیباترین طرح ها را معرفی خواهیم کرد که می توانید روی ظروف سفالی اجرا کنید. در پایان خواهید دید که چگونه از این هنر اصیل و وهن می توانید لذت ببرید.نقاشی روی سفال، محبوب و پرطرفدار است.

ابزار نقاشی کردن روی ظروف سفالی خام برای افراد حرفه‌ای و باتجربه در این حوزه شناخته شده است.اما برای افرادی که به تازگی وارد این هنر شده اند یا تصمیم دارند از این راه کسب درآمد کنند و با پیچ و خم های این مسیر آشنا نیستند، لازم است تکنیک های نقاشی روی ظروف سفالی خام را بشناسند.

در این قسمت با ۵ تکنیک مختلف آشنا می شویم که می توانید ظروف سفالی را نقاشی کنید. فراموش نکنید که در هر قسمت باید از بهترین ابزار با کیفیت عالی استفاده شود تا ظروف سفالی، جلوه ظاهری مناسبی داشته باشند.

 

نقاشی روی سفال

نقاشی روی سفال

نقاشی روی سفال با اکریلیک

اولین و متداول ترین تکنیک نقاشی روی سفال، نقاشی و رنگ آمیزی ظروف سفالی با رنگ اکریلیک است. نقاشی روی یک ظرف سفالی بسیار پرطرفدار است چرا که رنگ اکریلیک جزو رنگ های محلول در آب محسوب می شود و به راحتی می توان آن را شست و کیفیت و ماندگاری بالایی دارد.

رنگ آکریلیک در انواع طیف رنگی در بازار وجود دارد و بنابراین با ترکیب کردن آنها یا استفاده از هر رنگ به تنهایی می توان نقاشی های خلاقانه ای را روی ظروف سفالی اجرا کرد.رنگ اکریلیک، ثبات بالایی دارد. اگر با غلظت مشخص از آن روی ظروف سفالی استفاده کنید

حتی می توانید قسمت هایی را هم برجسته نشان دهید. رنگ اکریلیک یک ابزار ارزان قیمت است که کار کردن با آن بسیار ساده است. با استفاده از قلم مو می‌توانید رنگ آکریلیک را روی ظروف سفالی استفاده کنید.

نقاشی روی سفال با رنگ روغن

دومین تکنیک برای نقاشی روی ظروف سفالی، نقاشی روی سفال با رنگ روغن نام دارد. کار کردن با رنگ روغن کمی دشوارتر از کار کردن با رنگ اکریلیک است. رنگ روغن در حلال شیمیایی حل می شود و مخلوط کردن آن فوت و فن های خاص خود را دارد.

ظروف سفالی که با رنگ روغن رنگ آمیزی شده است اندکی درخشان تر است اما پس از پایان کار نیاز دارید که زمان بیشتری را برای خشک شدن رنگ ها اختصاص دهید.از طرف دیگر کار کردن با رنگ روغن نیاز به قلم موهای خاصی دارد که باید آنها را پس از هر بار استفاده در حلال مورد نظر شستشو دهید؛

در غیر اینصورت قلم خشک می‌شود و به طور کامل باید آن را دور بیاندازید.علاوه بر قلم مو، از ابزارهای ساده نظیر تیغه یا کاردک هم می توانید برای نقاشی روی سفال با رنگ روغن استفاده کنید. این کار کاملاً به خلاقیت شما بستگی دارد.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

نقاشی روی سفال با ویترای

یکی دیگر از تکنیک های نقاشی روی سفال، استفاده از رنگ ویترای است. نام رنگ ویترای را در نقاشی روی شیشه شنیده‌اید. رنگ ویترای یک رنگ مایع و رقیق است که باید برای رنگ کردن ظروف سفالی در استفاده از آن بسیار دقت کنید.

برای رنگ کردن با رنگ ویترای، به قلم مو نیاز است. به دلیل اینکه این رنگ رقیق است برای طرح های ظریف روی ظروف سفالی باید اجازه دهید که رنگ قبلی خشک شود و سپس رنگ بعدی را استفاده کنید.

نقاشی روی سفال با مداد رنگی

یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین تکنیک های نقاشی روی سفال استفاده از مداد رنگی است. مداد رنگی که برای نقاشی ظروف سفالی به کار می رود معمولاً باید از نوع با کیفیت باشد تا بتواند آثار رنگ مناسب را بر جای بگذارد.

البته این کار اندکی دشوارتر است چرا که ظروف سفالی خام، زمینه ای به رنگ گل رس دارند و رنگ آمیزی آن با نوک مداد رنگی، کار سختی است.به طور معمول، نقاشی روی سفال با مداد رنگی بیشتر برای مهدهای کودک و دوره ابتدایی برای پرورش خلاقیت به کار می رود.

محصولاتی که به این سبک تولید می‌شوند ارزش تجاری ندارند مگر آنکه به طور ویژه ای با تکنیک های دیگر نظیر رنگ آکریلیک یا رنگ روغن ترکیب شده باشند.

 

نقاشی روی سفال

نقاشی روی سفال

نقاشی روی سفال با گواش

رنگ گواش، شبیه به رنگ اکریلیک است اما حالت غلیظ دارد و می توان آن را با آب رقیق کرد. ظروف سفالی که با رنگ گواش رنگ آمیزی شده‌اند هم جذابیت خاص خود را دارند. رنگ گواش، ارزانتر از رنگ آکریلیک و رنگ روغن است بنابراین برای افرادی که در این کار مبتدی هستند توصیه می شود.

آموزش نقاشی روی سفال

دنیای اینترنت و وبلاگ های هنری پر از دوره های آموزش نقاشی روی سفال خام هستند. هر کدام ایده‌ها و روش های متفاوتی را معرفی می‌کنند اما اساس کار برای رنگ آمیزی ظروف سفالی یکسان است. برای این هنر، شما باید ظروف سفالی خام را تهیه کنید؛

 

نوع رنگی که می خواهید با آن نقاشی کنید را خریداری نمایید. ابزارهای مورد نیاز نظیر مداد، پاک کن قلم مو ظرف مخصوص رنگ و آب برای رقیق کردن را در کنار خود داشته باشید.

نیاز دارید که یک سمباده کوچک هم تهیه کنید. برخی از ظروف سفالی ناهمواری هایی دارند که برای رنگ کردن، شما را دچار مشکل می کنند.برای نقاشی روی سفال خام، سطح مورد نظر را با سمباده هموار کنید. طرح دلخواه خود را با مداد روی ظروف بکشید

و سپس قسمت به قسمت، رنگ آمیزی را شروع کنید. اگر طرح شما چندین رنگ مختلف دارد، فراموش نکنید که اجازه دهید رنگ قبلی خشک شود و رنگ بعدی را بکشید. برای اینکه سطح سفال شما براق تر دیده شود، در انتهای کار از ابزار وارنیش یا اسپری براق کننده روی ظروف استفاده کنید.

 

نقاشی روی سفال

نقاشی روی سفال

طرح نقاشی روی سفال

نقاشی روی سفال، دنیای جذابی از طرح‌ ها و نقش‌ ها است. برای رنگ آمیزی ظروف سفالی به راحتی می‌توانید محدودیت‌ها را در هم بشکنید. طرح و نقشی که شما روی ظروف سفالی منعکس می کنید در هر گروهی می تواند به نمایش گذاشته شود.

نقاشی مدرن، نقاشی به سبک کلاسیک، نقاشی مینیمال، سبک های مختلف نقاشی که به صورت تخصصی هستند یا حتی نقاشی های کاملاً تصادفی و در حالت در هم ریخته، قابل اجرا روی ظروف سفالی هستند.

حتی می توانید پرتره یا انیمیشن را روی ظروف سفالی نقاشی کنید. اگر منظور شما از نقاشی روی سفال، کسب درآمد باشد، طرح‌های خود را باید به قدری جذاب و متفاوت خلق کنید که مشتریان شما در نگاه اول، مجذوب آن شوند.

 

مجموعه ای از طرح های درختان، گلها، گیاهان، پرندگان، خطوط در هم فرو رفته اسلیمی، طرح بته جقه، نقاشی هایی از طبیعت و حتی نقاشی هایی که هنرهای بومی سرزمین های دیگر را نشان می دهد جزو طرح های زیبا برای نقاشی روی سفال هستند.

متداول ترین ظروف برای این کار، بشقاب های سفالی هستند؛ چرا که سطح وسیع تری دارند و به راحتی می توان طرح و نقش را روی آن منعکس کرد. رنگ آمیزی بشقاب های سفالی هم ساده تر است. برخی دیگر از ظروف سفالی نظیر لیوان، کاسه یا ظروف مختلف دیگر هم برای نقاشی کردن مناسب است اما باید حوصله بیشتری به خرج دهید.

سطوح ناهموار، فرو رفته یا برآمده در این ظروف، رنگ آمیزی و نقاشی میناکاری سفالی را سخت تر می کنند. اگر بتوانید ظروف خلاقانه سفالی را به طرز کاملاً هنرمندانه، نقاشی کنید، آثار هنری شما بسیار خاص و متفاوت خواهند بود.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 3 =