انواع صنایع دستی

حکاکی روی مس اصفهان از صنایع دستی نوین ایرانی

حکاکی روی مس

ظروف حکاکی روی مس در اصفهان

حکاکی روی مس از هنرهای جدید صنایع دستی اصفهان بشمار می رود. همانطور که از اسم آن نیز مشخص می باشد, در این نوع صنایع دستی , طرح های مورد نظر بر روی ظروف مسی حکاکی می گردد. خرید الماس تراش اصفهان می تواند در کنار خرید دیگر محصولات دکوری , زیبنده منازل ایرانی باشد.

در گذشته حکاکی بر روی مس با ابزارهایی دستی مانند درفش انجام می شده ولی امروزه با دستگاه هایی مخصوص این کار صورت می گیرد. حکاکی روی مس با دست ارزش و ظرافت بیشتری داشته ولی بدلیل صرف زمان زیاد برای تولید و نداشتن توجیه اقتصاد , رو به فراموشی رفته است.

 

در صورتی که حکاکی روی فلز مس مانند هنر میناکاری با دقت و ظرافت انجام شود, جلوه زیبایی به ظروف خواهد بخشید. امرزوه اموزش حکاکی روی مس توسط اساتید این هنر برای هنرجویان در نظر گرفته شده است.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

حکاکی روی مس

حکاکی روی مس

صنایع دستی حکاکی روی مس

طرح حکاکی روی مس با توجه به نقوش سنتی و ایرانی که در هنرهای دیگر کاربرد دارد انتخاب می گردد. اگر بدنبال طرح برای حکاکی روی مس هستید می توانید از سایر محصولات صنایع دستی ایرانی الهام بگیرید.

ما در فروشگاه صنایع دستی اصفهان عکس حکاکی روی مس از محصولات مختلف را قرار داده ایم تا مشتریان برای انتخاب آسوده خاطر بوده و بهترین محصولات را بر اساس سلیقه خود سفارش دهند.

حکاکی بر روی مس

حکاکی روی مس و نقره و سایر فلزات انجام می گردد. ظروف حکاکی روی مس یا ظروف الماس تراش از جمله زیباترین هنرهای صنایع دستی است که برخلاف قلمزنی از قیر اندود کردن ظروف استفاده نمی شود

و در آن نیازی به ابزارهای زیاد نیست ضمن اینکه طرح و نقوش آن برخلاف قلم زنی سطحی و کم عمق هستند. این دسته از صنایع دستی در حال حاضر در کنار میناکاری، خاتم کاری، مس و پرداز و فیروزه کوبی از پرفروش ترین محصولات به شمار می روند.

اپلیکیشن صنایع دستی

حکاکی روی فلز مس

حکاکی برنج و حکاکی مس از محبوب ترین صنایع دستی در کشور شناخته می شوند. ظروف حکاکی روی مس که شاید در نگاه اولین بسیار شبیه و یا حتی خود هنر قلمزنی تلقی شود در صورتی که اصلا چنین نیست و حتی شاخه از آن هم محسوب نمی شود و رویه آن کاملا متفاوت است.

این ظروف که حاصل حکاکی بر روی مس هستند در نظر برخی افراد بسیار زیباتر و خوش نقش تر می آیند حال آنکه چنین هنری تازه پدید آمده و قدمتی به مانند هنر قلمزنی ندارد.

ظروف حکاکی روی مس حتی در کتاب صنایع دستی که نویسنده آن عیسی بهنام است در دسته هنر قلمزنی اشاره نشده و تنها گفته شده که قلمزنی از قدیم الایام تاکنون به شیوه های مختلف صورت می گرفته است که سه مورد از آنها بسیار رایج بوده اند و اکنون نیز استفاده می شوند:

حکاکی روی مس با دست

  • حکاکی سطح فلز مورد نظر مثل مس، برنج، برنز و غیره
  • کوبیدن طرح و نقش مورد نظر از پشت فلز به طوری که بر روی سطح حالت برجسته درست می شود.
  • طراحی نقش مورد نظر به صورت جداگانه و سپس جوش دادن روی فلز

حکاکی روی مس با دست در گذشته با دشواری انجام می شده, چرا که با درفش های مخصوص کار ماشین های فعلی انجام می گرفته است. سابقه انجام هنرهای مشابه به هزاران سال پیش باز می گردد

که در نتیجه آن سبک های مختلفی نیز در قلمزنی مثل سب مشبک، نیمه برجسته، برجسته یا سه بعدی و غیره شکل گرفت. اما در مورد ظروف حکاکی روی مس که حاصل هنر حکاکی است قضیه کاملا متفاوت است یعنی هنرمند در این شیوه نیازی به ابزارهای خاصی ندارد و بسیار ساده است.

استفاده از طرح زیبا برای کار روی مس بسیار مهم است. طرح های سنتی ایرانی برای صنایع دستی بیشتر استفاده می شوند ولی محدودیتی در نوع طرح وجود ندارد و هنرمندان می توانند بر اساس سلیقه خود زیباترین طرح های را بر روی ظروف مسی کار کنند.

حکاکی روی مس

حکاکی روی مس

خرید ظروف حکاکی روی مس

خرید ظروف حکاکی روی مس بیشتر جنبه برای تزئین منزل و هدیه برای دوستان دارد. برای ساخت ظروف ظروف حکاکی روی مس برخلاف قلمزنی از قیر نیز استفاده نمی شود (در قلمزنی داخل گلدان و در بشقاب پشت آن را قیر می مالند تا هم صدای ضربات چکش را بگیرد و هم اینکه موجب تاب برداشتن ظرف نشود و طرح و نقش خیلی خوب روی آن شکل بگیرند) چون برخلاف آن طرح و نقوش خیلی عمقی کار نمی شود و سطحی و کم عمق هستند.

این صحبت ها به معنای آن نیست که ارزش هنر قلمزنی پایین تر باشد و یا اینکه زیبایی ندارد بلکه منظور ما این است که هنر حکاکی روی ظروف مسی توانسته خود را بیشتر باب میل نسل امروزی معرفی کند

و از این حیث استقبال بیشتری از آن شده اما جایگاه هنر قلمزنی بدون هیچ شکی پابرجاست. در گذشته حکاکی روی فلز با دست انجام می شده که امروزه بدلیل مقرون به صرفه بودن با دستگاه انجام می گردد. ظروف حکاکی روی مس سیر تحول بسیار جالبی داشته اند که در ادامه توضیح می دهیم.

هنر حکاکی روی مس را می توان به ایلام نسبت داد که از آنجا شروع شده و در اصفهان به نقطه اوج خود رسیده است و الان به حدی به شهرت و محبوبیت در نزد دوستداران هنر و صنایع دستی رسیده که ما را مجاب به نگارش چنین مطلبی کرده که باز هم زیبایی و جایگاه بی نظیر آن را نمی توان به خوبی توصیف کرد.

ظروف حکاکی روی مس در ابتدای کار خود رنگ آمیزی نمی شدند و به همان شکل اولیه خود وارد بازار صنایع دستی می شد و در واقع تک رنگ بود. پس از آن هنرمندان و اساتید حکاکی روی فلزات متوجه شدند

که در مقایسه با سایر صنایع دستی مثل میناکاری، فیروزه کوبی، مس و پرداز و خاتم کاری (حقیقتا شاهکارهای صنایع دستی هستند که بخش صادرات فعالی نیز دارند)، فروش بسیار کمتری دارد که بخاطر نقش و نگار و تنوع رنگ کمتر آن است. امروزه این هنر در شهرهای مختلف دنبال می شود. حکاکی روی مس در یزد و تهران نیز از استقبال ویژه ایی بر خوردار بوده.

حکاکی روی مس اصفهان

لذا رویه ساخت ظروف حکاکی روی مس وارد دوران طلایی خود شد و رنگ مورد نظر را مستقیما به مس وارد کردند تا همانند سایر هنرهای صنایع دستی از تنوع رنگ خوبی برخوردار باشد و الان به نحوی شده که پس از خاتم کاری، میناکاری، فیروزه کوبی و مس و پرداز، پرفروش ترین و محبوب ترین هنر ایران محسوب می شود.

اما این رویه پیشرفت در حکاکی روی ظروف مسی محدود به تنوع در رنگ نبود! ابتدا با ساخت ظروف مختلف شروع شده بود مثل گلدان، کشکول، سینی، جام، پارچ، دستبند، گردنبند، سرویس شربت خوری، آینه، تنگ، شکلات خوری، شمعدان، شیرینی خوری و غیره.

حکاکی روی مس

حکاکی روی مس

آموزش حکاکی روی مس

امروزه با توجه به نیاز بازار و استقبال بسیار شدید سازمان ها و ادارات خصوصی و دولتی از تندیس های میناکاری، خاتم کاری و مس و پرداز (که مجموعه بازار مینا را مجاب به تأسیس سایت بازار تندیس نمود

تا این تقاضای شدید مشتریان را پوشش دهیم)، ظروف حکاکی روی مس به سمت تولید هدایای تبلیغاتی نیز رفته است که حتما توصیه می کنیم از محصولات ما دیدن کنید.

هنر جویان با خرید دستگاه حکاکی روی مس و آموزش صحیح می توانند بر طرح های زیبایی را بر روی ظروف مسی و حتی فلزات دیگر کار کنند و از این راه کسب درآمد نمایند. قیمت دستگاه و قیمت قلم حکاکی روی مس با توجه به کیفت ها آن متفاوت است.

 

شیوه ساخت ظروف حکاکی شده بر روی مس به دو صورت است که امروزه هر دو نوع نیز رواج دارد:

  • در این شیوه از متد سنتی استفاده می شود که در آن به کمک قلم فلزی نقش های مورد نظر خود را که بیشتر ذهنی و ابداعی هستند روی مس پیاده سازی می کند (در قلمزنی بیشتر از طرح و نقوش سنتی مثل بته جقه و غیره استفاده می شود)
  • در شیوه مدرن و جدید از دستگاه حکاکی روی ظروف مسی استفاده می شود که در برخی موارد دیده شده که از دستگاه CNC نیز استفاده می کنند که مجهز به یک مته خاصی است تا به کمک آن طرح خاص خود را روی آن بتراشند.

به طور کلی ساخت ظروف حکاکی روی مس بسیار سریعتر از قلمزنی است و چون قلمزنی نیز بیشتر روی نقره انجام می شود و نقره نیز نسبت به مس گران قیمت تر است، هزینه تمام شده این ظروف نیز کمتر خواهد بود،

هر چند که در نگاه خریداران و بازخوردهایی که دریافت کرده ایم، ظروف حکاکی روی مس به مراتب زیباتر و مشتری پسندتر هستند.صنایع دستی حکاکی روی مس به شکل امروزی , عمر کوتاهی داشته و باید در طول زمان کامل تر از قبل گردد. نحوه کار و نحوه حکاکی روی مس در سبک های مختلف , متفاوت است.

 

حکاکی روی مس

حکاکی روی مس

در حال حاضر هنر ساخت ظروف حکاکی روی مس در شهرهای مختلفی انجام می شود که از جمله آنها می توان به زنجان، تبریز، مراغه، اصفهان، اهواز و تهران اشاره کرد. اما برای شما عزیزانی که نسبت به فروشگاه های تخصصی و معروف این شهرها یا در سطح اینترنت آشنایی ندارید چطور می توانید بهترین و مرغوب ترین ظروف مسی حکاکی شده را خریداری کنید؟

فروشگاه صنایع دستی اصفهان در زمینه انواع صنایع دستی بسیار موفق عمل کرده و در هر کدام از این زمینه ها نه تنها در بازار داخلی به خوبی تأمین کننده است بلکه در صادرات صنایع دستی نیز نقش فعالی دارد. فروشگاه صنایع دستی اصفهان با در اختیار داشتن کارگاه های تولیدی وابسته به این مجموعه که زیر نظر مستقیم بازار مینا و اساتید برجسته و معروف اصفهانی فعالیت دارند توانسته با حذف افراد واسطه و عرضه مستقیم محصولات، قیمت بسیار مناسب تری ارائه کند.

با مشاهده تصویر ظروف و عکس حکاکی روی مس می توانید زیبایی آن را مشاهده کرده و بدلیل محبوبیت آن پی ببرید.لذا شما عزیزانی که به دنبال خرید ظروف حکاکی روی مس هستید می توانید بدون هیچ نگرانی بابت کیفیت و مرغوبیت محصولات به خرید بپردازید چرا که تمامی محصولات هم گارانتی کیفی دارند و هم ضمانت نامه اصالت کالا به همراه آنهاست و با در اختیار داشتن شناسنامه محصولات، می توانید اطلاعات کاملی در مورد مرغوبیت مس بکار رفته، هنرمند سازنده و محل و تاریخ ساخت کسب کنید.

 

هدایای تبلیغاتی ظروف حکاکی روی مس آخرین زمینه ابداعی این هنر بسیار زیبا محسوب می شود که با توجه به استقبال بسیار زیاد سازمان های دولتی و خصوصی و ارگان های مختلف از سایر محصولات هدایای تبلیغاتی و حتی تندیس های صنایع دستی، تصمیم گرفتیم که تندیس و هدایای تبلیغاتی این دسته از ظروف را نیز به محصولات خود اضافه کنیم تا مانند قبل پر قدرت ظاهر شویم.

تندیس های صنایع دستی و هدایای تبلیغاتی بهترین گزینه برای بازاریابی به شیوه مدرن و جذب مشتریان، تجلیل از کارمندان و پرسنل نمونه، تقدیر از افراد برگزیده و نمونه در جشنواره ها و مراسمات مختلف فرهنگی، هنری و غیره است. این تندیس ها برخلاف کالاهای لوکس خارجی نه تنها ارتباط بسیار زیادی از لحاظ فرهنگی و هنری با کالاهای اصیل ایرانی دارند بلکه قیمت تمام شده آنها نیز بسیار مناسبتر است که در خرید عمده ظروف حکاکی روی مس مشمول تخفیفات ویژه نیز خواهید شد.

حتی در خرید عمده این تندیس ها و هدایای تبلیغاتی امکان سفارشی سازی محصولات نیز وجود دارد که در تماس با همکاران واحد فروش می توانید درخواست خود را ثبت نمایید. می توان از ظروف حکاکی روی مس به شکل محصولات دکوری و تزئینی برای منزل و محیط کار نیز استفاده کرد که استفاده از مس از لحاظ علمی نیز ثابت شده است که تأثیرات بسیار مثبتی روی سیستم قلبی – عروقی، جلوگیری از کم خونی، سلامتی پوست و غیره دارد.

ظروف حکاکی شده روی مس از لحاظ زیبایی، کیفیت هنری، جدید بودن طرح و نقوش، اثرگذاری در ذهن و چشم بیننده و نفیس بودن هیچ چیزی از سایر صنایع دستی ایران کم ندارند و همانطور که گفتیم پا به پای هنرهای اصیل و بسیار محبوب ایرانی به فروش می رسند که خوشحالیم در این زمینه توانسته ایم سهمی ایفا کنیم و رضایت خاطر شما عزیزان را کسب کنیم.

شما مشتریان همیشگی فروشگاه صنایع دستی اصفهان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر مبنی بر این دسته از ظروف و تخفیف در خرید عمده با همکاران ما در واحد فروش تماس گرفته و سفارش خود را در هر زمانی ثبت کنید تا در اسرع وقت و با بسته بندی بسیار زیبا و شکیل تحویل بگیرید.

 

Engraving on Copper

Engraving on copper is one of the eye-catching handmade arts of Isfahan. This souvenir has a lot of fans around the world because of the beauty and delicacy of its designs. BazareMina online Market has a wide range of products made by this fabulous art. Additionally, all its products have high-quality materials and reasonable prices.

Engraving on Copper
A modern handmade art of Isfahan is engraving on copper. Copper is the main material used to make this fabulous masterpiece. This art can decorate your atmosphere to the best level. When engraving on copper is done by hand, it has a higher value than the machinery one.

There are a lot of products made by this art which can bring a fresh sense of beauty and originality to your place. Engraving can be done on different metals such as copper, silver, brass, bronze and some other ones. This souvenir of Isfahan has a lot of art lovers in various parts of the world. BazareMina online Market is a place where you can find a wide variety of handmade engraving products on copper.

Handmade Engraving
It was hard to have handmade engraving in the past but it is easier now because of various devices which are used to make nice designs. There are a lot of patterns and designs which can be used for this art. Handmade engraving on copper is one of the glorious souvenirs of Isfahan.

Traditional Iranian designs are used to make handicrafts. Various artists can use a design based on their interest and work on copper dishes. Moreover, people usually buy this souvenir for their home decoration. Also, it is a nice option for giving others as a gift because it can be kept for a long time and has an eye-catching look.

Engraving on Copper as a Souvenir
There is a wide variety of dishes such as a syrup service, mirror, flagon, sweet dish, candlestick which are made by engraving on copper. Some companies choose this souvenir as a promotional gift to their staff when they want to appreciate their help and support.

BazareMina online Market is a reliable handicrafts store which sells a variety of handmade souvenirs to its customers around the world online. In addition, you can save your time, money and energy by shopping online at this market.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =