انواع صنایع دستی

آموزش ساخت رنگ میناکاری اصفهان + دانلود فیلم

ساخت رنگ میناکاری اصفهان

ساخت رنگ میناکاری روی مس

ساخت رنگ میناکاری برای هر میناکار حرفه ایی , کاری ساده بشمار می رود. ولی هنرجویانی که در ابتدای آموزش جامع میناکاری قرار دارند باید اصول اولیه را بدرستی فرا بگیرند. و در گذر زمان با کسب تجربه در زمینه ساخت رنگ میناکاری ,بتوانند ظروف زیبایی را نقاشی کنند.

واحد آموزش گروه صنایع دستی بازار مینا , فیلم آموزش میناکاری را بصورت رایگان برای علاقه مندان به این هنر اصیل ایرانی تهیه کرده تا هنرجویان گرامی از هر کجای کشور بدون نیاز به پیش زمینه خاصی بتوانند ساخت رنگ میناکاری روی مس را آموزش ببینند. شما می توانید هنر میناکاری اصفهان را از طریق سایت و بصورت آنلاین فرا بگیرید.

تماس با واحد فروش: 09019277512

آموزش ساخت رنگ میناکاری روی مس

هنر آموزان عزیز در نظر داشته باشند که برای ساخت رنگ میناکاری minakari art , همیشه باید اصول ثابتی را در نظر گرفته تا نتیجه نهایی قابل قبول باشد. ما در این مقاله قصد داریم بصورت کلی به آنها اشاره نمائیم. هنرآموزان گرامی و همچنین اساتید هنر میناکاری می توانند برای خرید عمده رنگ میناکاری با واحد فروش ما تماس گرفته و از بهترین رنگ های میناکاری اصفهان را از هر کجای کشور در کمترین زمان تهیه فرمایند.

اپلیکیشن صنایع دستی

آموزش جامع میناکاری

شما برای ساخت رنگ میناکاری ابتدا به بست (بس) نیاز دارید. برای تولید بست دو عنصر کلیدی لازم است, این دو عنصر عبارتند از صمغ عربی و گلیسیرین. کارکرد صمغ عربی در بست به منظور غلیظ کردن (سفت کردن) و کارکرد گلیسیرن به منظور نرم کردن رنگ می باشد.

در نظر داشته باشید که ساخت بست یک کار ساده و روتین برای میناکاران بشمار می رود , اما در عین حال این کار ظرافت های خاصی داشته , و فقط با گذر زمان و تجربه برای هر میناکار حاصل می گردد. آموزش ساخت رنگ میناکاری اصفهان بصورت رایگان برای تمامی هنرجویان قابل استفاده خواهد بود.

 

ساخت بست میناکاری

برای ساخت بست باید دو ماده صمغ عربی و گلیسیرین را به نسبت 2 به 1 (صمغ عربی دوبرابر گلیسیرین باشد) با یکدیگر ترکیب کنید. ابتدا صمغ عربی را در آب سرد خیسانده و پس از 24 ساعت مایع بدست آمده را از صافی عبور دهید.

پس از آن مایع صمغ را با توجه به نسبت گفته شده با گلیسیرین ترکیب نمائید. صمغ عربی , گلیسیرین و بست را بهتر است در هوای خنک نگهداری کنید تا خراب نشوند.همچنین ترکیب صمغ و گلیسیرین برای مدت طولانی پیشنهاد نمی گردد

و بهتر است هر سری بر اساس نیازتان و به میزان لازم بست تهیه کنید.ساخت رنگ میناکاری روی سفال با مینا کاری روی مس متفاوت است. شما برای خرید رنگ میناکاری و همچنین بست آماده می توانید در فروشگاه آنلاین صنایع دستی اصفهان ثبت سفارش نمائید.

 

آموزش ساخت رنگ میناکاری روی مس

آموزش ساخت رنگ میناکاری روی مس

ساخت رنگ در میناکاری

برای تهیه رنگ میناکاری, کمی از پودر رنگ مورد نظرتان را بر روی شیشه ریخته و سپس آرام ,آرام مقداری بست به آن اضافه نمائید. مخلوط بست و پودر رنگ را با کاردک ترکیب کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که خمیر رنگ نه غلیظ باشد نه روان و شل . در انتها بهتر است چند دقیقه رنگ ساخته شده به حال خود رها گردد تا به اصطلاح جا بیافتد. ساخت رنگ در میناکاری نیاز به تجربه های عملی دارد که در گذر زمان و با تلاش بیشتر کامل می شود.

استفاده از رنگ میناکاری برای نقاشی روی مس

ابتدا مطمئن شوید ظرف لعاب کاری شما تمیز باشد. هر گونه غبار و چربی که بر روی سطح ظرف وجود داشته باشد , می تواند باعث جلوگیری از رنگ زدن صحیح آن گردد. برای رنگ زدن مقداری آب بر روی شیشه و در کنار رنگ ساخته شده بریزید, سپس آرام آرام مقداری رنگ را با قلم مو در آن حل کنید.

نکته ایی که باید در این مرحله به آن توجه داشته باشید این است که : آب را بصورت مستقیم بر روی رنگ نریزید, چرا که با این کار ساختار رنگ را بطور کلی خراب خواهید کرد. هنرآموزان گرامی با آموزش جامع میناکاری می توانند از هر کجای کشور این هنر اصیل را فرابگیرند. فیلم آموزش میناکاری روی مس توسط هنرمندان با تجربه اصفهانی برای دوستداران این هنر ساخته شده است.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

رنگ میناکاری روی مس

رنگ زدن بر روی ظروف مینا تجربه خاص خود را می طلبد. با توجه به اشکال مختلف ظروف میناکاری شده , برای رنگ زدن بر روی هر کدام از آنها, باید به شکل خاصی عمل نمود. بطور کلی برای رنگ زدن بهتر است حرکت قلم مو چند بار به حالت بالا به پایین و یا پایین به بالا در نظر گرفته شود.

این نوع رنگ زدن باعث می گردد, تا رنگ بهتر و یکنواخت تر بر روی سطح ظرف کشیده شود. درصورتی که این روش بدرستی انجام گردد , سفیدی سطح لعاب شده قابل مشاهده نخواهد بود.

آموزش تصویری میناکاری روی مس می توانند یادگیری بهتری برای هرجو به همراه داشته باشد. انواع رنگ میناکاری روی مس خواص متفاوتی داشته که با تجربه بصورت عملی برای هرجویان قابل فراگیریست.

 

آموزش ساخت رنگ میناکاری روی مس

آموزش ساخت رنگ میناکاری روی مس

اگر پس از خشک شدن رنگی که بر روی سطح ظرف کشیده اید, دوباره بخواهید بر روی آن قلم مو را بکشید, این کار باعث می گردد در نهایت نقاشی شما کم رنگ و پر رنگ شود. پیشنهاد می کنیم در حالتی که رنگ خیس بوده کار خود را به پایان برسانید.

هر میناکار باید به اندازه ایی مهارت بدست آورد, که رنگ آمیزی ظروف مینا توسط ایشان , کاملا یکدست ,یکنواخت و با اصلاح صاف باشد. طریقه ساخت رنگ میناکاری ممکن است در هر کارگاه کمی متفاوت باشد ولی مطمئنا تمامی اساتید از اصول واحدی پیروی می کنند.

فیلم آموزش میناکاری

هنرآموزان گرامی با توجه به فیلم آموزش جامع میناکاری و ساخت رنگ می توانند مهارت کافی برای نقاشی و تولید صنایع دستی میناکاری اصفهان را بدست آورند. ما سعی کرده ایم در فیلم آموزش میناکاری جزئیات کافی برای ساخت رنگ در میناکاری را به هنرجویان آموزش دهید.

همچنین شما می توانید برای استفاده شخصی و کارگاهی خود انواع رنگ های میناکاری اصفهان را بصورت عمده و جزئی از فروشگاه صنایع دستی اصفهان تهیه نمائید.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =