انواع صنایع دستی

بشقاب قلمزنی اصفهان از پر فروش ترین صنایع دستی نصف جهان

بشقاب قلمزنی

بشقاب قلم زنی اصفهان

بشقاب قلمزنی اصفهان نمونه اصیلی از هنر و صنایع دستی نصف جهان بشمار می رود. طرح های بشقاب قلم زنی الهام گرفته از نقوش سنتی ایرانی و کار هنرمندان بزرگ کشورمان است. شما می توانید انواع بشقاب قلم زنی گل و مرغ ,چهره ,تجویدی و …

را در سایت فروشگاه بصورت آنلاین مشاهده کرده و با توجه به سلیقه خود و حتی مشورت از دیگران, بهترین انتخاب را داشته باشید.جنس بشقاب قلمزنی برنجی , مسی و سایر فلزات می تواند باشد. البته در اصفهان بیشتر بر روی فلز مس کار می شود.

از جمله دلایل آن انعطاف پذیری فلز مس و ارزشمند بودن آن است. فروش عمده بشقاب قلمزنی با قیمت های ارزانتر برای مشتریان در نظر گرفته شده است. معمولا خرید عمده بشقاب قلم زنی برای هدایای تبلیغاتی سازمانی در نظر گرفته می شود. خرید قلمزنی اصفهان با قیمت و کیفیت متفاوت بصورت آنلاین از طریق سایت امکان پذیر است.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

بشقاب قلمزنی

بشقاب قلم زنی

بهترین قلمزنی اصفهان پیشکش هنردوستان ایرانی

بشقاب قلمزنی، محصولی بی نهایت زیبا ,چشم نواز و با ارزش هنری بسیار بالاست که توسد دستان توانای هنرمندان کشورمان تولید می گردد.قلم زنی روی بشقاب مسی ارزش بالایی به آن داده و ماندگاری آن را برای سال های طولانی تضمین می کند. قلمزنی برجسته بشقاب هنر اساتید گذشته ما بوده که نسل به نسل برای ما به یادگار مانده است.

بشقاب قلمزنی برنجی

بشقاب قلمزنی برنجی و مسی از انواع ظروف قلمزنی شده بسیار محبوب و پرفروشی است که در فروشگاه صنایع دستی اصفهان به شکل تکی و ست مثل کاسه و بشقاب قلم زنی شده، بشقاب و سینی قلمزنی،

تابلو بشقاب قلمزنی و غیره با انواع طرح و نقوش بسیار زیبا با فلز زمینه بسیار با کیفیت از نقره و مس با قیمت بسیار مناسب همراه با شناسنامه محصولات به فروش می رسد. فروش عمده بشقاب قلم زنی برنجی و مسی در هر سطحی برای مشتریان گرامی در نظر گرفته شده است.

اپلیکیشن صنایع دستی

قلم زنی روی بشقاب مسی

قلم زنی روی بشقاب مسی ارزش بالایی به آن داده و می تواند جایگزین خوبی برای محصولات لوکس تزئینی وارداتی باشد. بشقاب قلمزنی که به کمک هنر قلمزنی یا قلم زنی در دسته صنایع دستی قدیمی از گروه فلزکاری تعلق دارد

از قرن ها قبل از میلاد مسیح تولید آن رواج داشته و تا به الان با طرح ها و شیوه های مختلف تولید می گردد که در ابتدا ظروف قلم زنی روی مس به شکل جام تولید شدند و پس از آن به ظروف کاربردی روزمره دیگر نیز انتقال پیدا نمود.

بشقاب قلم زنی و سایر ظروفی که از هزاران سال پیش تولید آنها رواج داشته حاصل هنر دست اساتید قلمزنی بر روی بدنه ظروفی با جنس مس، نقره، برنج و روی بوده است که هم دوام و ماندگاری زیادی دارند و هم طرح و نقوش به خوبی روی آنها شکل می گیرند. بر همین اساس چون با قلم و ضربات چکش به شکل قلم زدن تولید می گشتند هنر قلمزنی رسما تشکیل شد.

بشقاب قلم زنی
بشقاب قلم زنی مسی در شهر های مختلفی تولید می گردد. البته در اصفهان کارگاه های زیادی مشغول به فعالید در این زمینه هستند. اساتید مجرب ایرانی توانسته اند این هنر را از گزند فراموشی حفظ کرد و آثار زیبایی را خلق نمایند. خرید قلمزنی اصفهان برای مشتریان گرامی بصورت کلی و جزعی امکان پذیر است.

بشقاب قلمزنی شده را در کنار سایر محصولات و ظروف می توان از زیباترین آثار این شاخه از صنایع دستی قدیمی و با اصالت ایران دانست که در بین مصرف کنندگان و علاقه مندان محبوبیت بسیار زیادی دارد.

در توضیح سختی انجام قلمزنی روی بشقاب همین بس که هر بار از کنار بازار اصفهان رد می شوید صدای ضربات چکش بر روی این ظروف فلزی را خواهید شنید که پیوسته و با دقت زیاد در حال حکاکی طرح و نقوش مختلف هستند تا محصولی که به دستتان می رسد از زیبایی هیچ چیزی کم نداشته باشد.

انواع بشقاب قلم زنی اصفهان می تواند زیبایی مضاعفی برای فضاهای دکوری شما بوجود آورد. از بین نمونه های مختلف بشقاب قلمزنی که در شهرهای مختلف ایران تولید می گردند قطعا مرغوب ترین نمونه آن را می توان بشقاب قلم زنی اصفهان دانست

چرا که مهد این هنر بوده و اوج شکوفایی و رونق آن در دوران صفویان بود که در آن زمان اصفهان نیز پایتخت ایران محسوب می شد و شاهان این دوره به هنر قلمزنی مانند سایر هنرهای صنایع دستی عنایت ویژه ای نشان دادند.

 

بشقاب قلمزنی

بشقاب قلمزنی

بشقاب قلمزنی شده

بشقاب قلمزنی شده بر روی زیر ساخت های مختلفی به اجرا درآمده و برای تولید هر کدام از آنها تجربه های فراوانی صرف شده است. در حال حاضر چنانچه مایل به خرید بشقاب قلمزنی باشید، فروشگاه صنایع دستی اصفهان، به عنوان مرکز عرضه و فروش بشقاب قلم زنی و سایر ظروف فعالیت دارد

که با توجه به دارا بودن ضمانت نامه و شناسنامه ساخت محصولات، کیفیت و ماندگاری آنها کاملا تضمین شده است و با ارسال فوری و بسته بندی شیک توانسته رضایت حداکثری مشتریان را جلب نماید.

طرح بشقاب قلمزنی

ویژگی های متمایز کننده فروشگاه صنایع دستی اصفهان در زمینه خرید کلیه صنایع دستی مخصوصا بشقاب قلمزنی نه تنها بخاطر استفاده از فلز زمینه و مواد اولیه بسیار با کیفیت و طرح و نقوش بسیار عالی و چشم نواز بلکه بخاطر تنوع بالا و قیمت بسیار مناسب نیز هست به نحوی که در هیچ کجا نمی توانید چنین محصولاتی را با این سطح از کیفیت و با این میزان قیمت پیدا کنید.

چنانچه در هر مرحله خرید نیاز به دریافت راهنمایی و مشاوره داشتید می توانید با همکاران واحد فروش ما در تایم اداری و غیر اداری تماس حاصل فرمایید و از برنامه ها و تخفیف های ویژه ما برای خرید عمده ظروف قلمزنی و غیره مطلع گردید.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

فروش عمده بشقاب قلمزنی

فروش عمده بشقاب قلمزنی در هر تیراژی قابل انجام است. البته بدلیل دست ساز بودن ظروف قلمزنی , طرح های استفاده شده می تواند متفاوت باشد. مگر اینکه سفارش خرید عمده بشقاب قلمزنی در زمان مشخصی ثبت گردد تا طرح های یکسانی با توجه به سلیقه مشتریان بر روی بشقاب ها قلمزنی گردد.

شیوه تولید بشقاب قلم زنی بسیار متفاوت است و بسته به نوع سبک می توان انواع مختلفی از آن را خریداری کرد که در فروشگاه صنایع دستی اصفهان می توانید خریداری کنید. اما برای آشنایی بیشتر شما مشتریان با شیوه ساخت و پیاده سازی، به معرفی و توضیح مختصر هر یک از آنها می پردازیم:

  • ریزه کاری یا ریزه قلم : بیشتر به سبک اصفهانی معروف است که دلیل نام گذاری آن به طرح و نقوش ریزی است که روی ظروف حکاکی می شوند که بعدا با ساخت بافت های جداگانه، طرح اصلی را از زمینه مجزا می کنند.

خرید بشقاب قلمزنی

برای خرید بشقاب قلمزنی می توانید از طریق سایت و اپلیکیشن فروشگاه در هر زمان از شبانه روز اقدام کنید و یا از طریق شبکه های اجتماعی مانند واتسآپ با همکاران ما در واحد فروش ارتباط برقرار کنید.

  • برجسته یا سه بُعدی : حتما نام آثار قلمزنی برجسته بشقاب های صنایع دستی را شنیده اید که بخاطر برآمده بودن طرح و نقش به سمت بیننده یا بیرون به سه بُعدی هم مشهور است و امروزه طرفداران بسیار زیادی را توانسته به سمت خود جلب کند.

برای این کار پشت ظرف را قیر می مالند و طرح اصلی را به کمک قلم نیم بُر، نیم بر می کنند. سپس قیر پشت ظرف را ذوب شده و روی کار ریخته می شود تا برجسته کاری طرح اصلی انجام شود. مجددا قیر روی ظرف ذوب شده را به پشت آن می ریزند تا به کمک قلم های قلمزنی مخصوص، آن را صاف کنند.

 

بشقاب قلمزنی اصفهان

بشقاب قلمزنی اصفهان

بشقاب قلمزنی گل و مرغ

بشقاب قلمزنی گل و مرغ از محبوب ترین طرح های موجود در بازار است. طرح گل و مرغ یک طرح عمومیست که می تواند کاملا متغییر باشد. طراحان نقوش اصیل ایرانی با الهام گرفتن از طبیعت و بطور مشخص انواع گل و پرندگان , طرح های بسیار زیبایی را کشیده و در اختیار هنرمندان دیگر قرار می دهند.

از این طرح ها برای شاخه های مختلف هنری می توان استفاده نمود. قلمزنی طرح گل و مرغ علاوه بر روی بشقاب های مسی و برنجی برای نقشی ظروف میناکاری اصفهان هم استفاده می گردد. کارهای هنری گروهی انجام می گردد و هر استادکار در زمینه کاری مشخصی تبحر دارد.

  • عکسی: این نوع شیوه ساخت بشقاب قلمزنی، به کمک خط و سایه است تا طرح های اصلی مشخص گردند و کاملا به چشم بیایند. ضمنا داخل طرح های اصلی را هم پر نمی کنند.
    نیمه برجسته یا منبت: این شیوه تولید دقیقا مشابه با نوع برجسته یا سه بعدی فقط با این تفاوت که با قلم های مخصوص، طرح ها را کمتر پایین می برند.
  • مشبک: نوع دیگری از تولید بشقاب قلم زنی است که با قلم نیم بر، طرح را تثبیت می کنند که در هر شهر جداسازی طرح از زمینه متفاوت است. این نوع سبک در شهرهای اصفهان، اراک و شیراز کار می شود که برش دادن بوم فلزی در آنها به ترتیب با قلم تیزبر، اره مویی و کمان اره، دریل و مته است.

بشقاب قلمزنی اصفهان

بشقاب قلمزنی اصفهان کاملا دست ساز بوده و یک اثر هنری با ارزش برای علاقه مندان به صنایع دستی کشورمان بشمار می رود. از این رو بسیاری از مشتریان از انواع بشقاب قلم زنی اصفهان به منظور هدیه استفاده می کنند.

قلم گیری: نوع دیگری از شیوه ساخت ظروف قلمزنی که بیشتر در اصفهان و تبریز رایج است و در آن از قلم مخصوص به خود که به قلم مخروطی مشهور است استفاده می گردد که طرح های ایجاد شده حالت شیاردار به خود می گیرند.

در سبک اصفهانی از قلم مخروطی و چکش و در سبک تبریزی از قلم مخروطی و فشار استفاده می گردد. در هر صورت فشار زیادی به نوک قلم وارد نمی شود تا شیارها نازک و ظریف باشند.

 

بشقاب قلمزنی

بشقاب قلمزنی

قلمزنی برجسته بشقاب

قلمزنی برجسته بشقاب, روح هنر را در کالبد بی جان فلز می دمد تا اثری یکتا خلق شود. طرح هایی که برای بشقاب قلمزنی و سایر ظروف استفاده می شده اند از دوران باستان تاکنون، هر دوره نماد و طرح خاص خود را داشته که هنرمندان قلمزن امروزی و معاصر نیز با الهام از همان طرح و نقوش و کمی تغییر متناسب با سلیقه امروزی آنها را بکار می گیرند که به طور کلی در سه دسته قرار می گیرند:

  • نقوش با نماد ملی یا سرزمینی: مثل طرح سربازان هخامنشی، تصاویری که از شاهنامه اقتباس شده اند، تصاویر اساطیر ایرانی و قهرمانان، مینیاتورهایی که قدمت آنها به دوران صفوی باز می گردد و غیره.
  • نقوش با موضوع طبیعت: حتما این طرح ها را بر روی ظروف قلمزنی شده مخصوصا بشقاب قلم زنی دیده اید که از جمله آنها می توان به گل و مرغ، طرح شکارگاه، حیوان و درخت، پرندگان و غیره اشاره کرد. بشقاب قلمزنی گل و مرغ نیز با الهام از این طرح باستانی و قدیمی ساخته می شود و لذا ارزش هنری آن بسیار زیاد است که امروزه طرفداران و خریداران بسیار زیادی هم دارد.
  • تجویدی: این نوع نقوش بر روی بشقاب قلم زنی با مایه مذهبی همراه هستند و لذا در اماکن مذهبی و فرهنگی و امثالهم استفاده زیادی می شود. از جمله آنها می توان به طرح گنبد، آیه های قرآن، قرینه دارها و معروف ترین آنها اسلیمی اشاره کرد. طرح اسلیمی، بسیار قدیمی و با اصالت است و تقریبا در تمامی صنایع دستی استفاده می گردد که یکی از آنها قلم زنی است.

چطور بشقاب قلمزنی مرغوب بخریم؟

برای خرید بشقاب قلمزنی ابتدا باید مطمئن شوید که کار دست باشد و با قالب زدن شئ فلزی به کمک دستگاه تولید نشده باشد و پس از آن نشانه های مرغوبیت را در آن بررسی کنید. برای اینکه مطمئن شوید بشقاب قلم زنی کار دست است به موارد زیر توجه کنید:

  1. کارهای پرسی و تقلبی ورقه نازکی دارند و ضخیم نیستند.
    کارهای پرسی و تقلبی بشقاب قلم زنی، طرح و نقش کاملا منظم و یکسانی دارد در حالی که در نوع دستی چنین نیست.
  2. در نوع مشبک اگر کار دست نباشد، تمامی سوراخ و پنجره های بدنه ظرف یکسان و هم اندازه است که بیشتر باید هنگام خرید کاسه و پارچ قلمزنی شده به آن توجه کنید در حالی که اگر از صنایع دستی باشد، هم اندازه و یک شکل نخواهند بود.
  3. نباید قیمت خیلی پایینی داشته باشد.

بشقاب قلم زنی مسی

بشقاب قلم زنی مسی از با ارزش ترین محصولات هنری ایرانی بوده که برای اینستالیشن سنتی و مدرن کاربرد دارد. با بررسی ظرف مورد نظر خود مثل بشقاب دیواری قلمزنی و یا به شکل ست مثل بشقاب و سینی قلمزنی، کاسه و بشقاب قلمزنی شده و غیره اگر مطمئن شدید که کار دست می باشد

و به کمک دستگاه تولید نشده در این مرحله باید میزان مرغوبیت آن را بسنجید چرا که ظروف قلمزنی شده کار دست نیز از نظر کیفیت مثل هم نیستند و حتی ممکن است نامرغوب باشند پس همه آنها ارزش خرید ندارند و باید از فروشگاهی معتبر تهیه کنید:

  • لبه های بخش برش خورده باید کاملا تمیز و لب برگردان باشند.
  • بشقاب قلم زنی را روی سطح صاف قرار دهید. باید کاملا روی آن ثابت گردد و تکان نخورد در غیر این صورت انحنادار بوده و مرغوب نیست.
  • حتما سطح رویی و پشتی ظرف را نگاه کنید تا قیر به آن نچسبیده باشد.
  • در برخی از روش های تولید بشقاب قلم زنی شده، از سیاه قلم استفاده می کنند که زیبایی آن را چندین برابر می کند و برای سیاه کردن برخی بخش ها نیز از دوده یا واکس سیاه کمک گرفته می شود و پس از آن با پرداخت و پلی استر زنی روی آن را می پوشانند تا هم دوام و ماندگاری آن چند برابر گردد و هم اینکه با لمس کردن آن دستتان سیاه نشود. پس حتما این مورد را چک کنید.
  • درخشندگی سطحی آنها را چک کنید اگر نداشته باشند مرغوب نیست چون پرداخت نهایی انجام نشده است.
  • هیچ جای ظرف نباید سوراخ شده باشد.

قیمت بشقاب قلمزنی

همانطور که گفته بودیم فروشگاه صنایع دستی اصفهان با دارا بودن جامعترین و زیباترین کلکسیون صنایع دستی ایران از جمله هنر دیرینه و اصیل صنایع دستی قلمزنی، بهترین گزینه برای خرید محصولات صنایع دستی محسوب می گردد

که قلمزنی و بالاخص بشقاب قلمزنی از این قاعده مستثنی نیست.در این بین بد نیست بدانید که به طور کلی چه عواملی قیمت یک ظرف قلمزنی شده را تعیین می کنند که در مورد بشقاب و ست های آن هم صدق می کند:

  • برخی مواقع از فلز نو به عنوان پایه کار استفاده می شود که نسبت به فلز دست دوم آب شده کیفیت بیشتری خواهد داشت.
  • طرح و نقوشی که روی سطح فلز زده می شوند هر چقدر ریزتر و با جزئیات بیشتر باشد که در بین اساتید به بشقاب قلمزنی پرکار معروف است، قیمت آن بیشتر خواهد بود.
  • طرح های سفارشی مثل چهره اشخاص طبیعتا قیمت محصول را بالاتر می برند.
  • محصولات قلمزنی شده مخصوصا به سبک مشبک که امضای اساتید بزرگواری مثل «نبات»، «قاسمی» و «نوصوصیان» در پای آنها ثبت شده باشد قطعا قیمت بالاتری دارند چون از هر لحاظ کیفیت و ماندگاری آنها تضمین شده است.
  • بشقاب قلم زنی نقره نسبت به برنج و برنج نسبت به مسی قیمت بالاتری دارد.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =