بهترین هدایای تبلیغاتی صنایع دستی مناسب روز جهانگردی

بهترین هدایای تبلیغاتی

بهترین هدایای تبلیغاتی به منظور گرامی داشت روز جهانگردی برای فعالان این عرصه در نظر گرفته شده است. انتخاب بهترین هدیه تبلیغاتی برای افرادی که با صنعت توریسم در ارتباط هستند کار دشواری نیست. شاید بتوان صنایع دستی را بهترین هدیه تبلیغاتی برای آنها در نظر گرفت. بهترین هدیه های تبلیغاتی هر کشور تولیدات داخلی آن است البته با توجه به تنوع فرهنگ و آداب و رسوم در ایران می توان محصولات هنری زیادی در این زمینه نام برد. از جمله آنها به ظروف میناکاری , خاتم کاری , فرش , فیروزه کوبی , پارچه های قلمکار و … اشاره نمود. مرکز هدایای تبلیغاتی تهران و اصفهان ارائه کننده متنوع ترین محصولات هنری و صنایع دستی ایرانی می باشد که بصورت عمده و تکی محصولات خود را به مشتریان عرضه می دارد.

آیا می دانید روز جهانی جهانگرد چه روزی است؟
اولین بار، درسال ۱۹۸۰ در روز۲۷ سپتامبر (5 مهر ماه) جشنی با مضمون روز جهانی جهانگرد برگزار شد که این جشن هر ساله در چنین تاریخی برپا می شود. اساسنامه این روز از سوی سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۹۷۰ به تصویب رسید.

شما می توانید بهترین هدایای تبلیغاتی صنایع دستی مناسب روز جهانگردی را از فروشگاه صنایع دستی اصفهان سفارش داده و در کمترین زمان تحویل بگیرید.

کانال تلگرام میناکاری

هدف از گرامیداشت روز جهانی گردشگری چیست؟
هدف از انتخاب روز گردشگری و جهانگردی، گسترش فرهنگ جهانگردی و تاثیر آن بر اقتصاد، فرهنگ، سیاست و ارزش‌هایی از این دست بود.

جهانگرد یا گردشگر کیست؟
از نظر سازمان ملل، جهانگرد به کسی گفته می شود که کشوری بجز کشور محل زندگی خودرا مورد بازدید و گردش قرار دهد‌. به این شرط که در آن کشور شغلی را انتخاب نکند و به آن مشغول نشود‌. حداقل حضور و توقف در آن کشور ۳ روز و حداکثر آن ۳ ماه است.

وقتی شخصی بدون در نظر گرفتن محل اقامت مستمر، اشتغال و قصد مهاجرت، از محلی به محلی دیگر و از کشوری به کشورهای دیگر در حال بازدید باشد را جهانگرد می گویند.
مسافرت جهانگرد باید یکی از علل زیر را دارا باشد:

  • تفریح
  • گذران تعطیلات
  • مسائل و امور خانوادگی
  • امور پزشکی و درمان
  • ورزش
  • مسائل مذهبی
  • ماموریت
  • شرکت در جلسات هم اندیشی

جهانگردی

گذشته این کار به گذشته های خیلی دور برمی گردد. در قرن ۱۹اصطلاح توریست را جایگزین واژه سیاح کردند. در قرن ۱۹ فرزندان اشرافی فرانسه، برای کسب تحصیل و تجربه کافی در زندگی مدام در سفر بودند. سال ها بعد، این اصطلاح فقط برای افرادی بکار برده شد که برای تفریح به بازدید و گردش در فرانسه می پرداختند. به مرور زمان، این واژه به افرادی که به خارج از فرانسه هم سفر می کردند نسبت داده و به تمام افرادی که به خارج از کشور خود سفر کردند توریست گفته شد.

ابن بطوطه، کریستف کلمب، واسکودوگوما از سیاحان حرفه ای بودند که به تجارت، ماجراجویی، شناخت اقوام و ملل مختلف مشغول بوده اند که این سفرها چندین سال طول می کشید. اطلاعاتی که از تاریخ گذشته در دست داریم نشان می دهد که انگیزه اصلی این سیاحان از سفرهای طولانی مدت در قرن ۱۶ میلادی تفریح و استراحت نبوده است.

اگر بدنبال راهنمای خرید هدایای تبلیغاتی برای موسسه یا سازمان مورد نظرتان هستید ما مشاهده محصولات هنری صنایع دستی اصفهان را به شما پیشنهاد می کنیم.

انواع جهانگردی

جهانگردی به اقسام مختلف تقسیم می شود که تعدادی از آن ها را ذکر میکنیم:

  •  جهانگردی تفریحی: افرادی که با انگیزه تفریح، استراحت و گذران تعطیلات سفر می کنند.
  •  جهانگردی درمانی: افرادی که به قصد استفاده از آب های معدنی و خدمات درمانی و پزشکی در شهر ها یا کشورهای دیگر به آنجا سفر می کنند.
  •  جهانگردی فرهنگی: اشخاصی برای آشنایی با فرهنگ و تمدن و آداب و رسوم شهرها و کشورها راهی سفر می شوند.
  •  جهانگردی تجاری: مسافرت هایی مثل بازدید از کارخانه ها و تاسیسات آن ها، شرکت در بازارها و نمایشگاه ها و نظیر اینها به سفر می روند.
  •  جهانگردی سیاسی: سفر با هدف شرکت در کنفرانس ها، کنگره ها، سمینارهای خاص و جشن های بین المللی.
  •  جهانگردی مذهبی: هدف از این جهانگردی دیدن مکان های مقدس و الهی از قبیل: مساجد و کلیساها و معابد قدیمی، شرکت در مراسم عبادی و… است. این نوع جهانگردی خصوصا برای عربستان و خانه ی خدا، کعبه بسیار سودآور بوده است.
  •  جهانگردی ورزشی: معمولا هر نوع مسافرتی که به هدف فعالیت های ورزشی صورت می گیرد را جهانگردی ورزشی می گویند. مانند کوهنوردی، شکار، شرکت در مسابقات و تماشای مسابقات و…

توسعه جهانگردی
جهانگردی نیروی محرک اقتصاد در جامعه است. هیچ‌ کشوری را نمی توان یافت که مواد اولیه برای صنعت گردشگری را در خود نداشته باشد. مسایلی که کشورها را از یکدیگر متمایز می کند، خودش علت تفاوت کشورها با یکدیگر است. اصول جهانگردی کشورهای درحال توسعه از راه کمک های مالی و فنی بطور گسترده از سوی سازمان های بین المللی و دفاتر کمک های اقتصادی جهانی، زیر چتر حمایت ان ها قرار داده شده است.

سازمان جهانی گردشگری( UNWTO )

سازمان جهانی گردشگری که به اختصار ( UNWTO ) گفته می شود، در شهر مادرید اسپانیا واقع است که یکی از نمایندگی های سازمان ملل به شمار می رود و وظیفه ی آن راهنمایی و هدایت صنعت گردشگری است. سازمان جهانی گردشگری در واقع محلی است که کشور ها در آن جمع شده و درباره ی دانش و سیاست ها و تجارب عملی خود از صنعت گردشگری سخن می گویند. همین کار توانسته تاثیر بسزایی در بهتر کردن امکانات و وضعیت تعهد کشور های در حال توسعه در زمینه گردشگری بگذارد.

بهترین نوع هدایای تبلیغاتی برای هر مجموعه ایی محصولات مرتبط با فعالیت آن سازمان است. صنایع دستی ایرانی می تواند گزینه خوبی برای فعالان عرصه گردشگری و توریسم باشد.

روز جهانی گردشگری در سال 2017
روز جهانی گردشگری در سال 2017 در 27 سپتامبر و روز چهارشنبه ای برگزار گشت که این روز هر ساله با موضوع خاصی شروع می شود و هدف از این نام گذاری های هرساله، بالارفتن سطح آگاهی های مردم نسبت به این موضوعات خاص است. به عنوان نمونه در سال 2011 فرهنگ‌های ارتباطی گردشگری بود و سال2012 گردشگری و پایداری انرژی بود. همچنین سال 2013 نقش برجسته گردشگری در آینده انرژی روشن‌تر نام‌گذاری شد.

مجموعه ایی از هدایای تبلیغاتی مفید و ارزان برای هر سلیقه و بوجه ایی در نظر گرفته شده است. خرید هدایای تبلیغاتی صنایع دستی بصورت عمده شامل تخفیف های قابل توجهی خواهد شد. همچنین انواع هدیه تبلیغاتی لوکس برای مشتریان خاص نیز در نظر گرفته شده است.

عناوین روز جهانی گردشگری از سال 2000

  • سال 2000 ” فناوری و طبیعت: دو چالش برای گردشگری در قرن بیست و یکم “
  • سال 2001 ” گردشگری: تلفات برای صلح و گفت‌وگو بین تمدن‌ها “
  • سال 2002 ” اکوتوریسم، کلید توسعه پایدار “
  • سال 2003 ” گردشگری: نیروی محرکه برای کاهش فقر، ایجاد شغل و هماهنگی اجتماعی “
  • سال 2004 ” ورزش و گردشگری: دو نیروی زنده برای درک متقابل، فرهنگ و توسعه جوامع “
  • سال 2005 ” سفر و حمل‌ونقل: از خیالی ژول ورن به واقعیت قرن 21
  • سال 2006 ” جاذبه‌های گردشگری “
  • سال 2007 ” گردشگری درب زنان را باز می‌کند “
  • سال 2008 ” گردشگری پاسخگویی به چالش تغییر آب‌وهوا و گرمایش جهانی “
  • سال 2009 ” گردشگری – جشن تنوع “
  • سال 2010 ” گردشگری و تنوع زیستی “
  • سال 2011 ” فرهنگ‌سازی ارتباطات گردشگری “
  • سال 2012 ” گردشگری و پایداری انرژی” .
  • سال 2013 ” گردشگری و آب: حفاظت از آینده مشترک ما “
  • سال 2014 ” توسعه گردشگری و جامعه “
  • سال 2015 ” میلیون‌ها گردشگر، میلیون‌ها فرصت “
  • سال 2016 ” گردشگری برای همه – ترویج دسترسی جهانی “
  • سال 2017 ” گردشگری پایدار – یک ابزار برای توسعه “

گردشگری در ایران

صنعت گردشگری در ایران به دلیل برخوردار بودن از موقعیت جغرافیایی ویژه و تمدن ها و اقوام مختلف، از ظرفیت بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است. به گونه ای که بر اساس سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه ی دهم جاذبه های باستانی و تاریخی، و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی را در جهان داراست.
مطابق آمار ارائه شده ایران در سال 1395 با کاهش 9.9 درصدی نسبت به سال قبل، نزدیک به 5 میلیون گردشگر داشته است. به نظر بسیاری از کارشناسان از این صنعت پر درآمد آنطور که باید و شاید استفاده و ارزش گذاری نشده و بسیاری از سرمایه داران در ساخت هتل ها و سایر صنایع جانبی همواره دچار مشکل می شوند.
ازجمله این که ناآگاهی سرمایه گذاران خارجی از زمینه های پردرآمد در ایران و تبلیغات ضعیف از سوی دولت ایران در زمینه گردشگری و در مقابل ان تبلیغات منفی کشورهای غربی به دلیل تنش های آن ها با ایران از دیگر موانع رشد این صنعت خدادادی به شمار می رود.

در مقایسه با ایران کشور دبی که کشوری کوچک واقع در امارات متحده عربی است، توانسته در سال 2007 حدود 5 میلیون گردشگر را به خود جذب کند و این درحالی است که ایران تنها توانسته یک پانزدهم این را داشته باشد یعنی تنها یک درصد از سهم درآمد جهانی صنعت توریسم.
مطابق آمار و ارقام گردشگران وارد شده به ایران عموما از دو کشور جمهوری آذربایجان و عراق هستند که یا برای درمان به ایران سفر می کنند و یا برای زیارت. برای مقایسه وضعیت ضعیف گردشگری در ایران تنهاکافیست آن را با کشور سنگاپور(تقریبا نصف مساحت جزیره قشم ایران که1490 کیلومتر مربع مساحت دارد) نگاه کنید که با ۵/۵ میلیون جمعیت، ۱۵.۵ میلیون (یعنی تقریباً 3 برابر ایران) توریست دارد، مقایسه کنیم.

در نیمه اول سال ۱۳۹۱، استان‌هایی که توانستند بیش ترین گردشگران خارجی را به خود جذب کنند، به ترتیب خراسان رضوی، ایلام، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، تهران، خوزستان، گیلان، سیستان و بلوچستان و کردستان اعلام شدند. به نظر می‌رسد دلیل دوم شدن ایلام در این آمار، ورود گردشگران عراقی از مرز ایلام به ایران است. همین روال برای سیستان و بلوچستان هم وجود دارد؛ گردشگران افغانستان و پاکستان از این مسیر به ایران می‌آیند.

به گفته کارشناسان گردشگری، گردشگری توانسته 6.1 تولید ناخالص ملی و نیم درصد اشتغال را بر عهده گرفته که در مقایسه با بدجه و تلاشی که برای ان می کنند بسیار خوب بوده است پس اگر به آن توجه ویژه و نگاهی هوشمندانه و اقتصادی بیاندازیم در می یابیم که گردشگری می تواند ایران را از دو بحران عظیم یعنی اشتغال و اقتصاد خارج سازد.

فصلنامه میراث و گردشگری گیلگمش
این فصلنامه در صدد است با رویکرد آگاهی رسانی و تحقق انگیزه ی تحقیق و پژوهش در علاقه‌مندان، دانشجویان، محققان، دست‌اندرکاران میراث فرهنگی، میراث طبیعی، میراث ناملموس، گردشگری، هنرهای سنتی و سایر مخاطبان، به موضوعات فرهنگی و تاریخی، محیط زیست و طبیعت گردی و با نگاهی به چالش‌های روز صنعت گردشگری به صورت فصلی و زیر نظر کانون راهنمایان گردشگری ایران بپردازد و تهیه و منتشر کند.

باید ها و نباید های فرهنگ رفتار با گردشگر
باید بدانیم نحوه ی رفتار با گردشگر خارجی به عنوان یکی از مهم ترین مولفه های صنعت سبز در ایران بشمار می رود که جدای از این که برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور مناسب است، مردممان را در سطح جهان با دید مناسب تری خواهند دید. در این میان گردشگر در حین ورود به کشور، با افراد مسئول و مردمان عادی، مسئولان فرهنگی و راهنمای تور و رانندگان وسایل نقلیه و فروشندگان مختلف و… سروکار دارد که رفتار درست ما نقش بسیار تعیین کننده ای در رضایت و دیدگاه او از ما دارد.
هر گردشگری که یک ایرانی را ببیند و با هر ایرانی گفت و گو کند، آن ایرانی نماینده فرهنگ ایرانی بشمار می آید. بدانیم که هر رفتار نامناسب با یک گردشگر یک فرصت را برای این سرمایه عظیم کور کرده و ممکن است از طرق مختلف همان رفتار به گوش جهانیان برسد و این سرمایه را طوری خفه کند که هیچگاه نتواند روی پای خود بایستد.

سعی کنیم زبان خارج را به عنوان زبان بین المللی بپذیریم و آن را فرا بگیریم تا برخورد را برای گردشگران راحت کنیم. راحت بودن گردشگر و دریافت آسان اطلاعات سفر را برای او سریع و ساده می کند. بیایید به اصطلاح گردشگران را تیغ نزنیم یعنی تصور نکنیم چون آن ها خارجی و از کشوری دیگر هستند هیچ اطلاعی از آمار و قیمت ها ندارند و ما می توانیم هر قیمتی که خواستیم برای آن ها تعیین کنیم چون به دلیل رشد و پیشرفت تکنولوژی و اینترنت هر گردشگر پیش از سفر خود تمام هزینه های مربوط به کشور میزبان اعم از هزینه ی تاکسی، هتل ها، اقامتگاه ها و … را با جزئیات دقیق بررسی کرده بعد اقدام به سفر می کند.

متاسفانه بسیاری از گردشگران برای کنترل مدارک و انگشت نگاری در بسیاری از فرودگاه ها یا حتی مرز های زمینی ، مدت طولانی متوقف می شوند و این انتظار انقدر به طول می انجامد که گردشگر را ناراضی و کلافه می کند. ازدیگر مشکلات هم برخورد های نامناسب و دور ازشنع با کسانی است که حجاب کامل را رعایت نمی کنند. باید بدانیم که این افراد از فرهنگ و کشور دیگری می آیند و با فلسفه ی آن آشنایی انچنانی ندارند پس نباید موجبات نارضایتی و آزرده خاطری را برای آن ها فراهم کنیم.

انشالله که با تمام سعی و تلاش بتوانیم ضعف ها و کاستی هایمان را در این زمینه رفع کنیم و به جایگاهی که در این زمینه حقمان است، برسیم.
آنکه کوله‌بارش را فارغ از اندیشه‌های تاریک بر دوش می‌گیرد، هرگز توقف برایش معنا ندارد. در هر بالا و پستی این روزگار، در جنگ و صلح و در غم و شادی، این گردشگران بودند که از حرکت باز نماندند و مرزها را جز با دوستی و عشق فتح نکردند. به‌پاس گرامیداشت و حفاظت از رسم نیک سفر و گردشگری، 27 سپتامبر را روز جهانی جهانگردی نامدیدند و سال‌هاست مردم بیشماری در سرتاسر جهان این روز را جشن می‌گیرند.

به این محصول امتیاز دهید
product image
بالاترین امتیاز
1star1star1star1star1star
میانگین امتیازات
4 based on 5 votes
نام برند
بازار مینا
نام محصول
بهترین هدایای تبلیغاتی صنایع دستی مناسب روز جهانگردی
کپی رایت - بازار مینا : هر گونه کپی با ذکر منبع مجاز می باشد . (تصاویر محصولات سایت بازار مینا بصورت اختصاصی تهیه شده و کپی آنها فقط در صورت درج لوگوی بازار مینا بر روی عکس بلامانع خواهد بود.)