انواع صنایع دستی

فواید ظروف مسی آشپزخانه و خوردن غذا در ظرف مسی

فواید ظروف مسی آشپزخانه

نکات مهم پخت غذا در ظروف مسی

فواید ظروف مسی آشپزخانه بر کسی پوشیده نیست. از سوی پزشکان خواص خوردن غذا در ظروف مسی برای سلامتی بدن تاکید شده است. در صورت رعایت نکات مهم پخت غذا در ظروف مسی می توان از محصولات مسی بهره کامل را برد. خرید ظروف مسی اصفهان و زنجان از هر کجای کشور براحتی چند کلیک برای مشتریان امکان پذیر است.

نگهداری غذا در ظروف مسی نیز شامل رعایت نکات بهداشتی و همچنین نکات مهم در این زمینه می باشد. تامین ریز مغزی ها می تواند از طریق استفاده غذا در ظروف فلزی انجام گیرد از این رو خواص ظروف مسی و فواید مس برای بدن شایان اهمیت است. فواید ظروف مسی آشپزخانه کمک بزرگی برای سلامتی جسمی و روحی ما خواهد بود.

تماس با واحد فروش: 09019277512

فواید ظروف مسی

فواید ظروف مسی آشپزخانه

فواید استفاده از ظروف مسی را بهتر بشناسید

خواص جالب ظروف مسی و مس برای بدن بر کسی پوشیده نیست. ما در این مقاله سعی داریم فواید و معایب ظروف مسی را برای توضیح دهیم تا با شناخت فواید و مضرات مس برای بدن استفاده بهتری داشته باشید.

تشخیص ظروف مسی اصل نخستین گام برای اطلاع از معایب و محاسن آن بشمار می رود. بسیاری از علاقه مندان به صنایع دستی کشورمان این سوال را پرسیده اند که آیا استفاده از ظروف مسی خواص درمانی دارد؟ با ما همراه باشید تا به این پرسش بصورت مفصل پاسخ دهیم.

اپلیکیشن صنایع دستی

فواید ظروف مسی چیست؟

فواید ظروف مسی چیست؟ یکی از بهترین ظروف برای آشپزی، غذا خوردن، نوشیدن و استفاده روزانه حتی برای تزیین منزل، ظروف مسی هستند. ظروف مسی از زمان آشنایی انسان با فلزات و ساخت ظروف تزئینی و مصرف در فرهنگ ایرانیان بوده و قدمتی تاریخی دارد. در سال های اخیر فروش ظروف مسی در تهران و شهرهای دیگر کشورمان ار استقبال بسیار خوبی در خوردار بوده است.

فواید ظروف مسی آشپزخانه از تزیین دکور منزل و استفاده به عنوان ظروف غذاخوری و آبخوری گرفته تا هدایای تبلیغاتی شرکتی و سازمانی را شامل می شود. بد نیست که با خرید این ظروف از تمامی این مزایا بهره مند شوید و از زیبایی آنها لذت ببرید. هدیه صنایع دستی مانند ظروف مسی در بین خانم های ایرانی از اهمیت ویژه ایی برخوردار است.

 

فواید ظروف مسی

فواید ظروف مسی آشپزخانه

بهترین فواید ظروف مسی آشپزخانه

استفاده از ظروف مسی با هدف آشپزی و غذا خوردن طبق علم طب سنتی برای انسان همراه با مزایا و مضراتی است که هنوز هم در بسیاری از خانه ها از این ظروف استفاده می شود.

بسیاری بر این باور هستند که به کمک ظروف مسی می توان بسیاری از مشکلات، امراض و بیماری ها را رفع کرد هر چند استفاده از این ظروف عاری از عیب نیست.فواید ظروف مسی آشپزخانه بر کسی پوشیده نیست و پیشنهاد می گردد که از آنها در زندگی روزمره استفاده شود.

ظروف مسی اصفهان و زنجان از مرغوب ترین صنایع دستی مس در کشورمان بشمار می روند. در ادامه برای شما به تفکیک توضیح خواهیم داد که فواید نوشیدن آب و غذا خوردن در ظروف مسی چیست و چرا تا حدی به آن توصیه شده است.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

فواید نوشیدن آب در ظروف مسی

طبق تحقیقات علمی مختلف، این مورد اثبات شده که بدن ما روزانه به مقداری مس نیاز دارد تا بتواند سلامت خود را تضمین کند.صنعتگران هنر مسگری توانسته اند دست سازهای مسی مورد نیاز در زندگی روزمره را به بهترین شکل برای مشتریان تولید نمایند. یکی از روش های تأمین مس مورد نیاز بدن، خوردن آب در این ظروف است. اما واقعا فواید آب در ظروف مسی چیست؟ خوردن آب در ظروف مسی چه تفاوتی با سایر ظروف دارد؟ در ادامه با چندین مزیت بسیار مهم آن آشنا خواهید شد:

  • کمک به سلامت پوست : یکی از فواید ظروف مسی آشپزخانه برای بدن این است که با خوردن آب در این ظروف، می توانید مقداری مس جذب کنید. مس جذب شده باعث تولید مجدد سلول های سالم، افزایش خاصیت کشسانی و ارتجاعی پوست و رفع خشکی آن می شوند.
  • افزایش رشد مو : یکی از کاربردهای فلز مس، شرکت در فرایند تولید ملانین در بدن می باشد که روی رنگ پوست، سلامت مو و رشد طبیعی آن نقش دارد.
  • سلامت طحال و کبد : عملکرد سالم طحال و کبد تا حدی وابسته به فلز مس است که از طریق خوردن آب در ظروف مسی تأمین می شود.
  • بهبود سلامت سیستم قلبی – عروقی : یکی از فواید ظروف مسی آشپزخانه برای انسان، نقش مس جذب در رفع تصلب شرایین و جلوگیری از تشکیل پلاک و بسته شدن رگ های خونی از طریق کاهش کلسترول بد یا LDL است.

  • بهبود عملکرد مغز : مس در فرایند ساخت میلین شرکت دارد که محافظ سلول های عصبی است. در نتیجه در بهبود عملکرد مغز و جلوگیری از آلزایمر نقش ایفا می کند.
  • تسکین بیماری های مفصلی : از جمله فواید ظروف مسی می توان به بهبود آرتروز و مفاصل آسیب دیده اشاره کرد که از طریق تولید هیالورونیک اسید می باشد.
  • رفع کم خونی : حتما برایتان آشناست که فلز مس به رفع کم خونی کمک می کند. این کار از طریق تشکیل بیشتر گلبول های قرمز می باشد.
  • افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن : در مورد خواص ظروف مسی اشاره ای هم به افزایش تولید گلبول های سفید شده که در تقویت سیستم ایمنی نقش بسیار مهمی دارند.
  • رفع پوکی استخوان : یکی از دلایل پوکی استخوان، کمبود مس در بدن است مخصوصا در سنین کودکی که به دلیل استخوان سازی سریع، کمبود آن بیشتر رخ می دهد. بنابراین یکی از مهمترین فواید ظروف مسی برای کودکان، جلوگیری از پوکی استخوان و راشیتیسم است.
  • بهبود سرطان : با خوردن غذاهای سرشار از مس می توان وضعیت سرطان را بهبود بخشید. یکی از فواید ظروف مسی آشپزخانه برای خوردن غذا این است که مس جذب شده در ساخت آنتی اکسیدان ها استفاده شده و در کاهش سرطان نقش دارد.
  • پذیرایی و دکوراتیو : در حوزه صنایع دستی، یکی از مهمترین فواید این ظروف، استفاده از آنها به عنوان ظروف مسی برای پذیرایی است. همچنین یکی دیگر از فواید ظروف مسی آشپزخانه، استفاده از آنها به عنوان ظروف دکوراتیو و تزئینی است که می توان برای زیبایی منزل و محل کار از آنها استفاده نمود. البته امروزه سازمان های مختلف نیز از این ظروف به عنوان هدایای تبلیغاتی سازمانی و شرکتی هم استفاده می کنند که بسیار مقرون به صرفه تر از هدایای لوکس و گران قیمت خارجی است.
فواید ظروف مسی

فواید ظروف مسی آشپزخانه

نکته : توجه داشته باشید که مقادیر زیاد مس باعث ایجاد خاصیت سمی در بدن می شود. مقدار مورد نیاز روزانه مس برای هر فرد بستگی به سن، جنسیت، وضعیت سلامت کنونی و وجود بیماری های زمینه ای متفاوت می باشد.

فواید آشپزی در ظروف مسی

فواید پخت غذا در ظروف مسی بسیار گسترده است. علاوه بر مزایایی که برای نوشیدن آب در ظروف مسی بیان شدند که برای پخت غذا در این ظروف نیز قابل تعمیم می باشد، فواید دیگری هم می توان مثال زد. در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم:

گرمای شعله در ظروف مسی ماندگاری بیشتری دارد و توزیع یکنواخت و بهتری هم دارد به همین دلیل نگران سوختن غذا نخواهید بود؛
از فواید آشپزی در ظروف مسی این است که مواد خوراکی به راحتی موقع سرخ کردن ترد می شوند؛
یکی از فواید خوردن غذا در ظروف مسی، رفع کسلی، بیخوابی و کم انرژی بودن بدن می باشد؛
خانم هایی که نزدیک دوره عادت ماهیانه هستند، چنانچه در ظروف مسی غذا بخورند، سلامت جسمی بهتری خواهند داشت و با ضعف کمتری روبرو خواهند شد؛

فواید ظروف مسی قلع اندود

وجود این همه فواید ظروف مسی آشپزخانه باعث شده تا بسیاری از افراد به فکر پخت و پز و آشپزی در این ظروف باشند تا حداقل چند روز در هفته را داخل ظروف مسی آب بخورند و غذا میل کنند. با این حال همانطور که گفته شد نیاز روزانه بدن نسبت به یون مس کم است و مقادیر زیاد آن باعث مسمومیت می شود.ظروف مسی واکنش پذیری بالایی با غذاها دارند و همین عامل باعث می شود تا مقادیر بیش از حد نیاز بدن، یون مس وارد غذا شود.

به همین دلیل نمی توان به مدت طولانی، غذاهای اسیدی و قلیایی در این ظروف پخت. به همین دلیل لایه داخلی این ظروف را با فلزات دیگری مثل قلع می پوشانند تا جلوی ورود بی رویه یون مس به درون غذا جلوگیری شود.بر همین اساس گفته می شود که خواص ظروف مسی قلع اندود متناسب با نیاز بدن بوده و در صورتی که این پوشش از بین رفت، داخل این ظروف، غذا نپزید چرا که یون مس و قلع به میزان زیاد وارد بدن شده و اثرات جانبی مثل اسهال، استفراغ و سردرد را به همراه خواهد داشت.

فواید ظروف مسی

فواید ظروف مسی آشپزخانه

فواید و معایب ظروف مسی

تا الان در مورد فواید ظروف مسی گفته شد. ظروف مسی را حتی اگر برای مصارف شخصی مثل غذا خوردن و آب نوشیدن استفاده نکنید، یکی از زیباترین ظروف برای تزیین منزل هستند و در هر نوع سبک دکوراسیون داخلی هم کاربرد دارند. با این حال در کنار فواید ظروف مسی که بسیار زیاد هستند، یکسری معایب نیز وجود دارد که برای آشنایی بهتر و بیشتر شما به آنها نیز می پردازیم:

جذب بیش از حد مس به بدن باعث بروز مسمومیت یا در دراز مدت عوارضی مثل بیش فعالی در کودکان، بیخوابی و افسردگی خواهد شد؛یکی از فواید و عوارض ظروف مسی در رابطه با استفاده از آنها بدون وجود روکش یا لعاب قلع است. چون مصرف بیش از حد مس باعث رقابت بر سر جذب بین کلسیم، آهن و مس شده که به نوبه خود مشکل ساز است؛یکی از فواید و مضرات ظروف مسی به طور همزمان، قلع اندود بودن آنهاست که از یک طرف جلوی مصرف بیش از حد مس گرفته می شود و از طرفی وجود این فلزات سنگین باعث بروز سردرد، استفراغ و غیره می گردد؛

  • از جمله معایب ظروف مسی این است که نمی توان به مدت طولانی مواد خوراکی و لبنی را در داخل آنها نگهداری کرد؛
  • نوشیدن دراز مدت آب در لیوان های مسی باعث تحریک پوستی اطراف بینی و دهان می شود؛
  • امکان نوشیدن چای و آبجوش در ظروف مسی قلع اندود نشده وجود ندارد چون باعث ورود بیش از حد یون مس به درون بدن شده و بسیار مضر است؛

 

همانطور که مشاهده کردید فواید و ضررهای ظروف مسی هر دو قابل توجه هستند. شاید به عنوان یک توصیه کلی بتوان گفت که استفاده از ظروف مسی در حد کم و یا مواقعی که با مشکلات خاصی روبرو شده اید که ناشی از نقص یون مس در بدن می باشد، مانعی ندارد. اما استفاده طولانی مدت، فواید و ضرر ظروف مسی از حالت عادی خارج شده و بیشتر زیان بار خواهد شد.

فواید ظروف مسی آشپزخانه به عنوان هدایای تبلیغاتی

شاید فواید ظروف مسی به عنوان ظروف مصرفی برای میل کردن نوشیدنی و غذا چالش برانگیز باشد اما استفاده از آنها به عنوان ظروف تزیینی و دکوراتیو و یا هدایای تبلیغاتی خاص سازمانی و شرکتی هیچ مانعی ندارد. فلز مس به دلیل چکش خواری عالی و مقاومت و ماندگاری بالا و البته زیبایی خیره کننده، برای ساخت ظروف مختلف استفاده می گردد.

فروشگاه صنایع دستی اصفهان به منظور استفاده حداکثری از این دسته ظروف تصمیم بر این گرفته تا طبق نیاز و سفارش شما عزیزان، انواعی از هدایای تبلیغاتی و تندیس های صنایع دستی را تولید کند. خرید عمده ظروف مسی از طریق فروشگاه صنایع دستی اصفهان با قیمت های مناسب برای فروشگاه ها و شرکت های مختلف در نظر گرفته شده است.

در ساخت این ظروف و محصولات از مس درجه یک و با کیفیت استفاده شده و تمامی آنها دارای ضمانت کیفیت، مرغوبیت و ماندگاری بالا در صورت استفاده و مراقبت صحیح می باشند.چنانچه برای خرید ظروف مسی نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید می توانید از همکاران فروش این مجموعه کمک بگیرید.فواید ظروف مسی از خانه تا هدایای تبلیغاتی برای بانوان ایرانی پوشیده نیست.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − یک =