انواع صنایع دستی

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

تشخیص ظروف مسی اصل

طرز تشخیص ظروف مسی اصل

روش ها و طرز تشخیص ظروف مسی اصل مرغوب از محصولات مسی بی کیفیت می کمک بزرگی برای خرید ظروف مسی بشمار آید. راه تشخیص ظروف مسی اصل ساده و فراگیری آن براحتی امکان پذیر است.ظروف مسی مرغوب می توانند سالیان طولانی در آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرند و شما از خواص مسی آنها بهرمند شوید.

تماس با واحد فروش: 09019277512

روش تشخیص ظروف مسی اصلی یکسان نیست. برخی با آهنربا، برخی با وزن محصولات و افراد حرفه ایی با نگاه کردن به ظروف متوجه جنس و کیفیت آنها می شوند. تشخیص ظروف مسی تقلبی به شما امکان خریدی مطمئن را می دهد.

 

ظروف مسی تقلبی یا بدل چون ارزش هنری پایینی دارند ارزش هزینه کردن برای قلع اندود کاری را نداشته و به دلیل تناسب پایین قلع با مس ناخالص، خیلی زودتر روکش آن کنده می شود و حتی ممکن است روکش آن آلیاژی باشد.

ضمنا دقت کنید که روکش قلع باید بسیار براق و سفید باشد تا بتوانید از خالص بودن آن مطمئن شوید. فواید ظروف مسی برای سلامتی بسیار مهم می باشند.

 

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

چگونه ظروف مسی اصل را تشخیص دهیم؟

روش های تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی زیاد می باشند و ما سعی کرده ایم بصورت کلی آنها را به شما آموزش دهیم. ابزارهایی مانند آهنربا از جمله روش های ساده برای تشخیص ظروف مسی اصل بوده که بسیاری از آن بهره می برند. کیفیت ظروف مسی در اصفهان خوب در نظر گرفته شده و از این رو مشتریان پس از خرید رضایت کامل دارند. البته تشخیص مس با آهنربا فقط می تواند برای برخی ظروف معتبر باشد و ما به شما پیشنهاد می کنیم روش های دیگر را فرا گرفته تا در هنگام خرید، از آنها بهره ببرید.

اپلیکیشن صنایع دستی

ظروف مسی اصل

تشخیص ظروف مسی اصل با وجود جنس های تقلبی و بدل که شباهت زیادی هم به نمونه های واقعی دارند کار راحتی نیست. متأسفانه امروزه سوء استفاده های این چنینی زیاد شده و افراد به جای فروش ظروف مسی مرغوب، ظروف تقلبی و بی کیفیت را می فروشند که از لحاظ ظاهری تفاوت آنچنانی ندارند. ظروف مسی در تهران و دیگر شهرهای کشورمان با قیمت های مشخص، و بر اساس قیمت روز مس محاسبه می گردد.

برای اینکه بتوانید ظروف مسی اصل را از نوع تقلبی تشخیص دهید ابتدا باید با انواع روش های ساخت و مدل های آن آشنا شوید. تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی برای خرید مطمئن بسیار مهم است. خوشبختانه راه هایی برای تشخیص قطعی وجود دارند. فروشگاه صنایع دستی اصفهان با عرضه ظروف مسی اصل همراه با ضمانت کار را برای شما خیلی راحت کرده است. ظروف مسی از بهترین هدایای صنایع دستی ایرانی بشمار می رود.

  • ظروف مسی ماشینی : این ظروف برخلاف مدل های سنتی و دستی، توسط ماشین آلات خاص، خم کاری و پرس و بدون کوچکترین دخالت اساتید مسگر و خم کار تولید می شوند. اگر به بدنه این ظروف نگاه کنید اثری از چکش کاری دیده نمی شود. این نوع ظروف در واقع جزو صنایع دستی ظروف مسی نیستند ولی اگر با مس مرغوب و خالص تهیه شده باشند می توان به آنها ظروف مسی اصل گفت. مسگری در کشورمان یکی از صنایع مهم و پایه ایی بشمار می رود.

 

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

تشخیص بهترین ظروف مسی اصل

  • ظروف مسی نیمه ماشینی : این ظروف مسی ابتدا توسط ماشین آلات مخصوص، خم کاری شده و به فرم مدنظر تبدیل می شوند و در نهایت توسط اساتید مسگر، چکش کاری خواهند شد. این نوع ظروف از لحاظ ارزش هنری مابین ظروف ماشینی و سنتی یا دستی قرار دارند چون وقت و هنری که صرف آنها شده کمتر است.
  • ظروف مسی چکش کاری شده : اگر به دنبال روش تشخیص ظروف مسی اصلی از مدل های تقلبی براساس شیوه تهیه و ساخت هستید، باید به دنبال صنایع دستی ظروف مسی باشید که از مرحله خم کاری تا فرم دهی و چکش کاری همگی به کمک دست و ابزارهای مختلف بدون کوچکترین دخالت ماشین آلات است. بر روی این ظروف، جای چکش به خوبی قابل مشاهده است که هر چقدر ریز و منظم تر باشد، ارزش هنری، کیفیت و ماندگاری بالاتری پیدا خواهند کرد.

تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی به شما کمک می کند تا هزینه ای که برای خرید این ظروف صرف می کنید با اطمینان کامل باشد. خرید عمده ظروف مسی با قیمت ارزان تر از فروشگاه در تیراژ بالا امکان پذیر است.

شما چه به عنوان یک فروشنده یا فرد عادی که به فکر تزیین منزل با این ظروف هستید و یا حتی شرکتی که قصد دارید با خرید ظروف مسی اصل، هدایای تبلیغاتی ارزنده داشته باشید قطعا به این فکر هستید که چگونه ظروف مسی اصل را تشخیص دهیم؟ چندین روش وجود دارند که به شما آموزش می دهیم:

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

  • رنگ بدنه : یکی از روش های تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی و بدل توجه به رنگ بدنه است. رنگ بدنه ظروف مسی اصل، قرمز براق است که درجه خلوص بالای آن را نشان می دهد. اما ظروف مسی تقلبی رنگ بدنه زرد رنگ دارند و براق نیست چون آلیاژی از مس و برنج، روی و حتی فلزات دیگر هستند.

تشخیص این مورد مخصوصا موقع شب بسیار سخت است به همین دلیل اگر می خواهید از این طریق اصل و تقلبی بودن ظرف مسی را تشخیص دهید، یک نمونه ظرف کاملا تمیز را بردارید و زیر نور خورشید بگیرید در صورتی که رنگ آن زرد یا رگه هایی از زرد نبود، تقلبی نیست.

  • کیفیت ظاهری : راه تشخیص ظروف مسی اصل از نوع تقلبی، توجه به کیفیت ظاهری است. چنانچه برای ساخت ظروف از مس خالص استفاده شده باشد، حالت پوسته پوسته یا ورقه ورقه شدن در آنها نخواهد بود. ضمنا سطحی کاملا صاف و بدون خراش و خوردگی خواهند داشت. گاهی اوقات ممکن است از ورقه مسی استفاده شده اما نازک باشد که در این صورت اگر نشانه هایی از سوراخ شدگی وجود داشته باشد متوجه آن خواهید شد.
تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

روش تشخیص ظروف مسی اصلی

  • صدای ظرف : روش تشخیص ظروف مسی اصل توجه به صدای آنها هم هست. ظروف مسی را دست بگیرید و به آنها ضربه بزنید چنانچه صدای ضعیف و کمی متوجه شدید، مطمئن باشید که ظرف مسی اصل بوده و تقلبی نیست. ظروف مسی اصلی، نرم هستند و برخلاف انواع تقلبی صدای بلند و تیز نمی دهند.
  • آهنربا : یکی از روش های تشخیص مس با آهنرباست. استفاده از آهنربا به شما کمک می کند متوجه اصل و تقلبی بودن ظرف خود شوید. در صورتی که ظروف مسی اصل داشته باشید، آهنربا جذب آن خواهد شد چون ناخالصی ندارد در غیر این صورت اتصال آن ضعیف خواهد بود.
  • وزن : تشخیص ظروف مسی اصل با تقلبی توجه به وزن آنهاست. در واقع روش دقیق تر سنجش، توجه به نسبت حجم به وزن است. طبیعتا هر چقدر حجم و سایز ظرف بزرگتر باشد، وزن آن هم بیشتر خواهد شد. فلز مس در مقایسه به فلزات برنج و آهن سنگینتر است به همین دلیل ظروف مسی تقلبی، وزن کمتری دارند. با اینکه امروز به خاطر افزایش بی رویه قیمت مس، ظروف مسی را برخلاف گذشته سبکتر می سازند با این حال باز هم فلز مس سنگینی بیشتری دارد.

اگر طبق راه های تشخیص ظروف مسی اصل که گفته شد، تقریبا مطمئن بودید که ظرف مسی اصل دارید اما هنوز مطمئن نیستید، دقت به وزن ظروف روش سنجش خوبی به شمار می رود. به عنوان مثال سینی مسی با قطر 18 سانتیمتر حدودا نیم کیلو وزن دارد. اگر این ظرف به شکل آلیاژی از مس و برنج و روی ساخته شده باشد، وزن کمتری خواهد داشت که از روی آن می توان به میزان ناخالصی ظرف پی برد.

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

تشخیص ظروف مسی اصل و تقلبی

راه تشخیص ظروف مسی اصل

توجه داشته باشید که گاهی اوقات کمتر بودن وزن ظروف مسی روش مناسبی برای تشخیص ظروف مسی اصل و بدل نیست. به عنوان مثال ممکن است این ظروف ضخامت کمی دارند که نشان دهنده بی کیفیت بودن ساخت و ارزش هنری و مادی کمتر آنهاست با اینکه در ساخت آنها مس خالص هم استفاده شده است.

پس هنگام خرید توجه داشته باشید که ظروفی مثل قابلمه مسی باید ضخامت بیشتری نسبت به لیوان داشته باشد. به طور کلی ضخامت ظرف باید به اندازه ای باشد که خم کردن لبه ها به سادگی صورت نگیرد. در چنین شرایطی اگر مطمئن باشید فلز به کار رفته مس خالص است، کیفیت بالایی هم خواهد داشت.

  • لایه محافظ داخلی قلع : روش دیگر برای تشخیص ظروف مسی اصلی توجه به لایه قلع داخلی است. ظروف مسی اصل چون ارزش بالایی دارند با لایه محافظی مثل فلز قلع می پوشانند تا در اثر پخت و پز و حرارت دیدن، فلز مس به مقدار زیاد وارد بدن نشود چون باعث مسمومیت خواهد شد.

تندیس گلدان مس و نقاشی طرح مهر و ماه

  • لبه های ظروف : طرز تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی، توجه به لبه های ظرف بوده و می تواند به شما کمک زیادی کند. برخی از این ظروف لبه خمکاری شده دارند مثل ظروف لیوانی، قابلمه و ماهیتابه و غیره. چنانچه لبه های ظرف کاملا یکدست و بدون ایراد باشد تا هنگام دست گرفتن، حالت تیز و برنده پیدا نکنند، می توانید نسبت به اصل و با کیفیت بودن آن مطمئن شوید.
  • قالب گیری : قالب گیری و شیوه صحیح آن هم به چگونگی تشخیص ظروف مسی اصل کمک می کند. توجه داشته باشید که کار و هنر دست به معنای دقیقا یکسان نبودن هر ظروف با ظروف قبل و بعد است این در حالی است که در ظروف ماشینی کاملا تمامی ظروف شبیه به هم هستند.

در ظروف مسی اصل چون قالب گیری و ساخت به روش دستی انجام می شود و کنترل کامل روی مراحل وجود دارد، شکل ظروف بسیار حرفه ای انجام شده و تمامی قطعات از قبیل دسته، پایه و مشابه آن بسیار محکم به بدنه وصل هستند. ضمنا درب این ظروف هم به طور کامل بر روی ظروف قرار می گیرند.

  • چکش کاری هنرمندانه و با ظرافت : توجه به شیوه چکش کاری، نحوه تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی است. در صورتی که مرحله چکش کاری توسط هنر و دقت اساتید مسگر انجام شده باشد، آثار ریز و منظمی را شاهد خواهید بود که در ظروف ماشینی چون پرسی هستند، اثری از چکش کاری نیست. توجه داشته باشید که این عامل روی ارزش هنری و مادی ظروف تأثیر می گذارد. ظروف مسی اصل و بسیار با کیفیت، چکش کاری بیشتری شده اند و وقت زیادی برای آنها صرف شده که طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند.

خرید ظروف مسی اصل

یکی از بهترین راه ها برای خرید ظروف مسی اصل بدون اینکه نیاز به تشخیص آنها از ظروف تقلبی و بدل داشته باشید، خرید از مراکز معتبر و فروشگاه های مورد تأیید می باشد. فروشگاه صنایع دستی اصفهان در حال حاضر، یکی از معتبرترین فروشگاه های کشور در زمینه فروش این ظروف می باشد. تمامی ظروف مسی از مس خالص و با ضخامت مناسب ساخته شده اند و با گارانتی و تضمین اصالت واقعی به مشتریان تحویل داده می شوند.

فروشگاه صنایع دستی اصفهان تنوع بالایی از ظروف مسی را در اختیار دارد که شما می توانید برای تزیین منزل، محل کار، هدیه دادن به دوستان و عزیزان و حتی به عنوان هدایای تبلیغاتی سازمانی و شرکتی از بین آنها انتخاب کنید.

خرید عمده ظروف مسی اصل با تخفیف ویژه همراه است. برای تمامی خریدها بسته بندی شکیل و امن در نظر گرفته شده و امکان ثبت سفارش از طریق وب سایت، اپلیکیشن و تلفنی وجود دارد. تشخیص ظروف مسی اصل از تقلبی با چند راهکار ساده امکان پذیر است.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =