انواع صنایع دستی

خاتم کاری شیراز هنر اصیل و محبوب ایران زمین

خاتم کاری شیراز

خاتم کاری شیراز چیست؟

خاتم کاری شیراز هنر ایران زمین است که محبوبیت زیادی در بین علاقه مندان به صنایع دستی کشورمان دارد.هنر خاتم کاری در شیراز به سبک این شهر هنردوست انجام می گردد.آموزش خاتم کاری شیراز بصورت حضوری در محضر اساتید برجسته این شهر انجام می شود

البته فیلم های آموزشی مختلفی در این زمینه وجود دارد که از طریق فضای مجازی اینترنت قابل دسترس است. خرید خاتم کاری اصفهان و شیراز با قیمت و کیفیت های متفاوت برای مشتریان در نظر گرفته شده است.

 

قیمت خاتم کاری شیراز نیز مانند خاتم کاری اصفهان بر اساس کیفیت کار متفاوت است.شما می توانید برای خرید خاتم کاری شیراز به سایت فروشگاه صنایع دستی اصفهان مراجعه کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

اگر می خواهید بدانید خاتم کاری چیست؟ تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. صنایع دستی خاتم کاری در شهرهای مختلفی تولید شده و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می گردد.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

خاتم کاری شیراز

خاتم کاری شیراز

هنر اصیل خاتم کاری در شیراز

هنر اصیل خاتم کاری چیست و چگونه می توان تفاوت خاتم کاری شیراز و اصفهان را متوجه شد. این سوالی است که برای بسیاری از علاقه مندان به صنایع دستی خاتم کاری بوجود می آید و ما در این مقاله به آنها پاسخ می دهیم.

مجموعه تصاویر و عکس خاتم کاری اصفهان به مشتریان کمک می کند تا با انواع ظروف خاتم نصف جهان بیشتر آشنا شوند.

 

بطور کلی خاتم کاری اصفهان و خاتم کاری شیراز تفاوت های اساسی نداشته و مشابه یکدیگرند.خاتم کاری شیراز قیمت بیشتر یا کمتری ندارد و مانند خاتم کاری اصفهان با توجه به کیفیت آن سنجیده می شود.خرید اینترنتی خاتم کاری شیراز براحتی از سراسر کشور امکان پذیر است.

اپلیکیشن صنایع دستی

خاتم کاری چیست؟
خاتم کاری شیراز از دیرباز تاکنون معروف و زبانزد خاص و عام بوده و جایگاه بالای آن باعث شد تا عمارت سعادت به خانه خاتم شیراز تبدیل شود. هنر خاتم کاری در شیراز ویژگی های منحصربفردی دارد که باعث شده خاتم کاری های شیراز چندین سطح بالاتر از خاتم کاری های اصفهان و سایر نقاط کشور باشند.

در این مطلب به طور دقیق به این موضوع پرداخته ایم.خاتم کاری شیراز قطع به یقین هنر اصیل و اصلی این شهر می باشد که در دوران صفویه به علت اهمیت و ارزش زیادی که شاخه های مختلف هنر برای پادشاهان صفوی داشتند،

 

کار آموزش اساتید صنایع دستی توسط اساتید خاتم کاری شیراز و مجموعه افراد زبردست و ماهر شروع گردید و در این شهر به تولید انبوه رسید و رونق زیادی پیدا کرد.امروزه محصولات خاتم کاری براحتی از فروشگاه صنایع دستی قابل تهیه است.

خرید ظروف خاتم کاری نه تنها استفاده شخصی داشته ، بلکه می تواند بصورت هدیه ایی ارزشمند برای دوستان و اقوام و حتی هدایای تبلیغاتی سازمانی ، در نظر گرفته شود.

 

خاتم کاری شیراز

خاتم کاری شیراز

هنر خاتم کاری شیراز

خاتم کاری شیراز ابداع چه کسی بوده و دقیقا در چه تاریخی به وجود آمده هنوز مشخص نیست ولی با توجه به مستندات و آثار خاتم کاری شده ای که در شهر شیراز پیدا شده، اصالت و پیدایش آن را مربوط به شهر شیراز می دانند با اینکه استاد خاتم کاری شیراز که ابداع گر این هنر بوده هنوز ناشناس می باشد.

هنر خاتم کاری از شناخته شده ترین صنایع دستی شیراز است که توسط بهترین اساتید در این شهر انجام می گردد. در گذشته بر روی آثاری همچون منبر مسجد جامع عتیق شیراز با بیش از 1000 سال قدمت، سقف ایوان اصلی مسجد جامع عتیق شیراز متعلق به قرن 8 هجری، درهای چوب گردو با روکش استخوان که در سال 999 هجری توسط استاد حبیب الله ساخته شده و اکنون در موزه برلین است

 

درهای خاتم کاری شده با طرح و نقوش گل و بته مربوط به شهر بخارا که در موزه ویکتوریا آلبرت است، درب های خاتم کاری شده به کمک اساتید شیرازی که در موزه دوران اسلامی نگهداری می شود و سایر خاتم کاری های شیراز که اشاره به تمامی آنها در این مطلب کافی نخواهد بود.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

هنر اصیل خاتم کاری چیست؟

خاتم کاری شیراز به قدری اهمیت و جایگاه ویژه ای در بین صنایع دستی ایران دارد و حتی مرغوبیت و کیفیت آن از خاتم کاری اصفهان نیز بالاتر است که در سال 1382 به دستور شورای شهر و شهرداری و همکاری استانداری فارس، عمارت سعادت (متعلق به حاج میرزا آقا سعادت) – سومین خانه بسیار زیبای تاریخی شیراز که قدمت آن به دوران قاجار برمی گردد،

کاملا تعمیر شد و به موزه خاتم یا خانه خاتم شیراز تبدیل شد.سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان فارس هم با کمک به احیای این خانه تاریخی و تبدیل آن به موزه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی شیراز، اقداماتی انجام دادند

تا بهترین و مجهزترین کارگاه خاتم کاری شیراز و ایران راه اندازی شود و بهترین اساتید به همراه شاگردان در آن فعالیت داشته باشند.در خانه خاتم شیراز مثل سایر کارگاه های ساخت محصولات خاتم کاری، به ساخت محصولاتی مثل تخته نرد خاتم کاری شیراز، جعبه خاتم کاری شیراز و کلیه محصولات و ظروف مشغول هستند

که کیفیت و مرغوبیت آنها تضمین شده است. البته در خانه خاتم شیراز کارگاه های هنرهای دیگری مثل پیکرتراشی، قلم زنی، گبه و پلاس بافی، منبت کاری، کاشی هفت رنگ و غیره نیز فعالیت دارند.

بهترین خاتم کاری شیراز

خاتم کاری های شیراز بر روی زمینه یا زیرساخت مس و چوب مرغوب انجام می گیرد و محصولات مختلفی مثل گلدان، ست رومیزی و اداری، ساعت، شکلات خوری، جعبه دستمال کاغذی، سطل و غیره از آنها پدید می آید.

قطعا کسانی که دوره های آموزش خاتم کاری شیراز را شرکت کرده باشند و آن را با سایر نقاط کشور مقایسه کنند متوجه می شوند که هنر خاتم کاری، برازنده و شایسته شهر شیراز است و حقیقتا که اصالت آن به همین شهر برمی گردد.

 

خاتم کاری شیراز

خاتم کاری شیراز

هر کدام از صنایع دستی مختلف در یک شهر و ناحیه خاص مرغوبیت و کیفیت بالاتری دارند به عنوان مثال میناکاری روی مس در اصفهان نظیر ندارد، میناکاری روی سفال را باید در شهر لالجین همدان بگردید و تهیه کنید یا فروشگاه های معتبر آن را پیدا کنید، برای هنر خاتم کاری نیز باید به فکر خرید خاتم کاری شیراز باشید.

بازار خاتم کاری شیراز چرا اینقدر رونق دارد و برخلاف چند سال قبل بسیاری از علاقه مندان به هنر و صنایع دستی از شیراز، خاتم کاری می خرند؟ ویژگی های خاتم کاری شیراز چیست که باعث شده نسبت به خاتم اصفهان ارجحیت داشته باشد؟

 

خاتم کاری اصفهان و خاتم کاری شیراز

اصول کلی ساخت خاتم کاری اصیل ایرانی

  • اضافه شدن ورقه چوبی نازک و نرم به پشت خاتم برای آستردار کردن که معمولا از جنس چوب تبریز است.
  • بکارگیری چسب مرغوب سریشم در کلیه مراحل خاتم سازی و چسباندن خاتم.
  • صاف و صیقلی بودن سطح کار و نبود فضای خالی بین خاتم ها.
  • یکنواختی کامل رنگ و کلیه مصالح به کار گرفته شده.
  • ماندگاری و بدون تغییر ماندن رنگ و شکل خاتم در گذر زمان.
  • نامرئی بودن کلیه ترمیم ها و بتونه کاری های انجام شده روی سطح محصولات خاتم کاری شیراز.
  • مشهود بودن قرینگی طرح و نقوش و شکل های مختلف در تمام سطح کار به همراه زوایا و اضلاع.
  • بکارگیری ورقه مسی در اطراف گل خاتم و 6 ضلعی.

این موارد با دقت و مرغوبیت کمتر در بین سایر هنرمندان و اساتید خاتم ساز و خاتم کار ایران انجام می شود و به همین دلیل خاتم کاری شیراز، مرغوبیت و کیفیتی دارد که نمونه آن در هیچ یک از آثار هنری دیگر قابل مشاهده نیست.

 

خاتم کاری شیراز

خاتم کاری شیراز

خاتم کاری های شیراز

یکی از ویژگی های خاص و برجسته هنر خاتم کاری در شیراز این است که اساتید این شاخه هنری همیشه از طرح های یونیک و کاملا جدید استفاده می کنند این در حالی است که طرح و نقوش به کار رفته در خاتم های ساخته شده در سایر شهرها در اکثر محصولات و ظروف به یکدیگر شباهت زیادی دارند.

همین تنوع و اصالت هر طرح برای ظروف باعث محبوبیت و فروش خاتم کاری شیراز به تعداد انبوه از سراسر کشور شده است.اساتید خاتم کاری در شهر شیراز از برخی طرح و نقوش بیشتر استفاده می کنند و تمایل بیشتری نسبت به آنها نشان می دهند.

از جمله آنها می توان به خاتم های پره وارو، شش دار لایه دار، تاجی، طاقی ترنج، شش پره ای، قلوه ای، ابری لوزی، شش گلی تخمه ای، هفت شمسه، قمی، موج، جویی، ابری شش گوش، 6 لی تاجی و زنجیره ای و غیره اشاره کرد.

هدایای تبلیغاتی خاتم کاری

علاوه بر فروش خاتم کاری در شیراز به صورت تکی و مصارف شخصی و حتی جهیزیه تازه عروسان که منبع آن برای خرید حضوری، بازار خاتم کاری شیراز محسوب می شود، فروش عمده نیز دارد.

سازمان و ارگان های خصوصی و دولتی کشور معمولا برای تهیه ست رومیزی اداری، هدایای تبلیغاتی، تندیس های خاتم کاری شده به مناسبت های مختلف و غیره از این صنایع دستی خرید می کنند.

تندیس ها و هدایای تبلیغاتی خاتم کاری شده بر روی مس که از جنس ورقه مسی بسیار مرغوب می باشند، گزینه بسیار جدیدی محسوب می گردد.

تندیس های خاتم کاری شده در شیراز اکثرا در فروشگاه خاتم کاری شیراز به شکل آنلاین و اینترنتی قابل دسترس هستند که با توجه به امکان سفارشی سازی در خرید عمده خاتم کاری شهر شیراز، معمولا به شکل حضوری امکان خرید وجود ندارد.

سازمان و ارگان های خصوصی و دولتی کشور برای تهیه ست اداری، تجلیل از کارمندان و پرسنل نمونه، استفاده از هدایای تبلیغاتی سازمانی خود برای جشنواره ها، همایش ها و مراسم های مختلف کشوری و استانی به سراغ تندیس ها و هدایای تبلیغاتی خاتم کاری می آیند.

در خرید عمده امکان درج نشان تجاری و پلاک برند بر روی تندیس وجود دارد و می توانید متن دلخواه خود را به کمک حکاکی با لیزر نیز ثبت نمایید.

قیمت خاتم کاری شیراز

قیمت تهیه خاتم کاری شیراز در نمونه های اصلی و کاملا مرغوب به دلایلی که توضیح داده شد بیشتر از محصولات خاتم کاری اصفهان و سایر شهرهای ایران است. قیمت محصولات خاتم کاری در شیراز در فروشگاه صنایع دستی اصفهان قابل مشاهده است.

به طور کلی قیمت خاتم کاری های شیراز بسته به نوع ظرف، اندازه و سایز، اصالت و مرغوبیت، تعداد (خرید عمده و تکی) و سایر عوامل متغیر است و تنها پس از ثبت سفارش قابل محاسبه خواهد بود.

با این حال فروشگاه صنایع دستی اصفهان همیشه برای مشتریان دائمی و همچنین خریداران عمده خود که اکثرا از سازمان و ارگان های خصوصی و دولتی مختلف کشور هستند تخفیف های ویژه ای در نظر گرفته است.

 

خرید خاتم کاری شیراز

متأسفانه امروزه روند فعالیت برخی کسب و کارهای سودجو به گونه ای شده که هر جا سود و درآمد زیادی باشد و مردم استقبال زیادی کنند، شروع به کار می کنند. صنایع دستی نیز از این قاعده مستثنی نیست و فروشگاه های حضوری و اینترنتی زیادی هستند

که خاتم کاری شیراز را با کیفیت های پایین به اسم اصل و مرغوب با قیمت بالا به فروش می رسانند.فروشگاه بازار مینا انتخاب شما را راحت کرده است. این فروشگاه به عنوان معتبرترین فروشگاه صنایع دستی اصفهان کلیه محصولات خاتم کاری خود را به شکل تضمینی و با گارانتی مرغوبیت و اصالت کالا با تنوع بی نظیر به فروش می رساند.

محصولات خاتم کاری این فروشگاه از ظروف خاتم کاری شده مختلف برای مصارف شخصی تا تندیس و هدایای تبلیغاتی مختلف برای سازمان و ارگان های خصوصی و دولتی مختلف را شامل می شود که با قیمت بسیار مقرون به صرفه به فروش می رسند.

خاتم کاری شیراز با کیفیت مرغوب و طرح و نقش تکرارنشدنی برای علاقه مندان به صنایع دستی ایرانی تولید می گردد.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 19 =