انواع صنایع دستی

نمد بافی در ایران و صنایع دستی قدیمی

نمد بافی در ایران

هنر نمد بافی در ایران

نمد بافی در ایران از قدیم در بین مردم کوچه و بازار کاملا شناخته شده و محصولات نمدی در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گرفته است.نمد بافی سنتی از شاخه های صنایع دستی ایرانی بشمار می رود.

هنر نمد بافی با الگو و نمد بافی ساده در شهرهای مختلف دنبال می گردد. از این رو آموزش نمد بافی نیز بصورت سنتی و تجاری انجام می گردد.نمد بافی در استان هایی مانند گیلان و مازندران و شهرهایی چون بروجرد و مشهد بیشتر دنبال می شود.

 

دراین هنر شما می توانید طرح های ساده و خلاقانه خود را بدون هیچ محدودیتی بر با پشم گوسفند به شکل نمد درآورده و آثار ساده و در عین حال زیبایی بوجود آورید. فروشگاه اینترنتی صنایع دستی اصفهان عرضه کننده انواع محصولات دست ساز ایرانی به سراسر کشور است.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

نمد بافی در ایران

نمد بافی در ایران

هنر نمد بافی و صنایع دستی بومی ایران

نمد دوزی و نمد بافی ساده برای استفاده شخصی در بسیاری از شهرستان ها و روستاهای کشور دنبال می گردد. الگوی نمد بافی سنتی و ساده با توجه به هر منطقه متفاوت است. شما می توانید دست سازهای نمدی را از فروشگاه صنایع دستی تهیه نمائید.

 

بسیاری از هنر دوستان به این رشته از صنایع دستی علاقه داشته و می توانند بصورت حرفه ایی آن را دنبال کنند.

اپلیکیشن صنایع دستی

نمد بافی چیست؟

نمد بافی در ایران یک صنعت دیرینه با قدمتی ارزشمند است. هنر بافت نمد به تدریج در میان اقوام مختلف گسترش پیدا کرد و آنچه که ما امروز از آن می شناسیم، پارچه های نمدی رنگارنگ است که برای هنرهای دستی، دوخت صنایع دستی و لوازم تزئینی به کار می‌رود.

خرید صنایع دستی ایرانی از طریق اینترنت بصورت فوری انجام می گردد. ارسال محصولات پستی همه روزه به سراسر کشور انجام می شود.حتماً تاکنون عروسک های نمدی زیبا را بارها و بارها در مغازه‌ ها یا رسانه های اجتماعی دیده اید؛

 

همین عروسک های جذاب با استفاده از پارچه های نمدی دوخته می شوند. نمد، یک پارچه مقاوم است که به صورت سنتی تهیه می شود.در صورتی که قصد دارید بدانید نمد بافی چیست، تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

نمد بافی در ایران

نمد بافی در ایران

الیافی که در نمد بافی در ایران به کار می روند با الیاف صنعتی پارچه های متداول بسیار فرق دارد. برای بافت نمد از پشم طبیعی گوسفند استفاده می شود.

عشایر و اقوام مختلف در استان های کرمانشاه، استان خراسان یا چهارمحال و بختیاری که به پرورش گوسفند مشغول هستند، از پشم گوسفند، نمد تهیه می کنند. جالب است بدانید که انواع پشم گوسفند را نمی‌توان برای نمد بافی استفاده کرد. این صنعت، فوت و فن های خاص خودش را دارد که منجر به تولید بهترین محصولات نمدی می شود.

تاریخچه نمد بافی

اگر به هنر نمد بافی در ایران علاقه مند هستید یا می خواهید زیباترین پارچه های نمدی را برای دوخت دست سازه های هنری خریداری کنید، با ما همراه باشید تا درباره این هنر منحصر به فرد بیشتر صحبت کنیم.

در پایان به شما نشان خواهیم داد که چطور از محصولات نمدی، درآمد کسب کنید. فراموش نکنید که لازم نیست شخصاً یک کارگاه نمد بافی تاسیس کنید؛ همین که از نمدهای آماده استفاده کنید به راحتی، یک منبع درآمدزا از گروه مشاغل هنری خواهید داشت.

تاریخچه نمد بافی در ایران به هزاران سال پیش باز می گردد. در ایران باستان، از پشم گوسفند و موی شتر، نمد تهیه می کردند و برای درمان دردهای کمر یا درد پا از آن بهره می گرفتند. تاریخچه نمد در ایران بیشتر به مناطق روستایی یا شهرهای مختلف مربوط می ‌شود.

همزمان با توسعه شهرها، این هنر، کمتر شناخته شد؛ به این مفهوم که در شهرهای بزرگ صنعتی، کمتر، هنر نمد بافی را مشاهده می کنید. با توسعه صنعت نساجی، صنعت نمد بافی در ایران هم اندکی متحول شد. انواع نمد که توسط روستاییان و عشایر تهیه می‌شوند همه به روش های سنتی بوده و از بهترین پشم گوسفند می باشند.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

نمدهای صنعتی، پارچه های نمدی هستند که توسط دستگاه ها تولید می شوند. نمد، کاربردهای مختلفی در طول تاریخ از خود به جای گذاشته است. امروزه نمد به عنوان یک عایق حرارتی معرفی شده که می تواند برای قطعات مختلف به کار رود.

پارچه های نمد بافی برای دوخت صنایع دستی هم بسیار به کار می روند. روش سنتی نمد بافی در ایران این صورت است که پشم بهاره گوسفندها که الیاف آن بلندتر است، چیده می شود و سپس برای حذف آلودگی ‌ها، آنها را به طور کامل می شویند.

 

در تاریخچه نمد بافی، شاید با نام نمد مالی هم برخورد کنید که در حقیقت به صنعتی اشاره دارد که از پشم گوسفند برای بافت محصولات نمدی به صورت کاملاً سنتی و با دست استفاده می شده است.

محصولات نمد بافی در ایران به روش سنتی هم اکنون در برخی شهرها به عنوان سوغات مخصوص شهرت دارند. انواع کلاه نمدی، پالتوی نمدی، انواع زیراندازهای نمدی با رنگ های جذاب، نمونه‌ای از این محصولات هستند. شاید اگر به کرمانشاه سفر کنید، محصولات نمد بافی را به عنوان سوغاتی در فروشگاه های مختلف ببینید.

 

نمد بافی در ایران

نمد بافی در ایران

آموزش نمد بافی

همانطور که در قسمت های قبلی هم اشاره کردیم برای هنر نمد بافی در ایران از پشم طبیعی گوسفند استفاده می شود. مراحل نمد بافی به این صورت است:

در مرحله اول، پشم گوسفندها چیده می شود و به طور کامل با صابون و آب گرم، شستشو داده می‌شود تا آلودگی‌ها و هرگونه کثیفی از پشم ها پاک شود. برای اینکه پشم به درجه خلوص مورد نظر برسد، بهتر است از صابون هایی که خاصیت قلیایی بیشتری دارند استفاده شود.

در مرحله بعدی، پشم شسته شده در یک فضای باز پهن می شود تا کاملاً خشک شود.برای اینکه محصولات زیبای نمد بافی در ایران تولید شود، به یک سطح صاف و هموار نیاز است. اگر قرار باشد محصولات نمدی، رنگارنگ باشند، باید مطابق با طرح و نقشه اولیه، برخی از قسمت‌ های پشم گوسفندها را رنگرزی کرد.

یک عدد گونی صاف به عنوان قالب انتخاب می‌شود و با استفاده از پشم های رنگی، نقش و طرح ها روی آن علامت گذاری می شود.سپس با ضربه های پیوسته، سطح پشم را می کوبند تا ارتفاع یا ضخامت یکسان پیدا کند. این کار باید آن قدر ادامه یابد تا سطح مورد نظر، یکنواخت شود.

در هر مرحله، مقداری آب روی پشم ها پاشیده می شود تا به تدریج به سطح زیرین نمد نفوذ کند. پس از آنکه مرحله کوبیدن نمد و خیس‌کردن پایان گرفت، کل طرح اولیه به شکل لوله یا استوانه پیچیده می شود. در ادامه در روش های نمد بافی در ایران به شیوه سنتی، دو یا سه نفر کارگر، این لوله استوانه ای را لگد کوب می کنند.

کوبیدن نمد آنقدر ادامه پیدا می کند تا پشم ها تثبیت شوند. پس از پایان کار، طرح مورد نظر باز می ‌شود و ناهمواری های آن با استفاده از قیچی، کوتاه می شود.همانطور که ملاحظه می کنید، نمد بافی در ایران بسیار وقت گیر و پر زحمت است.

اگر محصولات زیرانداز نمدی رنگارنگ را به عنوان سوغاتی می خرید باید بدانید که یکی از ارزشمندترین هنرهای ایران باستان را خریداری کرده اید!

 

نمد بافی در ایران

نمد بافی در ایران

هنر نمد بافی

اگر بخواهیم کاربردهای نمد بافی در ایران را در دنیای مدرن امروزی مرور کنیم باید کمی از روش های سنتی فاصله بگیریم. نمد بافی، سنتی منجر به محصولات صنایع دستی می ‌شود که بومی هر استان هستند؛ اما برای نمد بافی به روش صنعتی امروزی معمولاً روش ها اندکی با یکدیگر فرق دارد.

در دنیای مدرن امروزی که صنایع دستی و دست سازه های هنری بسیار متداول شده است، پارچه های نمد که در کارخانه تولید شده اند به رنگ های مختلف وجود دارند؛ بنابراین به راحتی می توانید محصولات نمدی زیبا تهیه کنید.

جذاب ترین صنایع دستی نمد در ایران به روش جدید شامل انواع عروسک های نمدی و کیف های دوخته شده از پارچه نمد است. هر رنگی را که به آن علاقه داشته باشید می توانید برای محصولات نمدی به کار ببرید. از پشم گوسفند که برای نمد بافی در ایران استفاده می شود در رنگ های مختلف برای صنایع دستی به سبک امروزی هم می توانید استفاده کنید.

از هنر نمد بافی می توان به عنوان یک کسب و کار خانگی استفاده کرد. روی صحبت ما خانواده هایی هستند که در زندگی شهرنشینی به سر می برند. راه اندازی کارگاه نمد در شهر می تواند این هنر را زنده نگه دارد و حتی ممکن است فرصتی پیش آید که صنایع دستی نمد که در روستاها با کیفیت عالی تهیه می شوند، در بازارهای داخل شهر به خوبی به فروش برسند.

سرمایه گذاری برای هنرهای جدید، روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کند؛ چه بهتر که هنر نمد بافی در ایران هم جزو این کسب و کارها قرار بگیرد. افرادی که در این هنر تجربه کافی را دارند می توانند محصولات خلاقانه تولید کرده و اگر بازارهای خوبی را پیدا کنند، می تواند ظرفیت و کیفیت تولید را برای صادرات تامین نمایند.

درآمد نمد بافی

همانطور که می دانید روش های کسب و کار در دنیای امروزی بسیار گسترده و متنوع شده است. نمد بافی در ایران هم می‌تواند به این بازار راه پیدا کند. روش های کسب درآمد از هنر نمد بافی و نمد دوزی به صورت اینترنتی، سودآوری خوبی دارد.

یکی از این روش ها این است که در شبکه‌ های اجتماعی فعالیت کنید. تفاوتی نمی‌کند که نمد بافی را در روستاها انجام می دهید یا در یک کارگاه داخل شهر؛ آنچه اهمیت دارد این است که باید محصولات خود را به هزاران مخاطب معرفی کنید؛ تنها در این صورت است که فروش خوبی خواهید داشت.

برای آغاز کار پیشنهاد می دهیم شبکه‌ های اجتماعی متداول و پر طرفدار را انتخاب کنید. یکی دیگر از روش های پر مخاطب امروزی برای فروش محصولات نمد بافی در ایران، راه اندازی وبسایت است. نمد بافی و نمد دوزی جزو صنایع دستی محسوب می شوند.

با داشتن یک سایت هنری یا سایت صنایع دستی می توانید این هنر را به مخاطبان بیشتری معرفی کنید و زمانی که مخاطبان محصولات شما را بپسندند، حتماً خرید خواهند کرد.علاوه بر روش های بازاریابی اینترنتی، فراموش نکنید که آنچه باعث می شود

محصولات نمد بافی در ایران بهتر به فروش برسند، ارائه طرحهای خلاقانه و بالا بردن کیفیت محصولات است. محصولات نمد که با بهترین پشم گوسفند و با زیباترین رنگ ها تهیه شده اند همیشه پر طرفدار هستند. صنایع دستی ایران از بهترین دست سازهای هنری در بین علاقه مندان به هنرهای پارسی بشمار می رود.

سعی کنید محصولات خود را در غرفه های گردشگری در شهر خود به نمایش در آورید تا مسافران، آنها را به عنوان سوغاتی خریداری کنند. همانطور که مشاهده می کنید روش های کسب درآمد از نمد بافی در ایران بسیار متنوع است. برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید تا به مرور زمان، سودآوری خوبی از این هنر کسب کنید.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − دوازده =