انواع صنایع دستی

ملیله کاری چیست؟ و ظروف ملیله کاری اصفهان چه کاربردی دارند؟

ملیله کاری چیست؟

صنایع دستی ملیله کاری

صنایع دستی ملیله کاری چیست؟ و چه کاربردی دارد و چگونه تولید می شود. این هنر ایران باستان که قدمتی چند هزار ساله دارد را بشناسید و با آن به زمان سفر کنید. ملیله کاری اصفهان از شناخته شده ترین محصولات ملیله ایرانی بشمار می رود.

کیفیت و تنوع محصولات در طول زمان دستخوش تغییرات مثبتی بوده است. ملیله کاری با مس , نقره و سایر فلزات امکان پذیر می باشد. صنایع دستی ملیله کاری از پرطرفدار ترین شاخه های هنری نصف جهان بشمار می رود.

گالری عکس ملیله کاری اصفهان زیبایی های این هنر را به شما بیشتر نشان می دهد. عموما ساخت ظروف ملیله در اصفهان و زنجان انجام می گردد.

و ظروف ملیله کاری تهران بیشتر از این دو شهر اصلی تامین می شود. کسانی که وسایل طلا و نقره کاری شده را دوست دارند و به صنایع دستی زنجان و اصفهان علاقه مند هستند، به نظر می رسد بهتر است درباره این حرفه اطلاعاتی را کسب کنند.

برای پایخ به سوال هنر ملیله کاری چیست؟ تا پایان مقاله با ما همراه باشید. قیمت ملیله کاری در اصفهان با توجه به کیفیت محصول و کارگاه تولید کننده آن در نظر گرفته می شود.

 

تماس با واحد فروش: 09019277512

ملیله کاری چیست

ملیله کاری چیست؟

ملیله کاری اصفهان

ملیله کاری اصفهان چیست و چرا ارزشمند است؟ در طول تاریخ، تا چه اندازه به این هنر، بها می داده اند؟ وقتی شما یک وسیله ملیله کاری شده می بینید، ممکن است سوالات بسیاری مانند اینکه ملیله کاری چیست؟

و چه افرادی معمولاً این محصولات را می خرند، برای شما پیش بیاید. ملیله کاری یکی از صنایع دستی محبوب اصفهان در سراسر کشور است که تا حدودی شبیه به ظروف نقره است اما با آن تفاوت زیادی دارد. ظروف مس و ملیله اصفهان در شهرهای مختلف کشورمان طرفداران زیادی دارد.

در این مقاله و با عنوان های زیر، مفصل به این موضوع می پردازیم:

 

ملیله کاری چیست و چه میزان قدمت دارد؟

اگر بخواهید تاریخچه ملیله کاری را پیدا کنید و بدانید ملیله کاری چیست، باید به زمان هخامنشیان و ساسانیان و سلجوقیان برگردید؛ یعنی تقریبا 500 سال قبل از میلاد! و این بسیار اعجاب آور است، چرا که قدمت این هنر ارزشمند ایرانی که امروزه به دست ما رسیده را نشان می دهد.

در روزگاران قدیم، هنر ملیله کاری، بیشتر روی بورس بوده و ظروف گرانبها برای قشر مرفه جامعه ساخته می شده است. اما امروزه این هنر، بیشتر حالت ویترینی دارد و استفاده از آن مانند گذشته ها از آن خبری نیست. البته هستند کسانی که به هنر و سبک کار ایرانی علاقه مند هستند و به دنبال خرید محصولات ملیله کاری می باشند.

 

اپلیکیشن صنایع دستی

هنر ملیله کاری چیست؟

اگر علاقه دارید که بدانید هنر ملیله کاری چیست؟ ,تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. برخی آثار تاریخی ایرانی به جا مانده از سالیان دور، توسط اعراب دزدیده شده است و تعدادی نیز هم اکنون در موزه های ایران نگه داری می شود؛

برخی در شوش و همدان پیدا شده و تعدادی هم ذوب شده تا فلز آن دوباره مورد استفاده قرار گیرد. اگر به جواب این سوال که هنر ملیله کاری چیست؟ نرسیده اید با ما باشید.ملیله کاری هم اکنون در زنجان بیشتر از سایر نقاط، تولید می شود

 

و بعد از آن در شهرهای اصفهان، تهران و خراسان نیز تولید می گردد. دلیل وجود هنر ملیله کاری در خراسان، مسافرت گروهی از ایرانیان به این استان طی حمله مغول ها است که همزمان هنر ملیله کاری و فلزکاری را با خود به خراسان آورده بودند.

 

کاسه آجیل خوری دسته دار ملیله کاری

کاسه آجیل خوری پایه دار و دسته دار ملیله کاری

 

ملیله کاری در اصفهان

خواستگاه هنر مس و ملیله کاری در اصفهان است و هنرمندان فراوانی در این شهر مشغول فعالیت می باشند. اگر بتوانیم پاسخ این سوال را پیدا کنیم که ملیله کاری چگونه تولید می شود، می توانیم همزمان بفهمیم که ملیله کاری چیست.

” ابتدا شمش های نقره با دستگاه، به مفتول باریک تبدیل می شود و با نقش هایی مانند بته جقه، پیچک، برگ و غنچه و اشک، نقش زده می شود؛ سپس با نقره عیار پایین تر، لحیم می شود.این کار نیازمند وقت گذاشتن، دقت، ظرافت و صبر و حوصله است تا طرحی ظرفیت و چشم نواز از آب در بیاید.

در نمای این هنر، همچنان از طراحی های سنتی و اسلیمی بهره گرفته می شود. در این هنر و برای بدست آوردن مفتول های نقره، چندین بار نقره را داخل کوره می گذارند تا حرارت ببیند و به شکل دلخواه در بیاید.

بعد از درست شدن مفتول، آن را موم اندود می کنند و سپس حدیده کرده تا مفتول نقره، ظریف و باریک شود. مفتول باید به قدری باریک شود تا از دستگاه نورد، رد شود. سپس نوبت به مرحله ملیله کاری می رسد.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

در ادامه تولید هنر ملیله کاری باید بگوییم در این مرحله، باید مفتول های مسی یا نقره به شکل دلخواه استاد ملیله کار در بیاید و شکل نهایی ساخته شود. این شکل، از قبل طراحی و نگه داری شده است.

در این مرحله، یک سطح مستطیلی شکل فلزی آهنی قرار می دهند و روی آن را موم اندود می کنند.سپس طرحی که قبلاً روی قالب گذاشته اند را روی سطح مستطیلی قرار می دهند. سپس، شروع می کنند به در آوردن طرح ملیله روی صفحه فلزی.

به این صورت که ورق های نازک نقره ای را روی لبه های شکل قرار می دهند. فروش عمده ملیله کاری اصفهان با قیمت های تجاری برای مشتریان سراسر کشور در نظر گرفته شده است.

ملیله کاری چیست؟ و خرید ملیله کاری تهران

ملیله کاری چیست؟ و خرید ملیله کاری تهران چگونه انجام می گردد. ملیله کاری اصفهان در کارگاه های ملیله سازی مختلفی تولید می گردد. از این رو از کیفیت متفاوتی برخوردار است. آبکاری نقره و پلی استر کشیده شده بر روی ظروف ملیله کاری تاثیر مهمی در ظاهر محصولات خواهد داشت.

خرید ظروف ملیله کاری در تهران از طریق سایت و فروشگاه های حضوری براحتی انجام می شود.اگر بخواهیم راحت تر توضیح بدهیم که ملیله کاری چیست باید بگوییم، مانند کاری که بچه ها با شابلون روی یک دفتر نقاشی انجام می دهند.

یعنی قالب آماده را روی برگه نقاشی می گذارند و دور تا دور آن را با مداد می کشند تا شکل مورد نظر در بیاید. سپس استاد ملیله کار، فضاهای خالی و داخل شکل ملیله را به کمک مفتول ها، مدام جاگذاری می کند تا طرح مورد نظر دربیاید.

در پایان، موم را ذوب می کنند تا اسکلت ملیله و طرح درست شده از صفحه آهنی جدا شود. سپس با قرار دادن ظرف در محلول اسید سولفوریک و با استفاده از برس سیمی، لکه های اضافه نقره را پاک می کنند. اگر استاد ملیله کار، دقت و خلاقیت داشته باشد می تواند نقش های بسیار زیبایی بیافریند که برای مشتری بسیار جذاب و گیرا باشد.

 

هنر ملیله کاری اصفهان

هنر ملیله کاری اصفهان

صنایع دستی ملیله کاری امین نگار

صنایع دستی ملیله کاری امین نگار از معتبر ترین برندهای هنری مس و ملیله در اصفهان است. خرید ظروف ملیله از برندهای معتبر ضمانت داشته و از این رو در صورت هر نوع ایراد می تواند پشتیبانی گردد.یک استاد هنرمند و خلاق ملیله گر می تواند طرحی نو اجرا کرده و شگفتی بیافریند.

با ملیله کاری می توان بسیاری از وسایل را طلا اندود و نقره اندود کرد و همان وسیله ساده را تبدیل به وسیله ای شیک و لاکچری نمود.بسته به اینکه عیار نقره به کار رفته چه میزان می باشد، همچنین چقدر ظرافت در طراحی نقوش به کار رفته است، قیمت محصولات ملیله کاری شده را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

در اصفهان، زنجان و تهران، هر کدام شیوه خاص خود را برای ساخت ملیله کاری دارند و طراحی ها با هم تفاوت دارد.فقط کافیست طرحی جالب به یک استاد ملیله گر بدهید و او آن را پیاده کند. این طرح می تواند مطابق ذوق و سلیقه مردم یک شهر یا یک کشور باشد؛

چیزی که برای آن شهر یا کشور ارزش دارد و می تواند نظرشان را درباره ملیله کاری جلب نماید. از آنجایی که ملیله کاری، هنری به جا مانده از ایران باستان و حتی قبل از میلاد است، ارزش خاصی پیدا می کند؛ ضمن آنکه هنری تلفیقی از زرگری و نقره کاری است. در ایران، مانند بسیاری از کشورها، طلا و نقره از محصولات گرانبها محسوب می شود و به همین دلیل، ملیله کاری ارزشمند است.

 

گز خوری دسته دار ملیله کاری

گز خوری دسته دار ملیله کاری

ظروف ملیله کاری با مس

طراحی ظروف ملیله کاری با مس بگونه ایی انجام می گردد تا در زندگی روزمره مورد استفاده قرار گیرند. ملیله کاری از جمله هنرهای زیبا و جالبی است که میتوان هم برای خانه شخصی خرید و هم هدیه داد.

این هنر امروزه نسبت به قدیم، طراحی و نقاشی جالب تری دارد، چرا که استادان خلاقی هستند که برای آن وقت می گذارند.استحکام و ظرافت ظروف ملیله کاری با مس دلیل خوبی برای محبوبیت آن بشمار می رود.

در قدیم، استفاده های این هنر محدود بوده است اما امروزه استفاده های بسیاری از آن سراغ داریم. مخصوصاً که در دوره ما، راه صادرات باز است و روش های اینترنتی رونق بسیار داشته، فروش و بازاریابی ملیله کاری مانند دیگر هنرهای ایرانی – اسلامی یا سنتی را راحت کرده است. ظاهر خاص محصولات ملیله کاری از جمله دلایل محبوبیت آنها بشمار می رود.

 

ملیله کاری با مس

ملیله کاری با مس کاربردهای فراوانی دارد که هم جنبه تزئینی و هم جنبه کاربردی بودن ظروف را نشان می دهد. خرید میناکاری روی مس از طرف مشتریان استقبال خوبی داشته و محبوبیت این نوع کالا را نشان می دهد. رنگ زیبای نقره ایی آن با سایر محصولات دکوری قابل ست شدن است.

ملیله کاری برای ویترین خانگی: ظروف جالبی با ملیله کاری درست می شود که نشان دهنده زبردستی و توانمندی استاد ملیله گر است. بانوان، این نوع هنرهای فاخر را بسیار دوست دارند. ظروفی مانند لیوان، فنجان، گلاب پاش و… برای ویترین، بسیار زیبا هستند.

ملیله کاری در طلا و جواهرات: طلا و جواهرات جالبی با این هنر درست می شوند؛ جواهراتی که جذاب و دیدنی هستند. مثلا انگشتر، سنجاق، زنجیر و پلاک. در تهران، ملیله کاران، روی جواهرات خوب کار می کنند.

ملیله کاری برای کادو دادن: ملیله کاری، هدیه ای لوکس و گاهی لاکچری است. اگر دوست داشتید هدیه ای فاخر به دوست، خانواده و یا همکاران خود بدهید، می توانید یک وسیله ملیله کاری شده اهدا کنید. مثلا اگر شغل خاصی دارید که با افراد شیک، سروکار دارید و احترام و جایگاه خیلی خاصی برای آنها قائل هستید، می توانید هنر ملیله کاری خریداری کنید.

ملیله کاری برای جهیزیه: اگر زوج جوان هستید و می توانید برای خرید صنایع دستی زیبا و گران قیمت، خرج کنید و دوست دارید نقش و نگار ایرانی وارد خانه خود کنید، می توانید هنر ملیله کاری را در خرید جهیزیه قرار دهید.

 

فروشگاه ملیله کاری

فروشگاه ملیله کاری

ملیله کاری در تهران

ظروف ملیله کاری در تهران همان ظروف تولید شده در اصفهان است که به سفارش مشتریان برای تهران ارسال می گردد. هنر ملیله کاری، برگرفته از ذوق، خلاقیت و استعداد هنرمندان در این رشته خاص است. انواع ظروفی که توسط این هنر خلق می شوند،

ارزشمند بوده و هم برای استفاده های شخصی و هم برای هدیه دادن، توصیه می شوند. هدایای تبلیغاتی مناسب برای شرکت ها و کسب و کارهای بزرگ، هدیه برای جشن تولد یا سال نو، نمونه هایی از کاربردهای ملیله کاری هستند. برای خرید محصولات ملیله کاری می توانید از طریق مشاوران سایت و قسمت تماس با ما اقدام نمایید.

 

 

What is Filigree?

Filigree of Isfahan, known as Malileh kari, is one of the glorious arts of this city which has a lot of fans. Buying this handicraft is simple when you visit a reliable store. You have to be careful of the material and delicacy of designs to have a more valuable piece of art.

Filigree of Isfahan

Filigree or Malileh kari of Isfahan is a valuable art because it dates back to many years ago. The quality and variety of products in this art have experienced positive changes during the history. It is possible to make this handicraft of Isfahan by copper, silver and other metals.

Filigree products are mainly produced in Isfahan and Zanjan. Therefore, Malileh kari dishes sold in Tehran are generally taken from these two cities. People who are interested in this art can buy various handicrafts made of this fabulous art as a gift to their family members or friends.

Art of Malileh kari

Filigree products are similar to the silver ones but they have a more reasonable price, so most people can afford them. This art is made of narrow strips of metals which are put next to each other to make various designs of flower, bird, paisley or other things.

It is also possible to see some traditional and arabesque designs which remind you of long history of Iran. Moreover, there are a lot of workshops in Isfahan to make this handicraft as a special art of this city.

People who pay attention to their home decoration buy filigree dishes to put in their showcases to bring the great sense of beauty and originality to their atmosphere.

Value of Filigree

Filigree or Malileh kari is a valuable art and its price is calculated based on some factors. The metal which is used to make a filigree dish is important in estimating its price. For instance, gold and silver have higher values.

Moreover, the delicacy of designs can be another factor to estimate the price. The more delicate the designs are, a more valuable handicraft is produced. Generally, filigree is used for different purposes;

such as a decoration item in home showcases, a piece of jewelry, a gift to others and an exquisite item in your daughter’s dowry.

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =