انواع صنایع دستی

ترمه اصل یزد و ترمه مرغوب ایرانی

ترمه اصل یزد

تشخیص ترمه اصل

ترمه اصل یزد از مرغوب ترین پارچه های سنتی ایرانی بشمار می رود. تشخیص ترمه اصل یزد به مشتریان کمک می کند تا بهترین گزینه را با توجه به بوجه و سلیقه خود انتخاب نمایند.

قیمت پارچه ترمه اصل عموما زیاد نیست و شما می توانید با توجه به نیاز خود مناسب ترین پارچه های ترمه اصل یزد را انتخاب نمائید.ترمه اصل اصفهان نیز با کیفیت و بافته شده توسط هنرمندان با ذوق نصف جهان است که هنرهایی مانند سرمه دوزی بر روی آن انجام می گردد.

قیمت ترمه اصل ابریشم که سرمه دوزی شده به مراتب بیشتر از ترمه های ساده موجود در بازار ترمه است، چرا که زمان بیشتری برای بافت و دوخت آنها صرف شده است.

تماس با واحد فروش: 09019277512

ترمه اصل و مرغوب یزد

ترمه اصل یزد

چگونه ترمه اصل یزد را تشخیص دهیم؟

ترمه اصل یزد و مرغوب یزد محبوب بانوان ایرانی بوده و برای تزئین منزل از آنها استفاده می گردد. شما می توانید خرید پارچه ترمه اصل یزد با بهترین کیفیت را از فروشگاه صنایع دستی اصفهان تجربه نمائید. مشاهده لیست قیمت انواع رومیزی ترمه اصل یزد و اصفهان برای مشتریان سراسر کشور امکان پذیر است.

خرید پارچه ترمه اصل یزد بصورت عمده و جزئی فروشی در نظر گرفته شده تا نیاز مشتریان تامین گردد. شما می توانید محصولات برندهای مختلف را مشاهده و بهترین ها را انتخاب نمائید. قیمت ترمه اصل هاشمی یزد ارزان و کیفیت آن بالا می باشد.

اپلیکیشن صنایع دستی

ترمه اصل یزد ایران

روش های شناخت ترمه اصل یزد به شما کمک می کند تا به راحتی بتوانید ترمه اصل یزد را از تقلبی تشخیص دهید. متاسفانه به دلیل محبوبیت بسیار زیاد ترمه در کشور، نمونه های تقلبی زیادی از آن وارد بازار شده که تنها راه، شناخت کامل آنهاست. ترمه اصل یزد ایران نمونه خوبی از ترمه تجاری با کیفیت مناسب است.

در این مطلب به کلیه راه های شناخت ترمه اصل یزد از تقلبی پرداخته ایم.روش های شناخت بهترین برند ترمه اصل و مرغوب به عنوان یکی از زیباترین پارچه ها و منسوجات ایرانی و شناخته شده ترین صنایع دستی ایران مخصوصا شهر یزد، کمک می کند تا خریدی مناسب و با خیال راحت از کیفیت داشته باشید.

پارچه ترمه اصل یزد و محصولات مختلف آن مثل رانر، رومیزی، سجاده، جانماز، لباس، کیف و غیره در شهر یزد تحت برندهای معتبری مثل سالاری، رضایی، هاشمی، حسینی و غیره تولید می گردند و سوغات این شهر به حساب می آیند.

 

ترمه اصل و مرغوب یزد

ترمه اصل یزد

قیمت پارچه ترمه اصل یزد

قیمت پارچه ترمه اصل یزد با توجه به کیفیت نخ ویسکوز و تعداد رنگ آن در نظر گرفته می شود. برندهای مختلف طرح های زیبا و جدیدی را به بازار عرضه می کنند تا مشتریان بیشتری را به سمت محصولات خود هدایت نمایند.

اما مشکل اینجاست که نمونه های تقلبی و بی کیفیت زیادی وارد بازار شده اند که به اسم ترمه اصل یزد مرغوب به فروش می رسند در حالی که چنین نیست و مشتریان تصور می کنند فروشگاهی که با قیمت ارزانتر محصولی را به فروش می رساند، مشتری مدارتر است.

البته به یاد داشته باشید فروش عمده ترمه برای تهیه هدایای تبلیغاتی سازمانی با قیمت هایی ارزانتر از تک فروشی انجام می گردد. اما حقیقت این است که ترمه مرغوب و با کیفیت که تا سالیان طولانی دوام و ماندگاری داشته باشد، قیمت نسبتا بالایی هم دارد و از ویژگی هایی برخوردار است که با یک نگاه ساده نمی توان متوجه شد.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

ترمه اصل اصفهان

از زمان های خیلی دور مثلا دوران صفویه و حتی قبل از آن برای مصارف گوناگون و استفاده های شخصی بافته می شده و تا الان نیز ادامه دارد. ترمه چارقدی، ترمه شال بندی، ترمه شال راه راه، ترمه شال کشمیری و غیره با طرح و نقوش مختلف مثل بته جقه، درختی و امثالهم از نمونه های آن هستند.

توجه داشته باشید که موقع خرید ترمه اصل یزد به صورت حضوری حتی اگر مستقیما از یزد خریداری کنید و به شکل آنلاین از طریق فروشگاه ها بسیار مهم است.که با روش های شناخت ترمه اصل آشنایی داشته باشید تا موارد مدنظر خود را از کارشناسان فروش سؤال کنید.

و طبق آن نتیجه گیری نمایید.ترمه اصل یزد از لحاظ کیفیت پارچه و در نتیجه دوام و ماندگاری، کیفیت و تنوع رنگ، کیفیت و وضوح طرح و نقوش، اصالت و برند بودن کاملا متفاوت از ترمه های تقلبی و نامرغوب موجود در بازار است به همین دلیل توصیه می شود که حتی اگر هزینه بیشتری پرداخت می کنید حتما ترمه اصل و مرغوب خریداری نمایید چون تا سالیان طولانی عمر خواهند کرد.

در ادامه به بررسی مواردی خواهیم پرداخت که به شما در شناخت ترمه اصل یزد کمک خواهند کرد و در حال حاضر بهترین روش های شناخت ترمه اصل از نامرغوب و تقلبی هستند.

چگونه ترمه اصل یزد را بشناسیم

روش های شناخت ترمه اصل یزد به شما کمک می کنند تا نوع تقلبی را از اصل تشخیص دهید و توجه داشته باشید که ترمه های اصیل یزد به نوبه خود درجه بندی دارند و باید این موارد نیز براساس نکاتی که خواهیم گفت تشخیص دهید.

ترمه اصل نوع دستباف آن است که امروزه خیلی کم به چشم می خورد و به سختی می توان پیدا کرد. در واقع به دلیل اینکه ترمه در ایران بسیار شناخته شده است و مشتریان زیادی دارد، تولید به روش سنتی و دستی جوابگوی نیاز بازار نبود و باید با سرعت بیشتری تولید می شدند.

به همین دلیل دستگاه های ماشینی تولید ترمه ولی با همان اصول و استانداردها ساخته شدند تا روند تولید این منسوجات بسیار زیبا و اصیل ایرانی سرعت بیشتری پیدا کند.به همین دلیل راه های شناخت ترمه اصل که در این مطلب با آن آشنا خواهید شد مربوط به نمونه های دستباف نیستند چون قیمت بسیار بالایی دارند و بسیار کم پیدا می شوند.

 

ترمه اصل و مرغوب یزد

ترمه اصل و مرغوب یزد

ترمه ابریشم یزد

  • جنس نخ : جنس نخ ترمه در کیفیت آن بسیار اثر دارد. به عنوان مثال اگر ابریشم اصل به کار رفته باشد که قیمت خیلی زیاد دارد و به ندرت می توانید چنین موردی پیدا کنید کیفیت بسیار بیشتری خواهد داشت. در هر صورت اگر فروشنده به شما تضمین بکار رفتن نخ ابریشم اصل را بدهد باید یک نخ آن را جدا کنید و بسوزانید اگر کم کم شروع به سوختن کرد و پودر شد و بویی شبیه به سوخت موی بدن داشت یعنی ابریشم اصل است.

اگر هم فروشنده به شما گفت از ابریشم مصنوعی یا ویسکوز استفاده شده و نخ بی کیفیت بکار نرفته باز هم یک نخ از ترمه جدا کنید و بسوزانید اگر شبیه به پلاستیک جمع شد و بویی شبیه به سوختن کاغذ داشت یعنی ادعای فروشنده درست است. توجه داشته باشید که ترمه 100% ابریشم طبیعی بسیار کم است و شاید در ترکیب با ویسکوز بکار رفته باشند و یا کاملا ویسکوز باشند در هر صورت به کمتر از این کیفیت اعتنایی نکنید.

  • نرمی و لطافت : یکی از روش های شناخت ترمه اصل، تست کردن نرمی و لطافت آن است. اگر بر روی ترمه دست کشیدید و احساس نرمی خوبی داشتید، ترمه اصل جلوی شماست در غیر این صورت اگر احساس زبری داشتید یعنی ترمه اصل نیست. البته توجه داشته باشید که ترمه های امروزی چون مقداری یا تماما از ویسکوز تولید می شوند، کمی احساس زبری خواهید داشت که طبیعی است.
  • رنگ ترمه : رنگ ترمه یکی دیگر از راه های شناخت ترمه اصل از تقلبی است. ترمه های اصل کیفیت رنگ بالایی دارند حتی اگر از رنگ های شیمیایی در آنها استفاده شده باشد. توجه داشته باشید که هر چقدر تنوع رنگ به عنوان مثال ترمه های 8 رنگ، 10 رنگ و 12 رنگ، بیشتر باشد، ارزش هنری و قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت به همین دلیل از بین دو ترمه اصل که طرح و نقش یکسانی دارند و در سایر موارد نیز مشابه هستند، ترمه ای که تنوع رنگ بالاتری داشته باشد کمی گران قیمت تر از ترمه با تنوع رنگ پایینتر خواهد بود.

 

 

  • تراکم : تراکم ترمه یکی دیگر از موارد تشخیص ترمه اصل از تقلبی و حتی ترمه ابریشمی از ویسکوز می باشد. البته ادعایی که فروشنده بابت تراکم ترمه داشته باشد توسط خریدار قابل اثبات یا رد نیست ولی از طریق شناسنامه محصول قابل اثبات می باشد. به طور کلی معمولا تراکم ترمه های ویسکوزی 120، 150 و 180 است و تراکم ترمه های ابریشمی 210، 240 و 270 است. هر چقدر تراکم ترمه بیشتر باشد، دوام و ماندگاری و کیفیت طرح و نقوش نیز بالاتر خواهد رفت. البته تراکم کمتر از 120 هم وجود دارد ولی ارزش خرید ندارند.
  • برند : تمامی ترمه هایی که اصل باشند و تحت نام برند خاصی به فروش برسند باید شناسنامه دار باشند. به عنوان مثال برندهای هاشمی، حسینی، سالاری، رضایی و غیره از برندهای معتبر ترمه یزد در ایران هستند. شناسنامه ترمه ها در داخل ترمه و معمولا در گوشه آن بافته می شود به عنوان مثال در ترمه حسینی، کنار محصول ترمه نام برند ترمه حسینی بافته شده که اگر پیدا نکردید از فروشنده بخواهید به شما نشان دهد.
  •  وزن : ترمه اصل و مرغوب وزن بیشتری نسبت به ترمه تقلبی دارد که ضخامت بیشتر دلیل بر وزن بیشتر خواهد بود اما باید به یک نکته بسیار مهم توجه کنید. ترمه های تقلبی که تولید می شوند و به شما گفته می شود چند لایه و ضخیم هستند در واقع از ورقه مقوا در داخل آنها استفاده شده و ضخامت آنها دلیل بر مرغوبیت بالاتر یا اصل بودن آنها نیست که با دست زدن و فشار دادن ترمه متوجه می شوید.

اما اگر ترمه را فشار دادید و حس لایه مقوا نداشتید و نرم بود و در عین حال ضخامت و وزن قابل توجهی داشت بدانید که ترمه اصل در اختیار دارید. پس وزن و ضخامت براساس نکات گفته شده یکی از روش های شناخت ترمه اصل است.

  • حالت و فرم ترمه : یکی دیگر از روش های شناخت ترمه اصل از تقلبی توجه به حالت و فرم ترمه در اثر تا کردن و آفتاب خوردن می باشد. ترمه های تقلبی معمولا در اثر تا کردن دیر به فرم قبلی خودشان بر می گردند چون لایه مقوایی در آنها بکار رفته و تراکم مناسب و نخ با کیفیت ندارند. ضمنا در اثر آفتاب خوردن ترمه های تقلبی رنگ خود را از دست می دهند و بی کیفیت می شوند. معمولا در مغازه هایی که آفتاب زیادی به پارچه ها می خورد این مورد قابل تست کردن است.

خرید پارچه ترمه اصل یزد

در این مطلب شما را با روش های شناخت ترمه اصل آشنا کردیم تا بتوانید موقع خرید انتخاب بهتری داشته باشید. در فروشگاه های آنلاین شاید امکان تست کردن تمامی این موارد نباشد اما با توجه کردن به چند نکته می توانید با خیال راحت خرید نمایید.

فروشگاه های آنلاین فروش ترمه باید ضمانت مرغوبیت و کیفیت ارائه کنند و در صورت تشخیص تقلبی کالای فروخته شده را عودت دهند و یا اینکه با مشخص کردن شناسنامه محصول کیفیت و مرغوبیت آن را تضمین کنند.فروشگاه صنایع دستی اصفهان فقط ترمه های مرغوب و با کیفیت و تحت نام برندهای هاشمی،حسینی، سالاری و غیره را به فروش می رساند.

که داخل تمامی آنها شناسنامه محصول به فرمی که گفته شد قابل مشاهده است. فروشگاه صنایع دستی اصفهان با همکاری مستقیم با بهترین برندهای ترمه یزد، این محصولات را با کیفیت تضمینی و همچنین بهترین قیمت بازار ارائه می کند تا دیگر نگران خرید ترمه اصل از فروشگاه های سراسر کشور نباشید.

ما در فروشگاه صنایع دستی اصفهان با چندین سال سابقه درخشان و رضایت بالای مشتریان در خدمت شما هستیم تا با ارائه مشاوره رایگان شما را در خرید هر چه بهتر و دقیقتر محصولات کمک کنیم. با کمک روش های شناخت پارچه ترمه اصل از تقلبی خرید بهتری داشته باشید.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =