انواع صنایع دستی

میناکاری تهران و مرکز خرید ظروف میناکاری تهران

میناکاری تهران

خرید میناکاری در تهران

خرید میناکاری در تهران و شهرهای اطراف آن در کمترین زمان از طریق سامانه آنلاین بازار مینا صورت می گیرد. بازارچه صنایع دستی تهران مملو از بهترین محصولات صنایع دستی ایران است که ما در فروشگاه صنایع دستی اصفهان انواع ظروف میناکاری اصفهان را برای مشتریان عزیز در نظر گرفته ایم.

فروشگاه صنایع دستی تهران می تواند در زمینه های مختلف فعال باشد که هر کدام از این نوع محصولات در یکی از قطب های صنایع دستی ایران تولید خواهد شد. کیفیت ظروف میناکاری تهران عالی در نظر گرفته شده است.

تنوع میناکاری تهران سلیقه های مختلف هموطنان عزیز را پوشش می دهد. بطور کلی تهیه عمده محصول برای فروش میناکاری در تهران از شهر اصفهان صورت می گیرد که قطب تولید ظروف میناکاری کشور است.

کیفیت ظروف میناکاری بر اساس جنس و کار استادکارانه بر روی آن متفاوت می باشد تا هر سلیقه ایی را پوشش دهد. امکان خرید میناکاری در تهران و سایر شهرهای ایران بصورت اینترنتی وجود دارد و در کمترین زمان درب منزل به شما تحویل داده خواهد شد.

 

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

میناکاری در تهران

میناکاری در تهران

قاب مشبک میناکاری شده از محصولات نسبتا جدید سال های اخیر است که با استفاده از تکنولوژی برش لیزر ساخته می شود. بشقاب میناکاری شده با قرار گرفتن در جعبه و یا قاب های طراحی شده می تواند شکل جدیدی به خود بگیرد.

تنوع و زیبایی محصولات میناکاری شده نگاهی جدید به صنایع دستی اصفهان است . از این رو سعی ما بر این است محصولات با کیفیت و با ظاهری دوست داشتنی برای تمامی سلیقه ها داشته باشیم.

 

تابلو میناکاری اصفهان طرح مشبک

تابلو میناکاری اصفهان طرح مشبک

صنایع دستی تهران
فروشگاه صنایع دستی اصفهان ،به عنوان معتبرترین و بهترین بستر آنلاین فروش میناکاری در تهران با تنوعی مثال زدنی و تناسب عالی بین کیفیت و قیمت آماده ی خدمات رسانی به تمامی خریداران با اهداف زیباسازی دکور، تبلیغات و جذب مشتری و مراسم ها و مناسبت هایی مثل جشنواره ها، همایش ها، جشن برگزیدگان و غیره است.

تنوع در طرح، رنگ و نقوش محصولات بی نظیر است و فقط کافی است سری به محصولات ما بزنید.امروزه با گسترش صنایع دستی اصفهان به همه جای ایران عزیزمان، تقاضا برای خرید میناکاری بسیار افزایش پیدا کرده است

و فروشگاه صنایع دستی اصفهان که به عنوان معتبرترین مرکز آنلاین فروش میناکاری در تهران راه اندازی شده با هدف خدمت رسانی و عرضه ی محصولات با سرعت و کیفیت هر چه تمام تر است.

اپلیکیشن صنایع دستی

فروش میناکاری در تهران

فروش میناکاری در تهران از استقبال خوبی برخوردار بوده ,چرا که با فرهنگ سازی , استفاده صنایع دستی کشور ,در بین مردم عزیز جامعه جایگاه ویزه ایی بدست آورده است. با توجه به اینکه در سالیان گذشته امکان خرید میناکاری در تهران به میزان بسیار کمی مقدور بود.

و همچنین از طرف دیگر با گسترش جنس های تقلبی چینی و پاکستانی، افراد یا مجبور بودند از فروشگاه هایی که چندان معتبر نبودند خرید کنند یا برای خرید صنایع دستی میناکاری به اصفهان مسافرت کنند و مرکز مستقیم فروش میناکاری در تهران چندن زیاد نبود.

اما فروشگاه صنایع دستی اصفهان پس از مدت زمان کم از ساخت و راه اندازی، توانست گستره ی خدمات خود را به سایر استان ها نیز افزایش داده و با عرضه ی محصولاتی بسیار متنوع و با کیفیت که تهیه ی آنها به صورت مستقیم و کاملا بدون واسطه از هنرمندان و اساتید صنایع دستی مثل میناکاری صورت می گیرد.

هم حمایت بهتر و زیباتری از آنها شده باشد و هم با تضمین کیفیت و مرغوبیت و کاهش قیمت ها، تناسب عالی بین قیمت و کیفیت محصولات خود ایجاد کند که فروش میناکاری در تهران تنها یکی از خدمات این مجموعه است.

میناکاری هنر آتش و خاک است و توسط هنرمندان و استادکاران ایرانی سینه به سینه از نسلی به نسل بعد انتقال یافته. رنگ های استفاده شده در ساخت ظروف زیبای مینا بسیار شاد و دل نشین است و حس آرامش بخشی به بیننده می دهد.

 

قاب بشقاب میناکاری 30 سانتی مسی اصفهان

قاب بشقاب میناکاری 30 سانتی مسی اصفهان

قاب میناکاری از یکی از پر طرفدار ترین محصولات میناکاری شده صنایع دستی اصفهان است. شما می توانید براحتی آن را با انواع دیوارکوب ها و محصولات دکوری دیگر ست کنید.

رنگ های زیبای بکار رفته در این قاب ها زیبایی خیره کننده ایی به آن بخشیده.تضاد رنگ تیره چهار چوب و زمینه قاب با رنگ های شاد مینایی و لاجوردی آن جلوه زیبایی به آن داده نصب راحت و قرار گرفتن در چیدمان های مختلف , مطابق با سلیقه شما از دیگر ویژگیهای آن است.

میناکاری در تهران

فروش میناکاری در تهران توسط فروشگاه بازار مینا با امکان ثبت سفارش به صورت 7/24 یعنی 24 ساعت 7 روز هفته و در هر ساعتی از شبانه روز خواهد بود تا بتوانید با سرعت هر چه بیشتر سفارشات درخواستی خود را تحویل بگیرید که تمامی محصولات شناسنامه دار و دارای ضمانت کیفیت و مرغوبیت هستند.

با وجود فروشگاه بازار مینا دیگر لازم نیست نگران مرغوبیت یا تقلبی بودن اجناس به فروش رسیده باشید چرا که همراه تمامی محصولات هنگام فروش میناکاری در تهران، شناسنامه ی آنها قرار داده شده و خدمات تعویض نیز در صورت عدم رضایت شما عزیزان فراهم است.

 

سنگاب مسی میناکاری شده اثر اسماعیلی طرح ترنج

سنگاب مسی میناکاری شده اثر اسماعیلی طرح ترنج

فروش میناکاری تهران

برای خرید ظروف میناکاری شما می توانید براحتی آن را سایت بازار مینا سفارش داده و در هر کجای ایران در کمترین زمان از طریق راه های ارتباطی مانند شرکت ملی پست – باربری – ترمینال و … تحویل بگیرید.

تمامی شما عزیزانی که قصد دارید از این فرصت پیش آمده یعنی فروش میناکاری در تهران توسط فروشگاه صنایع دستی اصفهان استفاده کرده و با خرید این محصولات زیبا و فوق العاده، روح و جلوه ی تازه ای به دکوراسیون منزل یا محل کار خود ببخشید، کافیست به نشانی اینترنتی وب سایت فروشگاه در قسمت محصولات میناکاری مراجعه کرده

و پس از انتخاب کالای مورد نظر از بین ده ها نوع محصول فاخر، ثبت سفارش کنید تا در بسته بندی شکیل و بی نهایت زیبا درب منزل تحویل بگیرید. فروشگاه آنلاین صنایع دستی اصفهان فعال در زمینه ی فروش میناکاری در تهران و سایر شهرهای دیگر کشورمان است.

 

تنوع ظروف میناکاری شده در صنایع دستی اصفهان بسیار بالاست و با توجه به نوع ساخت آن ها می توان تنوع بیشتری به آن افزود. انواع جام ها , تنگ ها و کاسه بشقاب ها از سری ظروف میناکاری شده است که به انواع کلاسیک آن افزوده شده.

نگاه هنرمندانه اساتید میناکاری اصفهان دست آنها را برای خلق بیشتر و بهتر ظروف جدید میناکاری باز گذاشته تا با ذوق و سلیقه ایرانی هماهنگ با فرهنگ پارسی , محصولاتی جدید ارائه دهند.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

میناکاری در تهران

میناکاری در تهران

خرید ظروف میناکاری شده

خرید ظروف میناکاری شده در تهران توسط فروشگاه صنایع دستی اصفهان با تنوع بسیار زیادی انجام می شود تا نیاز تمامی خریداران که از صنف و اتحادیه های مختلف و همچنین سازمان و ارگان های گوناگون بوده و یا برای مصارف شخصی ثبت سفارش می زنند را برآورده سازد.

در ادامه برای آشنایی شما عزیزان با طیف محصولات این فروشگاه و فراهم سازی فروش میناکاری در تهران، نمونه هایی از آنها را مثال می زنیم.

بازار میناکاری تهران

مصارف شخصی در خانه و محل کار: فروش میناکاری در تهران توسط فروشگاه بازار مینا، گاهی اوقات میزبان افرادی است که قصد خرید تکی برای منزل یا دفتر کار خود را دارند.

این افراد می توانند از تنوع فوق العاده ی محصولات میناکاری مانند تنوع در رنگ، طرح، نقوش، بسته بندی، ست و یا خرید به صورت تکی، تزئینی همراه با پایه یا قسمتی برای دیوارکوب و غیره استفاده کنند.

فروش میناکاری در تهران توسط فروشگاه بازار مینا با هدف برآورده سازی تمامی سلیقه هاست. بازار میناکاری تهران متنوع ترین صنایع دستی ایرانی را به مشتریان خود عرضه می کند.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

مرکز میناکاری تهران

سازمان ها و ارگان های خاص: دومین دسته از مشتریان فروشگاه صنایع دستی اصفهان برای فروش میناکاری در تهران سازمان ها و ارگان های خاص هستند که به دو دسته ی کلی تقسیم می شوند:

یک دسته از سازمان ها با هدف تبلیغات و جذب مشتری اقدام به ثبت سفارش می کنند که فروشگاه صنایع دستی اصفهان برای این دسته از عزیزان پیشنهاد ویژه ای دارد. فروش میناکاری در تهران به شکل هدایای تبلیغاتی بهترین گزینه برای این دسته از خریداران گرامی است.

شما می توانید با انتخاب یکی از انواع محصولات ما و درج لوگو و نشان تجاری و حتی سفارشی سازی های بیشتری گامی نوین و بسیار مؤثر در تبلیغات بردارید.دسته ی دیگری از سازمان ها و ارگان ها با هدف برگزاری مراسمات، جشنواره ها، همایش ها و غیره اقدام به ثبت سفارش از طریق فروشگاه صنایع دستی اصفهان می کنند.

که برای این دسته از خریداران عزیز و گرامی نیز پیشنهاد ویژه ای داریم. فروش میناکاری در تهران به شکل تندیس در قالب ست و تکی و همچنین سفارشی سازی های بیشتر از قبیل قاب های شبکه بری شده ی چوبی یا از جنس PVC، بسته بندی هایی با تودوزی مخمل مشکی و غیره تنها بخشی از این امکانات است که برای فروش میناکاری در تهران در نظر گرفته شده است.

 

بشقاب نفیس مسی مینا کاری قطر 25 سانتی متر

بشقاب نفیس مسی مینا کاری قطر 25 سانتی متر

بشقاب میناکاری از سری محصولات کلاسیک میناکاری شده صنایع دستی است. بدلیل شکل و نوع کاربرد بشقاب مینا , تنوع و زیبایی زیادی در طراحی و ساخت آن وجود دارد.

بشقاب مینا کاری شده می تواند به هر ویترین و دکوراسیونی جلوه ایی زیباتر ببخشد.بشقاب های لبه دالبری و لبه گرد میناکاری شده با رنگ های بسیار زیبای مینایی هر کدام مورد سلیقه بخشی از مشتریان است که متناسب با فضای منزل و ویترین خود آنها را انتخاب می نمایند.

 

خرید میناکاری تهران
همچنین در نظر داشته باشید برای مناسبت های خاص مثل روز معلم و غیره نیز تندیس های بسیار شکیل و فوق العاده ای توسط فروشگاه صنایع دستی اصفهان در ورطه ی نمایش گذاشته شده

که برای مدارس و غیره فرصتی فوق العاده برای اعطای کالایی لوکس و ساخت داخل با قیمتی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد که تمامی این موارد فروش میناکاری در تهران را رونق بخشیده است.

توجه داشته باشید که فروش میناکاری در تهران به صورت عمده قطعا شامل تخفیف های ویژه ای نیز خواهد بود ضمن اینکه می توانید اپلیکیشن موبایلی فروشگاه بازار مینا را نیز نصب داشته باشید تا از تخفیف های مناسبتی این فروشگاه نیز مطلع شوید.

فروشگاه بازار مینا در شهر تاریخی اصفهان واقع شده و هیچ شعبه دیگری ندارد. سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی می توانند برای خرید عمده محصولات صنایع دستی با واحد فروش تماس برقرار کنند.

 

میناکاری در تهران

میناکاری در تهران

قیمت میناکاری تهران

قیمت میناکاری تهران با توجه به کیفیت محصولات مناسب در نظر گرفته شده تا عموم مشتریان قادر به خرید آنها باشند. همچنین برای آن دسته از خریداران و همراهان همیشگی فروشگاه صنایع دستی اصفهان که در انتخاب و خرید خود نیاز به مشاوره دارند،

فروشگاه بازار مینا قابلیت مشاوره ی رایگان را نیز برای فروش میناکاری در تهران قرار داده که می توانید با شماره گیری تماس همکاران واحد فروش، از مشاوره ی رایگان بهره مند شده و سپس با انتخاب مناسب و دقیق، اقدام به ثبت سفارش کنید و حتی سفارشی سازی های خود را نیز مطرح کنید.

 

فروشگاه صنایع دستی اصفهان با امکان ساختن فروش میناکاری در تهران، این زمینه را برای دوستداران و علاقه مندان به این هنر فاخر و کهن فرهنگ و تمدن ایرانی فراهم ساخته تا در کمتری زمان ممکن بتوانند محصول مورد نظر را بدون نگرانی بابت کیفیت و مرغوبیت و کاملا تأیید شده و البته با قیمتی کاملا رقابتی و مقرون به صرفه تهیه کنند.

ارسال محصولات همه روزه در ساعات 8 صبح الی 12 ظهر انجام خواهد گرفت . در صورت عدم تسویه حساب ارسال شما به روز بعدی کاری انتقال خواهد یافت.

 

گلدان ميناکاري اسماعيلي طرح ترنج 20 سانتي متر

گلدان ميناکاري اسماعيلي طرح ترنج 20 سانتي متر

گلدان میناکاری شده از جمله محبوب ترین محصولات صنایع دستی مینا کاری است. که بانوان ایرانی برای تزئین ویترین منازلشان از آنها استفاده می کنند. گلدان های میناکاری شده در سایزهای مختلفی از ارتفاع 3 الی 45 سانتی متر برای دکوراسیون های شما وجود دارند.

قیمت گلدان های میناکاری شده با توجه به زمان صرف شده برای طراحی و ساخت آنها متفاوت است . بدنه گلدان مانند بوم نقاشی است و استاد کار با قلم خود طرح های سنتی را بر روی آن کشیده تا اثری بی مانند را خلق کند.

 

میناکاری در تهران

میناکاری در تهران

تجربه ی زیاد و رضایت بالای مشتریان از فروشگاه صنایع دستی اصفهان سبب شده تا تجربه ی موفقی از فروش میناکاری در تهران داشته باشد و از طرفی حمایت بیشتر و بهتری نیز از هنرمندان و علاقه مندانی داشته باشد

که به صورت خانگی این محصولات را تولید و از این طریق کسب درآمد می کنند. بدلیل ماهیت متنوع محصولات میناکاری , ممکن است طرح و نقاشی محصول ارسالی برای شما با محصول ثبت شده توسط شما متفاوت باشد. البته از نظر کیفیت در همان کلاس کیفیتی قرار دارد.

این موضوع در فقط در مورد ظروف میناکاری صادق است و ظروف ثبت شده فیروزه کوبی , خاتم کاری و ملیله کاری توسط شما در سایت , عینا به همان صورت ارسال می گردد.

فروش میناکاری در تهران با تنوعی بی نظیر را می توانید در فروشگاه صنایع دستی اصفهان تجربه کنید.فروش میناکاری تهران به صورت شبانه روزی همراه با تضمین اصالت کالا از طریق سایت و اپلیکیشن صنایع دستی فروشگاه امکان پذیر است.

 

تندیس میناکاری ساعت دار طرح سرو

تندیس میناکاری ساعت دار طرح سرو

تندیس های میناکاری شده از سری محصولات تبلیغاتی است که می تواند به عنوان هدیه ایی نفیس برای شما در نظر گرفته شود. این هدیه ماندگار مزین به ظروف میناکاری (بشقاب میناکاری) شده است. و شما می تواند از آن در مناسبت های مختلف بهره ببرید.

بدلیل استفاده از بخش های چوبی بریده شده با دستگاه های لیزر , دست طراحان برای خلق محصولات متنوع باز است و شما طی دوره های مختلف شاهد محصولات زیبا و جدیدی خواهید بود.

ما سعی کرده ایم قیمت محصولات میناکاری فروشگاه را بصورت رقابتی تنظیم کنیم تا مشتریان بیشتری قادر به خرید ظروف صنایع دستی باشند. البته قیمت هایی که در فروشگاه ملاحظه می کنید برای خرید های تعداد کمتر از 20 عدد است .

خرید بیش از 20 عدد شامل عمده فروش می گردد که مطمئنا قیمت های کمتری دارد و برای تعداد و قیمت دقیق بایستی با واحد فروش تماس بر قرار نمائید.

 

ست بشقاب 30 و گلدان 25 میناکاری

ست بشقاب 30 و گلدان 25 میناکاری

صنایع دست میناکاری در تهران و سایر نقاط کشور بین مردم جای خود را داسته . ست میناکاری از سری محصولات هدیه میناکاری شده است . شما می توانید برای مناسب های مختلف به اقوام و دوستان , آن را هدیه دهید و یا به عنوان هدیه مدیریتی به مدیران شرکت ها و ارگان های مختلف بدهید.

 

با توجه به وجود بازارچه صنایع دستی تهران , تعداد زیادی از مشتریان با محصولات میناکاری آشنایی دارند. امروزه خرید مینا کاری در تهران و سایر نقاط ایران بسیار آسانتر شده. علاوه بر مرکز خرید ظروف میناکاری در تهران شما می توانید از طریق فروشکاه اینترنتی بازار مینا سفارشات خود را در کمترین زمان دریافت کنید.

 

میناکاری در تهران

میناکاری در تهران

مینای خانه بندی (حجره بندی )
در سال 1304 پوپ، محقق آمریکایی به ایران آمد. وی در یک سخنرانی، در میان جمعی از مسوولان کشور و علاقمندان، به تشریح هنر در گذشته و حال پرداخت و در چند جمله راجع به میناکاری چنین گفت:
«قطعات میناکاری مرصع از اختراعات ایرانی است و نمونه ی بسیار عالی آن جام خسرو است. این هنر در همان آغاز به چین برده شد و در آنجا مبدا و اساس هنر ملی شان قرار گرفت».

در سال 1317 نخستین چاپ کتاب هنر ایران زیر نظر پوپ منتشر شد. در جلد دوم آن درباره ی مینای خانه بندی، تالیف اروین سرکولیس، با توجه به نمونه های موجود میناکاری در موزه ها به موضوع ریشه یابی نخستین میناهای دنیا و اینکه از بیزانس و یا ایران ساسانی سرچشمه گرفته پرداخته شده است.

در قسمتی از این کتاب آمده است: «اگر نمی توان در مورد ریشه ی زمانی مینای حجره ای حدس زد اما در اینکه این هنر مخصوص ایرانی ها است و در ایران خلق شده است به سختی می توان تردید کرد».

نقره کاری با مفتول که شکل ابتدایی ملیله کاری بود در میان اشکانیان رواج داشته است و به طور کلی سابقه هنر میناکاری به 1500 سال پیش از میلاد می رسد و ظهور آن بر روی فلز در طول سده ششم تا چهارم پیش از میلاد و پس از سال 500 پیش از میلاد مشاهده می شود.

غیر از اظهارات پوپ، منابع متعددی به گستردگی صنعت فلز کاری در دوران هخامنشیان اشاره دارد. در موزه های داخلی و خارجی نیز نمونه های زیادی از محصولات فلزی دوره هخامنشیان موجود است.به طور کلی عصر هخامنشیان سبک معین و مشخصی دارد.

جام های نقره ای که یکی در موزه بریتانیا و دیگری در موزه آرمیتاژ لنینگراد نگهداری می شود. پایه ی جام اولی از مجسمه ی مرغی خیالی، که دارای شاخ و منقار است، تشکیل شده و پایه ی دیگرش مجسمه ی بز کوهی است که بال و ریش دارد.

از این رو شواهد نشان می دهد که هنر میناکاری در این زمان مرسوم بوده است. هم چنین در زمان اشکانیان تزئین بر روی فلز معمول و مرسوم بوده است.رسم معمول هنری این زمان پایه های هنر عظیم و درخشان ساسانی را برافراشته است.

از آنچه در مقبره شوش پیدا شده و از آثار مکشوفه همدان می توان دریافت که فلز کاری در زمان اشکانیان از ارزش زیادی برخوردار بوده است. در این زمان هنر میناکاری نیز رواج داشته است؛ به عنوان مثال می توان از دیوارهای شوش که با آجرهای میناکاری شده پوشیده شده است، نام برد که در آنها تصویر گاو، شاه و نیز حیوانات دیده می شود.

دو دستبند طلا که با مینای آبی و به روش ملیله دوزی کار شده است هم اکنون در موزه آرمیتاژ لنینگراد نگهداری می شود و چون به جواهرات ایرانیان شبیه است نشان می دهد که متعلق به این سرزمین بوده است و در عهد اشکانیان ساخته شده است. در آن زمان نشاندن جواهر بر روی فلز در ایران به خوبی انجام می شده است.

شاهد دیگر، گیره ای است که روی آن لعل کار شده و هم اکنون در موزه ولف شیم آلمان است. روی این گیره که مربوط به دوره اشکانیان است و کیفیت بالایی دارد با زبان پهلوی نام اردشیر را نوشته اند. بررسی ادوار گذشته ایران نشان می دهد که هنر میناکاری در عهد ساسانیان از تمام دوره ها متنوع تر و کامل تر بوده است.

طرز تهیه مبنای خانه بندی یا حجره بندی
در این روش، مینا به وسیله مفتول های فلزی که روی سطح کار لحیم می شوند پدید می آید. سپس فضای بین سیم ها به وسیله ی رنگ های مینایی پر می شود. آنگاه برای جلوگیری از سیاه نشدن مفتول ها سطح کار را با یک لعاب مینایی بی رنگ می پوشانند و در آخر مینا را در کوره مخصوص می برند.

البته امروزه از این شیوه کمتر استفاده می شود و بیشتر در کشورهای هند، چین و روسیه تا حدی از این روش استفاده می شود. مفتول ها را پس از حرارت دادن پولیش می دهند. در این نوع مینا برای براق شدن سیم ها باید ترکیبی از هنر میناکاری و ملیله را با هم ادغام کرد.

البته برای لحیم کاری مفتول ها حتماً باید از لحیم نقره استفاده شود. زیرا اگر از لحیم های دیگر استفاده شود امکان جدایی مفتول ها وجود دارد. هنر میناکاری در تهران و دیگر شهرهای کشورمان بصورت غیر تجاری دنبال می گردد.

مینای نقاشی
در این روش زمینه یا ورقه ی مس را به اشکال دلخواه در آورده، بعد از مراحل مختلف اعم از تاب دادن (برای جلوگیری از شکنندگی مس، جسم مسی را با حرارت سرخ کرده، یکباره در آب قرار می دهند) دوغاب می دهند (با محلول آب و جوهر گوگرد H2SO4 برای از بین بردن چربی و ضایعات روی مس)؛

سپس جسم مسی را سه بار لعاب می دهند. پس از آماده شدن روی لعاب آن را نقاشی کرده، دوباره حرارت می دهند. در این بخش ممکن است که یک جسم برای شکل گیری مینا چهار الی پنج بار حرارت داده شود.

البته کارهایی که دارای زمینه رنگی است و می باید طلاکاری شود معمولاً پنج بار داخل کوره برده می شود؛ ولی کارهایی که دارای زمینه ی سفید است چهار بار در کوره قرار می گیرد. امروزه رایج ترین نوع میناکاری، مینای نقاشی است.

مینای مرصع
در این نوع مینا، دانه هایی به شکل یاقوت و به رنگ های مختلف بر روی ظروف مینا توسط کمی رنگ لعاب و آب به دانه چسبانده می شود. معمولاً محل هایی که می خواهیم دانه های یاقوت رنگ را بچسبانیم لعاب نمی دهیم

بلکه باید به صورت مس باشد تا بتواند بهتر و زبباتر دانه ها در آن جای گیرد این هنر امروز کمتر متداول است و در گذشته بیشتر بر روی حمایل ها، غلاف ششمیر چایخوری و امثالهم کاربرد داشت. لازم به ذکر است که دانه های یاقوتی شکل را از خرد کردن و حرارت دادن شیشه های مختلف رنگی می توان تهیه نمود.

مینای برجسته
در این روش، نقوش و خطوط مورد نظر را بر روی شی فلزی طرح می کنند و یا اینکه توسط استاد قلمزن، زمینه مسی به اشکال مختلف برجسته می شود. البته در مینای برجسته، هنرمند قلمزن نباید برجستگی های روی ظروف را به صورت شیب تند بسازد بلکه اشکال برجسته باید نسبت به سطح اصلی زاویه های باز داشته باشد.

به طور کلی شکل قلمزنی ظروف مینایی با قلمزنی معمولی فرق می کند؛ زیرا در قلمزنی، استاد مسگر سعی می کند اطراف اشکال را گودتر و تندتر و تیزتر کند؛ در صورتی که در ظروف برجسته مینا، برای قرار گرفتن رنگ لعاب برجستگی باید حالت مایل داشته باشد.

گاهی هم مینای برجسته را به صورت دو پوسته درست می کنند مانند کاسه بشقاب های بزرگ؛ بدین صورت که بیرون ظروف برجسته و داخل آن کاملاً صاف است. در این روش، کاسه دارای دو پوشش است:

یکی برجسته و دیگری صاف که اینها باید با هم تطبیق شوند و توسط استاد مسگر با لحیم نقره کاملاً بر روی هم قرار گیرند و لحیم شوند. مینای برجسته همچنین در پلاک های مختلف به خصوص در اماکن متبرکه جهت خطوط مختلف به کار می رود. روش لعاب دادن این نوع مینا هم مانند مینای نقاشی است که باید در سه مرحله لعاب داده شود یک الی دوبار نیز بعد از نقاشی داخل کوره برده شود.

مینای شکری
در این نوع مینا، اسکلت مس را با لعاب رنگی پوشش می دهند. این نوع لعاب قبلاً نیز وجود داشته است. ولی امروزه مس را با لعاب سفید پوشش می دهند همانند همان مراحلی که در مینای نقاشی ذکر شد.

سپس با رنگ دلخواه (رنگ الوان یا رنگ نقاشی) تمام سطح لعاب را رنگ می کنند و آن را در داخل کوره حرارت می دهند. سپس جسم رنگی آماده شده را با مداد سفید طراحی می کنند و با موادی که اشاره خواهد شد عملیات بعدی را انجام می دهند.

طرز تهیه مینای شکری
مقداری پودر رنگ لعاب سفید را در یک ظرف مسی بدون لعاب ریخته، حدود 10 الی 5 دقیقه داخل کوره قرار می دهند. رنگ لعاب داخل ظرف مسی حالت چینی به خود می گیرد.

با ضربه زدن به پشت ظرف مسی، لعاب جمع شده در داخل، از ضربه زدن به ظرف مسی، لعاب جمع شده در داخل، از ظرف خارج می شود. لعاب مذکور را درون هاون برنجی قرار داده، می کوبند تا خرد شود و حالت زبری پیدا کند. سپس این خرده ها را از سرند می گذرانند.

این عمل را دوبار انجام می دهند تا دانه های شکری شکل اش را جدا کنند. همچنین می توان شیشه های رنگی مختلف را خرد کرد و بر روی تخته ی نسوز قرار داد. سپس آن را داخل کوره به مدت 7 الی 8 دقیقه حرارت داد. این خرده شیشه ها به علت حرارت جمع می شوند و حالت گوی رنگی به خود می گیرند.

در صورتی که بخواهند گوی به صورت سفید یا مروارید شکل در آید باید مقداری لعاب سفید را بر روی تخته ی نسوز قرار داده، داخل کوره حرارت داد که به علت جمع شدن پودر لعاب به صورت گوی سفید یا مروارید شکل ظاهر می شود.

البته اندازه ی گوی ها به مقدار رنگ لعاب با خرده های شیشه بستگی دارد. پس از آماده شدن گوی ها، مقداری رنگ لعاب را با آب به دانه مخلوط کرده، آنقدر انها را بهم می زنیم تا حالت عسلی به خود بگیرد. سپس با قلم بر روی محل های مورد نیاز از این محلول قرار داده، با انبرک یا پنس گوی های آماده را روی محل قرار می دهند تا کاملاً بر روی جسم مینایی چسبیده شود.

پس از این مرحله با قلم مو روی طرحی را،که قبلاً بر روی ظروف طراحی شده بود، با محلولی که از پودر رنگ لعاب و روغن بزرک درست شده (روغن برزک و پودر رنگ لعاب باید خوب با هم مخلوط شود) نقاشی می کنند.

سپس لعاب های شکری را، که قبلاً آماده شده، بر روی ظروف می پاشند. تا لعاب های شکری روی قسمت هایی که قبلاً به صورت چسبیده در آمده قرار می گیرد. پس از این مرحله می توان مابین نقش و نگارها را طلاکاری کرد و داخل کوره قرار داد.

البته اگر جسم مذکور زیاد حرارت ببیند این حالت شکری از بین می رود. بنابراین برای اینکه حالت شکری حفظ شود باید در حرارت دادن این گونه اجسام مینایی دقت لازم صورت گیرد. امروزه این نوع مینا کمتر ساخته می شود.

 

(برگرفته از کتاب هنر مینا)

 

خرید میناکاری در تهران

خرید میناکاری در تهران

MinaKari (Enameled) Sale in Tehran

There is no restriction for buying handicrafts these days because technology makes people close to each other and they can have everything they want from every place of the world by the Internet.

BazareMina online Market facilitates ordering MinaKari (enameled) handicrafts of Iran, especially Isfahan, from Tehran and other cities around the world.

MinaKari (Enameled) Sale in Tehran

MinaKari (enameled) is one of the popular handicrafts of Isfahan which can be seen in numbers in handicraft mall of Tehran.

Also, people of Tehran and other cities can order every type of MinaKari (enameled) product which they are interested in from BazareMina online Market. The quality of the products is high and they are made of original materials.

Wholesale shopping of these products in Tehran is transferred from Isfahan. You only need to call our Sales Department and get more information about the products and price if you intend to have a wholesale shopping.

What is MinaKari (Enameled)?

MinaKari (enameled) is the art of fire and soil which is inherited from past generations. Experienced masters of Iran, especially Isfahan, have mixed their enthusiasm and skill to make a beautiful masterpiece.

The main material of MinaKari (enameled) products is copper which is designed and painted by Mina colors; then it is put in the furnace with high temperature to be heated enough.

Different colors are used to make these products and the most important ones are blue, green, red and brown which can be seen with a variety of shadows in artworks.

Generally, all colors are fresh and transfer a sense of calmness and happiness to every viewer.

Types of MinaKari (Enameled) Products

There are several products which are made of MinaKari (enameled) art; such as the following ones:

• MinaKari (enameled) grid frame is one of the new products which is made by laser cut. A MinaKari (enameled) plate or vase are put in a frame and box to make a new and beautiful design. Different designs of copper butterflies or triple-plates have also its fans.
• MinaKari (enameled) panels are made of a wooden frame which can be installed on the wall and be in harmony with other decorative tools in your home.
• MinaKari (enameled) dishes such as fruit dish, sweet dish, nuts dish, bowl, sugar pot, plate, vase and other dishes attract the attention of a lot of people to consider them as practical ones, apart from their ornamental aspect.

In general, masters who work in this field pay attention to make delicate designs on the products to show original art and culture to different people.

You can simply order whatever you want from BazareMina online Market and receive it in the shortest possible time in Tehran or other cities. This Market offers a big range of dishes with different designs and sizes which can be interesting for every art lover.

 

سوالات متداول

فروش میناکاری در تهران فقط از طریق سایت هست یا بصورت حضوری هم امکان دارد؟

فروش میناکاری اصفهان در تهران, و بصورت کلی صنایع دستی اصفهان فقط از طریق فروشگاه آنلاین و بصورت اینترنتی انجام می گیرد؟ شما می توانید در سایت جدید ترین محصولات صنایع دستی لوکس ایرانی را مشاهده کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید.

زمان ارسال محصولات خریداری شده برای مشتریان تهرانی چقدر می باشد؟

حداقل 24 و حداکثر 48 ساعت. ولی در صورت نیاز فوری , مشتریان عزیز می توانند سفارشات خود را 12 ساعته از طریق باربری ترمینال تحویل بگیرند. فروش میناکاری در تهران و سایر شهرهای کشور همه روزه و در کمترین زمان , در هر تیراژ از طریق بازار مینا امکان پذیر است.

دفتر اصلی فروشگاه بازار مینا کجاست؟

دفتر اصلی فروشگاه بازار مینا درارگ جهان نما , مرکز شهر اصفهان است. البته فروشگاه بازار مینا بصورت اینترنتی فعالیت کرده و فروش حضوری ندارد. سفارشات ثبت شده پس از هماهنگی به بخش بسته بندی در انبار مرکزی ارسال می گردد و پس از آن از طریق پست و باربری برای مشتریان گرامی ارسال می شود.

قیمت خرید میناکاری اصفهان از طریق سایت بازار مینا و فروشگاه های صنایع دستی موجود در شهر تهران چه تفاوتی دارد؟

قیمت محصولات میناکاری اصفهان با توجه کیفیت آنها برآورد می گردد. بر این اساس با توجه به اینکه فروشگاه بازار مینا تولید کننده محصولات صنایع دستی اصفهان است مطمئنا قیمت های مناسبی در نظر گرفته شده است. دامنه قیمت ها با توجه به نوع و کیفیت ظروف ساخته شده متفاوت است.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =