انواع صنایع دستی

مس و پرداز اصفهان از محبوب ترین صنایع دستی نصف جهان

صنایع دستی مس و پرداز

صنایع دستی مس و پرداز اصفهان

صنایع دستی مس و پرداز اصفهان از شناخته شده ترین هنرهای صنایع دستی جدید بشمار می رود. با وجود عمر کوتاه این هنر ولی ظروف مس پرداز شده , جایگاه ویژه ایی در بین مردم پیدا کرده است.

خرید محصولات نفیس صنایع دستی مس و مینا با نقاشی پرداز می تواند جلوه زیباتری به محیط پیرامون زندگی شما دهد. همچنین ظروف مس و پرداز گزینه های خوبی برای هدایای تبلیغاتی سازمانی و یا هدیه به دوستان و اقوام شما می باشند.

امروزه اموزش مس و نقاشی در کارگاه های مختلف برگذار می گردد و علاقه مندان به این هنر می توانند از آن استفاده نمایند.

در پایان دوره های آموزشی هر شخصی می تواند انواع ظروف مس و پرداز مانند گلدان صراحی مس و پرداز, شکلات خوری مس و پرداز, قندان مس و پرداز و سایر محصولات هنری در این رشته را طراحی و نقاشی کند. هنر دستی مس و پرداز در کارگاه های مختلفی با کیفیت های متفاوت تولید می گردد.

تماس با واحد فروش: 09019277512

صنایع دستی مسی با نقاشی پرداز

محصولات مس نقاشی شده در قالب هنر های صنایع دستی در سراسر کشور مورد پسند علاقه مندان به دست سازهای ایرانی قرار گرفته است.

صنایع دستی مس و پرداز می تواند جایگزین بسیار خوبی برای محصولات لوکس وارداتی باشد. شما می توانید انواع عکس ظروف مس و پرداز را در سایت فروشگاه مشاهده نمائید.

و همچنین کالای بسیار ایدآلی برای صادرات غیر نفتی بشمار آید. هنر مس و پرداز را می توان شاخه ایی جذاب از هنر میناکاری اصفهان بر شمرد که توسط استادکاران نصف جهان بر روی انواع ظروف فلزی قابل اجراست.

 

مس و پرداز اصفهان

مس و پرداز اصفهان

ظروف مس و پرداز

ظروف مس و پرداز از جدید ترین و زیاترین محصولات صنایع دستی ایرانی بشمار می رود. شما باید بدانید که صنایع دستی مس و پرداز از جمله صنایع دستی مورد توجه در اصفهان می باشد و بسیاری از افراد به دلیل زیبایی این محصولات, انواع مدل های آن را خریداری می کنند.

برای خرید صنایع دستی مس و پرداز باید بدانید این صنایع تلفیقی از صنایع دستی میناکاری و صنایع دستی مسی می باشد. در واقع بسیاری از استادکاران این هنر, صنایع دستی پرداز را در دسته بندی میناکاری قرار داده اند.

 

طرح هایی که روی مس کشیده می شود اصولا از طراح های قدیمی تاثیر گرفته و به همین دلیل زیبایی این ظروف بسیار زیاد است. برای اینکه قسمت بدنه این ظروف را طراحی کنند به طور معمول از طرح های قدیمی و سنتی استفاده می کنند و استادکاران در این زمینه بسیار حرفه ای می باشند.

از جمله مهمترین و اصلی ترین طرح هایی که روی این صنایع دستی طراحی می شود طرحی گل مرغ و اسلیمی است.

اپلیکیشن صنایع دستی

اموزش مس و نقاشی

آموزش مس و نقاشی در کارگاه های متعددی برگذار شده و هنرجویان پس از اتمام دوره می توانند بصورت مستقل کار کنند. فروشندگانی که فروش صنایع دستی مس و پرداز را بر عهده دارند می توانند در بین انواع مدل های متفاوت هر یک از آنها را که مایل هستید به شما عرضه نمایند.

اگر شما بخواهید از مرکز خرید صنایع دستی این نوع ظروف را خریداری کنید, با مدل های مختلف آن مواجه خواهید شد که هر یک از آنها زیبایی بی نظیری دارند.به طور کلی از آنجایی که مس و پرداز ترکیبی از میناکاری و هنر خم کاری مس می باشد.

 

مراحل طراحی و ساخت آن هم پیچیدگی های بیشتری دارد. برای اینکه شما با مراحل تولید صنایع دستی مس و پرداز آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه این مراحل را به تفکیک نام می بریم.

مس و پرداز اصفهان

در مرحله اول خم کاری مس رخ می دهد که در این مرحله، شما باید آن ظروفی که می خواهید روی آن نقاشی انجام دهید را آماده کنید. این ظروف متنوع می باشد و هر یک از آنها ویژگی های مختلفی دارد،

بسته به هر یک از انواع آن باید نقوش متفاوتی روی آنها شکل بگیرد. شما می توانید برای خرید صنایع دستی مس و پرداز اصفهان یکی از انواع آن را که زیباتر است , انتخاب و خریداری کنید. ظروف مس پرداز نقاشی میناکاری با کیفیت های مختلفی ساخته و به بازار ارائه می گردد.

 

صنایع دستی مس و پرداز

صنایع دستی مس و پرداز

نقاشی پرداز و میناکاری

یکی از مهمترین مراحلی که در تولید و طراحی صنایع دستی مس و پرداز وجود دارد نقاشی روی ظروف می باشد. ظروف مورد نظر که برای تولید و طراحی این نوع صنایع دستی مورد استفاده قرار می گیرد , بهتر است مسی باشد و مسی بودن این ظروف ارزش بیشتری به آن می دهد.

رنگی که برای نقاشی ظروف مورد استفاده قرار می گیرد همان رنگ های روغنی می باشد و شما می توانید از آن استفاده کنید. استادکاری که روی ظروف نقاشی می کند باید تخصص و تجربه زیادی داشته باشد، تا طرح هایی زیبا و منحصر به فردی را ایجاد نماید.

 

در واقع باید بدانید ظرافت و دقتی که در طرح های این ظروف وجود دارد یکی از ویژگی های اصلی آن به شمار می رود. ارزش صنایع دستی مس پرداز بالاست و برای زیبایی طراحی دکوراسیون هر فضایی مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان هدیه می توانید یکی از انواع این ظروف را انتخاب و خریداری کنید، چرا که زیبایی آن برای هدیه خاص و ویژه می باشد.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

 

صنایع دستی مس و پرداز

در این مرحله تمامی ظروفی که به عنوان صنایع دستی مس و پرداز انتخاب و نقاشی شده باید به وسیله دستگاه مخصوصی ساب داده شوند. به وسیله این دستگاه تمامی ظروف براق می شوند و ساب می خوردند.

در حقیقت باید بدانید به وسیله این دستگاه تمامی چربی هایی که روی ظروف وجود دارد از بین می رود و یک طرح صاف و براق روی ظروف ایجاد می شود. این مرحله کیفیت اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به کیفیت ظروف دقت بسیار زیادی شود.

یکنواخت و زیبایی ظروف این نوع صنایع دستی موجب می شود که چشمان هر بیننده ای خیره به زیبایی آن شود و به همین دلیل است که روز به روز افراد علاقه بسیاری به خرید آن پیدا می کنند. صنایع دستی پرداز روی مس در بین علاقه مندان به صنایع دستی ایرانی از جایگاه ویژه ایی برخوردار می باشد.

 

رنگ مورد استفاده در مس و پرداز

رنگ مورد استفاده در مس و پرداز خاص بوده و برای ماندگاری بر روی آن باید پوششی از پلی استر زده شود. آخرین مرحله استفاده کردن از پلی استر می باشد، که بعد از طراحی و ساب خوردن ظروف باید پلی استر را روی آنها بزنند.

پلی استر زمانی که روی ظروف کشیده شود مقاومت و ماندگاری آن را تا حد بسیار زیادی بالاتر می برد. در واقع باید بدانید با وجود این ماده شما می توانید ظروف را بشویید، بدون اینکه هیچ آسیبی به آنها وارد شود.این مرحله یکی از مهمترین مراحل تولید صنایع دستی مس و پرداز می باشد و باید به آن اهمیت زیادی داده شود.

کیفیت محصول زمانی که از پلی استر برای زیبایی و طراحی آن استفاده شود بسیار بهتر می شود و عمر طولانی تر خواهد داشت. برای اینکه از پلی استر استفاده شود باید استادکاران با نحوه استفاده از آن آشنایی لازم را داشته باشند تا به بهترین نحو ممکن کار را انجام دهند.

 

قندان بزرگ مسی و نقاشی پرداز

قندان بزرگ مسی و نقاشی پرداز

قیمت ظروف مس و پرداز

شاید بعد از اینکه شما با صنایع دستی مس و پرداز آشنایی لازم را به دست آوردید این سوال برایتان به وجود آید که قیمت این صنایع در چه حدودی می باشد و چه مقدار باید برای خرید آن پرداخت کنید.

در واقع هر یک از ظروفی که مس و پرداز هستند قیمت متنوعی دارند و این مسئله هم بسته به اندازه و نوع آنها دارد. با این وجود عوامل کلی زیادی وجود دارد که تعیین کننده قیمت این صنایع دستی می باشد و شما باید با این عوامل آشنایی لازم را داشته باشید.

برخی از مهمترین و اصلی ترین این عوامل عبارت می باشد از :

ضخامت : همان طور که بیان نمودیم برای تولید صنایع دستی مس و پرداز, ظروف مورد استفاده بهتر است از جنس مس باشد. در صورتی که این ظروف ضخامت بالایی داشته باشند شما برای خرید آنها باید هزینه بیشتری را پرداخت کنید.

بنابراین باید بدانید یکی از مهمترین و اصلی ترین عواملی که تعیین کننده قیمت این نوع صنایع دستی می باشد ضخامت ظروف است که باید به آن دقت داشته باشید.

طرح :برخی از ظروفی که بر روی آنها نقاشی انجام می شود, زیبایی خاص تری دارند، چرا که روی آنها نقاشی هایی با ظرافت بیشتر انجام شده است. اگر طرح های به کار رفته برای طراحی و تولید این صنایع دستی بسیار ظریف باشد.

 

سرویس شربت خوری مس و پرداز اصفهان

سرویس شربت خوری مس و پرداز اصفهان

 

و زمان زیادی برای کشیدن آنها صرف شود، شما باید برای خرید آنها هزینه بیشتری را پرداخت کنید. برخی از آنها که طرح های ساده تری دارند بدون شک دارای قیمت پایین تری هستند و نیازی نیست شما قیمت بالایی را برای خرید آنها پرداخت کنید.

مواد اولیه و رنگ : مواد اولیه ای که برای تولید و طراحی صنایع دستی مس و پرداز مورد استفاده قرار می گیرد اگر کیفیت بالایی داشته باشد بدون شک هزینه خریداری آن هم بالاتر می رود. در واقع باید بدانید این مواد اولیه موجب می شود طول عمر ظروف بالاتر برود،

بنابراین اگر ظروف طول عمر بالایی نداشته باشند باید بدانید کیفیت خوبی هم نیز ندارند و نباید آنها را خریداری کنید. رنگ بندی هر یک از این ظروف که شما می خواهید خریداری کنید متنوع می باشد و هر یک از رنگ های آن هم قیمت متفاوتی دارد.

بر این اساس برای خرید این ظروف و قیمت نهایی آن رنگ های ظروف هم نقش تاثیرگذاری دارد که باید با آن آشنایی زیادی داشته باشید.

 

استادکار : یکی دیگر از عواملی که روی قیمت صنایع دستی مس و پرداز نقش دارد و باید با آن آشنایی داشته باشید استادکاری می باشد که آن ظروف را طراحی کرده است. برخی از استادکاران به واسطه هنر و خلاقیتی زیادی که دارند.

هزینه بیشتری را برای طراحی ظروف دریافت می کنند، برخی از آنها هم هزینه کمتری را برای کارهای خود دریافت می نمایند. بنابراین شما باید بدانید یکی از دیگر عوامل تاثیر گذار روی قیمت ظروف مس پرداز استادکار آن می باشد.

اندازه و ابعاد : بدون شک بسیاری از شما با این عامل تعیین کننده روی قیمت صنایع دستی مس و پرداز آشنایی دارید. در واقع باید بدانید ظروفی که اندازه آنها بزرگ است هزینه خرید بیشتری هم دارند.

بنابراین شما زمانی که نمی خواهید هزینه زیادی را برای خرید این ظروف پرداخت کنید بهتر است اندازه های کوچکتر آن را خریداری کنید. اگر می خواهید تعداد زیادی از این ظروف را به عنوان هدیه خریداری کنید بهتر است اندازه های کوچک تر آن را تهیه نموده تا قیمت کنتری برای آنها پرداخت نمایید.

 

کشکول مس و پرداز اصفهان

کشکول مس و پرداز اصفهان

خرید ظروف مس و پرداز

خرید ظروف مس و پرداز از طریق سایت فروشگاه صنایع دستی اصفهان بسادگی امکان پذیر است. این عواملی که در بالا بیان نمودیم از جمله اصلی ترین و مهمترین عواملی می باشد که روی قیمت نهایی صنایع دستی مس و پرداز تاثیر دارد و شما هم باید برای خرید این نوع از هنر صنایع با آنها آشنایی داشته باشید.

اگر شما اطلاعات زیادی در مورد خرید این هنر از صنایع دستی ندارید می توانید با مشاوران و کارشناسانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند مشورت کنید تا یکی از بهترین و مناسب ترین انواع آن را به شما ارائه دهند.

بدون شک در بین انواع مدل ها و طرح های این ظروف می توانید یکی را که بیشتر با سلیقه تان هماهنگی دارد را خریداری نمایید. ظروف مس نقاشی شده برای هنردوستان اهمیت بالایی دارد.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 11 =