انواع صنایع دستی

میناکاری اسماعیلی با کیفیت ترین صنایع دستی آتش و خاک اصفهان

میناکاری اسماعیلی

میناکاری استاد اسماعیلی

میناکاری استاد اسماعیلی را هر علاقه مند به صنایع دستی میناکاری می شناسد. کیفیت این برند هم در داخل کشور و هم در خارج کشور بر کسی پوشیده نیست. استاد مرتضی اسماعیلی میناکاری را در سطح بسیار بالایی به بازار های داخلی و خارجی ارائه کرده اند.

مرکز خرید میناکاری اسماعیلی در تهران زیاد وجود دارد که گل سر سبد محصولاتشان بی شد ظروف میناکاری شده برند اسماعیلی است.استاد حسین اسماعیلی میناکاری اصفهان را به شکل بسیار زیبایی به دوستداران هنر ایرانی نشان دادند.

مرحوم حسین اسماعیلی برادر بزرگوار مرتضی اسماعیلی بودند و جامعه هنری ایران مدیون زحمات بی شائبه این بزرگواران است. قیمت میناکاری اصفهان متفاوت و بر اساس زحمت و دقت صرف شده و همچنین امضای استاد بر ظروف ساخته شده برآورد می گردد .

 

بشقاب میناکاری خطایی توخالی

میناکاری اسماعیلی

استاد مرتضی اسماعیلی میناکاری

استاد مرتضی اسماعیلی یکی از بزرگترین هنرمندان برجسته اصفهان هستند که سال ها در زمینه میناکاری و نگارگری زحمت کشیده و هنرمندان بسیار خوبی را آموزش داده اند. میناکاری استاد اسماعیلی در ایران و خارج از ایران به عنوان یکی از زیباترین محصولات صنایع دستی شناخته می شود.

قیمت ظروف میناکاری شده برند اسماعیلی نسبت به برند های دیگر بیشتر است و این مسئله ریشه در کیفیت محصول دارد. ظروف میناکاری تهران از کارگاه های در اصفهان تامین می گردد.استاد اسماعیلی در تمام پروسه های طراحی و تولید ظروف مینا نظارت کامل داشته و کنترل کیفی محصولات باعث ساخت اثری کم نظیر می گردد.

 

ساخت ظروف صنایع دستی میناکاری مرحله به مرحله به وابسته به هم است بطور مثال ظرفی که لعاب صحیح داده نشده باشد نمی تواند بستر مناسبی برای نقاشی استاد باشد. و ظرفی که نقاشی خوبی نداشته باشد در پروسه کوره زیبایی و جلای کافی بدست نخواهد آورد.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

قیمت میناکاری اصفهان

میناکاری اسماعیلی

میناکاری استاد مرتضی اسماعیلی

کنترل کیفی محصولات در حال ساخت و همچنین امضای استاد بر روی هر ظرف تضمینی بر کیفیت بی چون و چرای آن است. هارمونی صحیح رنگ های ساخته و استفاده شده و بسیاری نکات دیگر تفاوت قابل توجهی در ظاهر هر اثر دارد.

این تفاوت به گونه ایی است که هر بیننده غیر متخصصی هم قادر به تشخیص صنایع دستی میناکاری اصفهان خواهد بود. ظروف میناکاری اسماعیلی پس از طی تمام مراحل دست آخر توسط خود استاد بازبینی شده تا اجازه ورود به بازار داشته باشد.

استاد اسماعیلی هنرمندان زیادی را در زمینه هنر میناکاری به جامعه هنری معرفی کرده اند , کسانی که هم اکنون از سرشناسان این صنعت می باشند. هنر استاد هم در داخل کشور و هم در خارج از کشور شناخته شده و علاقه مندان زیادی دارد.

هر چند در برنامه های مختلف صدا و سیما سعی شده از ایشان تجلیل گردد ولی به جرات می توان گفت که ارزش تجربه هنری نزدیک به 6 دهه ایشان به سادگی قابل ارزیابی نیست. امیدواریم که مسئولان صنایع دستی کشور , از ایشان و دیگر اساتید هنری برجسته کشورمان بخوبی قدردانی کنند.

 

اپلیکیشن صنایع دستی

قیمت میناکاری اصفهان
بدلیل نوع پروسه کاری ,صنایع دستی میناکاری اصفهان تعداد زیادی از هنرمندان را مشغول به خود خواهد کرد. هنرمندانی که ظروف خام مسی را تولید می کنند , لعاب کاران , نقاشان , کوره پزان و … بر همین اساس هر گونه تغییر مالی در روند کار آنها و همچنین کیفیت کار آنها باعث می گردد

قیمت نهایی محصول تغییر کند. به عبارت دیگر ضخامت مس دو محصول می تواند متفاوت باشد و یا کیفیت لعاب دهی کارگاه ها با یکدیگر تفاوت داشته باشد که همین باعث تغییر قیمت محصول نهایی می گردد.آثار هنری مانند میناکاری می تواند بصورت تجاری , سفارشی و یا صادراتی تولید گردد.

کیفیت و زمان صرف شده برای خلق آنها دلیل اصلی برآورد قیمت آنهاست . البته جدای از این مسئله برند سازنده و امضای استاد بر روی هر اثر می تواند تاثیر زیادی بر ارزش مادی و معنوی آن داشته باشد.

از این رو در بازار سعی می شود کارهای با کیفیتی با قیمت مناسب تولید گردد. هر چند که زمان صرف شده با پشتوانه تجربی هنرمند برای خلق یک اثر هنری تناسبی با قیمت های ارزان بازار ندارد.

 

استاد مرتضی اسماعیلی میناکاری

میناکاری اسماعیلی

گلدان میناکاری اسماعیلی

گلدان میناکاری اسماعیلی از محبوب ترین ظروف صنایع دستی مس و مینای اصفهان می باشد. ظروف میناکاری استاد اسماعیلی بدلیل کیفیت بالای تولید آنها و همچنین امضای ایشان بر روی هر اثر , ارزش بسیار بالایی داشته و بین علاقه مندان به هنرهای دسته شناخته شده است.

تفاوت چشمگیر ظروف ساخته شده با سایر محصولات تجاری موجود در بازار دلیل این مدعاست. بر اساس این موضوع قیمت محصولات میناکاری استاد مرتضی اسماعیلی نسبت به محصولات مشابه گرانتر است. البته هنوز هم قیمت ها با ارزش واقعی اثر فاصله زیادی دارد.

 

گلدان 16 سانتی میناکاری اسماعیلی طرح ترنج

گلدان 16 سانتی میناکاری اسماعیلی طرح ترنج

 

ما سعی کرده ایم به سوال بسیاری از مشتریان در مورد تفاوت قیمت محصولات مشابه پاسخ دهیم . که دلیل اصلی تفاوت قیمت محصولات میناکاری به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از آن عوامل فیزیکی و قابل لمس بوده و برخی بدلیل اعتبار و کیفیت برند محصول می باشد.

 

نگاه متفاوت به عرصه هنر های دستی ایرانی و بطور مشخص صنایع دستی اصفهان , فارغ از هزینه های ناچیز خرید تاثیر بسیار خوبی بر رشد فرهنگی جامعه دارد. این دید مثبت انگیزه بیشتری برای زنده نگه داشتن هنر زیبای نیاکانمان خواهد داشت.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

میناکاری حسین اسماعیلی

زنده یاد حسین اسماعیلی نیز از هنرمندان بزرگ میناکار اصفهان بودنده که متاسفانه در قید حیات نیستند. وی یکی از سه برادر بزرگوار استاد مرتضی اسماعیلی و از نام آوران و افتخارات هنر میناکاری اصفهان بوده که در زمینه هنر مینای اصفهان بسیار شناخته شده بودند.

استاد حسین اسماعیلی کارهای زیادی انجام داده اند که هر کدام از آنها هم اکنون بصورت یک شاهکار هنری ارزش گذاری می شوند.از جمله کارهای برزگی که استاد حسین اسماعیلی انجام داده اند می توان به میناکاری حرم‌های امام حسین (ع) , میناکاری حرم حضرت عباس (ع) , میناکاری حرم حضرت زینب (س) و میناکاری حرم امام رضا (ع) اشاره نمود.

آثار استاد اسماعیلی در ابعاد بزرگ بوده و این برگ افتخاری در دفتر ایشان و شهر هنر پرور اصفهان است. ایشان هم در زمینه میناکاری و نگارگری شاگردان زیادی را پرورش داده و به جامعه هنری معرفی کرده اند که هر کدام از آنها هم اکنون از برجسته ترین هنرمندان می باشند.

متاسفانه استاد حسین اسماعیلی در هفتم دی ماه هزار و سیصد و نود و یک به دلیل غلظت خون و سکته مغزی دار فانی را وداع گفتند. پیکر ایشان از میدان نقش جهان اصفهان با حضور جمعی از هنرمندان, پیشکسوتان, مسئولان سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری تشییع شد

و در قطعه نام‌آوران باغ رضوان اصفهان آرام گرفت. استاد حسین اسماعیلی رفتند و یاد و خاطره ایی ماندنی از خود به یادگار گذاشتند.حسین اسماعیلی برادر کوچک استاد مرتضی اسماعیلی بودند که از دوران کودکی نزد ایشان و استاد زنگنه به آموزش هنر نگارگری و میناکاری پرداختند.

متاسفانه بدلیل کم لطفی هایی که در زمینه صنایع دستی و هنرهای ایرانی صورت گرفت , در زمان حیات ایشان قدردانی های لازم مالی و معنوی صورت نگرفت. این موضوع می تواند باعث تغییر نگاه مسئولان برای حمایت از هنرمندان عزیز در قید حیات باشد.

 

استاد حسین اسماعیلی میناکاری

میناکاری اسماعیلی

خرید میناکاری اسماعیلی

امروزه فرهنگ خرید و استفاده ظروف صنایع دستی و بطور مشخص میناکاری در بین مردم کشومان ترویج پیدا کرده. شاید از جمله دلایل این موضوع را بتوان به نزدیک بودن تولیدات صنایع دستی به فرهنگ ایرانی دانست.

به هر روی باعث خوشحالی است که با اطلاع رسانی بهتر و رشد فکری هموطنان به این مهم دست یافته ایم. خرید کالای باکیفیت ایرانی کمک بسیاری به چرخه اقتصادی کشور می کند. حرکت جریان اقتصادی تاثیر مستقیمی بر زندگی تک تک افراد جامعه خواهد داشت.

تهران به عنوان بزرگ ترین مرکز خرید کشور نقش بسیار مهمی در فروش صنایع دستی دارد. با وجود مرکز خرید ظروف میناکاری در تهران و البته شهر های مجاور , ولی کمبود مراکز تخصصی صنایع دستی در پایتخت احساس می گردد.

از این رو بیشتر خریداران برای سفارش محصولات خود مجبور به رفت و آمد در شهرهای دیگر هستند. که با ظهور تکنولوژی های جدید و بستر فروش آنلاین بسیاری از این مشکلات برطرف گشته.

 

بشقاب میناکاری برجسته اسماعیلی طرح گل و مرغ

بشقاب میناکاری برجسته اسماعیلی طرح گل و مرغ

بشقاب میناکاری اسماعیلی

اما باز هم بایستی در این زمینه کارهای کارشناسی صورت گیرد.فروش عمده محصولات صنایع دستی و بطور مشخص میناکاری می تواند از اصفهان به سایر شهرهای کشور براحتی صورت گیرد. مراکز خرید صنایع دستی در تهران و همچنین خرید میناکاری اسماعیلی نیز به همین شکل محصولات مورد نیاز خود را تهیه می کنند.

میناکاری اسماعیلی نیز به عنوان برندی شناخته شده با ارائه محصولات خود بصورت تک و عمده توانسته نیاز به ظروف مینای با کیفت را پاسخ دهد. قدرت خرید مشتریان تاثیر زیادی در انتخاب محصول و سفارش تعداد آن خواهد داشت. تنوع محصولات میناکاری اسماعیلی بالا بوده و سلیقه های مختلف را پوشش می دهد.

 

با توجه به تمرکز فروش در تهران, اما سعی فوشندگان به پوشش تمامی شهره ها و مرکز خرید کشور است. فروش میناکاری در تهران و سایر نقاط ایرانی بایستی تعادل و هماهنگی داشته باشد. لذا محصولات با درجات کیفی خرید برای شهرهای مختلف ایران در نظر گرفته شده است.

هموطنان تهرانی و سایر شهرهای کشورمان می توانند از طریق این فروشگاه سفارشات خود را ثبت کرده تا در کمترین زمان در سراسر کشور ارسال گردد. خرید میناکاری اسماعیلی از طریق فروشگاه صنایع دستی اصفهان براحتی چند کلیک می باشد.

 

مرکز خرید ظروف میناکاری در تهران

میناکاری اسماعیلی

بازار میناکاری اصفهان

هر کسی که تا بحال وارد بازار میناکاری اصفهان شده محو زیبایی و تنوع محصولات رنگارنگ دست ساز هنرمندان این شهر گشته . بازاری پر از صنایع دستی ایرانی نشات گرفته از فرهنگ این سرزمین که برای سلیقه های مختلف طراحی و ساخته شده. هنر اصفهان نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج ار ایران نیز زبان زد علاقه مندان به صنایع هنرهای دستی است.

نصف جهان از قدیم هنرمندان بسیاری را به جامعه هنری معرفی کرده . کسانی که کارهایشان در سراسر دنیا خوش می درخشد.اصفهان به عنوان قطب اصلی صنایع دستی ایران بستری مهم برای تولید محصولات صنایع دستی مهیا ساخته.

 

بازار اصفهان عرضه کننده انواع محصولاتی است که در کارگاه های مختلف تولید شده. متاسفانه در سال های گذشته به دلیل شرایط کلی اقتصاد ایران , جنب و جوش مورد انتظار در بازار صنایع دستی وجود نداشته که البته در سال های اخیر با اطلاع رسانی گام های مثبتی در این راستا برداشته شده.

لذت قدم زدن در محیطی سنتی و خرید کالای مورد نیاز شما که متناسب با شرایط زندگی ایرانی طراحی شده , کمتر قابل وصف می باشد. برخی از ظروف صنایع دستی , متمرکز در اصفهان هستند و هموطنان عزیز برای تهیه آنها به این نصف جهان سفر می کنند.

و شاید مرکز اصلی آنها را بتوان بازارهای اطراف میدان نقش جهان دانست. ظروف تولید شده در کارگاه میناکاری اسماعیلی از مرغوب ترین محصولات میناکاری شده اصفهان است.

 

بازار صنایع دستی اصفهان

میناکاری اسماعیلی

 

از جمله محصولات صنایع دستی که در بازارهای اصفهان بیشتر با آنها روبرو می شویم , می توان به : فرش دستبافت , ظروف مسی , ظروف میناکاری , ظروف فیروزه کوبی , ظروف ملیله کاری و … اشاره نمود.

امروزه فروشگاه های معتبر آنلاین در زمینه ارائه محصولات صنایع دستی در فضای مجاری فعالیت دارند. شما می توانید با با ثبت سفارش بدون نیاز به حضور فیزیکی کالای مورد نظرتان را در کمترین زمان دریافت کنید.

 

پخت ظروف میناکاری

پخت ظروف میناکاری یا کوره کاری مینا آخرین پروسه ساخت است. در این مرحله ظروف نقاشی شده برای ماندگاری و جلای رنگ ها در کوره های مخصوص با دمای 600 الی 800 درجه حرارت می بینند.میناکاری اسماعیلی را می توانید بصورت آنلاین از هر کجای کشور براحتی سفارش دهید.

این کار بسیار مهم است چرا که در صورت حرارت کم یا حرارت زیاد ظروف مینا آسیب می بیند. سوختن یا تغییر بد رنگ ها از جمله مشکلاتی است که در صورت کوره کاری نادرست ممکن است بوجود آید. جذابیت و زیبایی میناکاری اسماعیلی با کیفیت ساخت آن مرتبط است.

 

پخت ظروف میناکاری

میناکاری اسماعیلی

همانطور که قبلا هم بیان کردیم استاد مرتضی اسماعیلی در تمامی مراحل کار منجمله کوره کاری نظارت داشته تا به بهترین شکل ظروف نقاشی شده کوره تولید گردند. تمامی مراحل سخت ظروف مینا به یکدیگر وابسته هستند. از تولید زیر ساخت ظروف تا مرحله پخت مینا.

استفاده از اجناس با کیفیت ( زیر ساخت مس , رنگ مخصوص مینا , لعاب و … ) باعث می گردد تا محصول نهایی کیفیت بهتری داشته باشد. اگر هر مرحله از کار بدرستی انجام نشود شاید استادکار مجبور به اسقاط کردن آن محصول شود. میناکاری اسماعیلی از بهترین برندهای صنایع دستی ایران است.

محصولات میناکاری تنوع زیادی دارند که می توان به بشقاب, گلدان, کاسه و قدح, قاب‌های عکس, تابلوهای مینا , تندیس , قندان , میوه خوری و … اشاره نمود. برای هر کدام از آنها در مرحله پخت نکات مشخصی باید رعایت شود.

کسب تجربه و اطلاعات مورد نیاز در این زمینه به سال ها تلاش و ممارست نیاز دارد. تفاوت کار خوب و کار ضعیف پیرو همین تجربه کاری مشخص می گردد.برای پخت ظروف میناکاری کوره های گازی و کوره های برقی وجود دارد.قیمت ظروف میناکاری اسماعیلی با توجه به کیفیت آنها در نظر گرفته شده است.

هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند. مهمترین عامل در موفقیت نهایی تجربه استفاده از آنهاست. هر چه استادکار اطلاعات بیشتری در مورد پروسه ساخت مینا داشته باشد بهتر می تواند مرحله پخت را انجام دهد. ساخت محصولات میناکاری اسماعیلی کاملا استادکارنه است.

در صورتی که زیر ساخت ظروف مینا از فلزاتی غیر از مس باشد استاد کار بایستی دمای کوره را بر اساس نوع فلز زیرساخت تغییر دهد. ممکن است تجربه کار در کنار کوره میناکاری برای همه قابل تحمل نباشد چرا که در دمای بالا برای ساعت ها بایستی بصورت دقیق بر کار پخت ظروف نظارت داشت.

Esmaeili MinaKari (Enameled)

Esmaeili MinaKari (enameled) is one of the well-known brands in this industry. People who know this brand are surely aware of the quality of the materials used to make these dishes.

BazareMina online Market is a place to order a big variety of Esmaeili MinaKari (enameled) handicrafts with the highest quality.

Esmaeili MinaKari

Everyone who is interested in MinaKari (enameled) handicrafts knows Esmaeili MinaKari (enameled) very well. Master Morteza Esmaeili has transferred this brand to different cities of Iran and abroad.

If you walk in different markets of MinaKari (enameled) in Tehran or other cities, you will surely face with Esmaeili MinaKari (enameled) brand as the most original and high quality one.

Master Hussein Esmaeili, younger brother of Master Morteza Esmaeili, was the pioneer of this art in the modern way Isfahan.

The price of MinaKari dishes are calculated based on the time and effort spent to make these dishes. The price of Esmaeili brand is more than other similar ones because of the high quality materials used to make MinaKari (enameled) dishes of Esmaeili’s brand.

Production of Esmaeli MinaKari (Enameled) Products

Quality control and the stamp or signature of the master at the back (or bottom) of the product is a complete guarantee for every MinaKari (enameled) handicraft. Appropriate harmony of colors and nice designs make a really beautiful look for every product.

All products of MinaKari (enameled) are supervised by Master Esmaeili before entering the market in Isfahan; it means if the products did not have the high quality, they are not allowed to be sold.

All in all, he devoted 6 decades of his life to this art and his artistic experience cannot be evaluated simply.

Esmaeili MinaKari (Enameled) in the Market

These days, people pay more attention to art and culture which results in shopping more handicrafts. Although it is difficult for people to travel from one city to another to buy their favorite handicrafts;

technology has helped them and it is very easy to order every kind of handicraft online. BazareMina online Market is one of the most reliable places, where you can order Esmaeili MinaKari (enameled) in one or in bulk from different cities in Iran and foreign countries.

Therefore, if you are keen on appreciating your staff or giving your loved ones a gift, you can visit this market online and order whatever you like; then receive your order in the shortest possible time with the most reasonable price from Isfahan, center of art and culture.

 

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − بیست =