انواع صنایع دستی

خرید عمده میناکاری و صنایع دستی اصفهان

خرید عمده میناکاری

فروش عمده میناکاری اصفهان

خرید عمده میناکاری اصفهان گزینه ایی بسیار خوب برای شرکت ها, سازمان ها و ارگان های دولتی که قصد تهیه محصولات صنایع دستی ایرانی به تعداد بالا و قیمت مناسب می باشد. قیمت محصولات در بخش فروش عمده مینا نسبت به فروش تک بسیار متفاوت و جذاب می باشد.

اصفهان شهر تاریخی و قطب صنایع دستی ایران است که این امر باعث شده تا فروش عمده میناکاری در اصفهان بسیار مقرون به صرفه باشد. قیمت عمده میناکاری با قیمت فروش تکی ظروف میناکاری متفاوت است. برای خرید میناکاری اصفهان در تیراژ بالا می توانید با همکاران ما تماس گرفته و از میزان تخفیف ها مطلع شوید.

بازار مینا با توجه به ظرفیت بالای تولید محصولات میناکاری در بخش فروش عمده ظروف میناکاری فعالیت قابل توجهی داشته از این رو بهتر می تواند با خریداران عزیز تعامل اقتصادی برقرار سازد.

تماس با واحد فروش: 09019277512

 

خرید عمده میناکاری

خرید عمده میناکاری

فروش عمده ظروف میناکاری

عمده فروشی میناکاری اصفهان نیاز به ظرفیت تولید مناسب دارد. ما سعی کرده ایم بهترین کالا با مناسب ترین قیمت را بدست مشتریان عزیزمان در هر کجای ایران برسانیم بر این اساس برآورد دقیقی بر قیمت عمده ظروف میناکاری اصفهان داشته البته با توجه به شرایط اقتصادی جامعه

بازار میناکاری اصفهان هم وابسته به بازار صنایع دستی بوده و ممکن است در گذر زمان تغییراتی در قیمت ها بوجود آورد.خرید عمده میناکاری برای هدایای تبلیغاتی سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی گزینه بسیار مناسبی است.

برای مشاوره رایگان خرید عمده محصولات صنایع دستی, شما می توانید با همکاران واحد فروش ما تماس برقرار کنید.خرید عمده میناکاری در تهران و سایر شهرهای کشور از طریق فروشگاه صنایع دستی اصفهان فقط با چند کلیک امکان پذیر است.

خرید عمده انواع میناکاری اصفهان مستقیم از تولید کننده برای مصرف کننده با قیمت های حداقلی تولیدی خواهد بود.

اپلیکیشن صنایع دستی

عمده فروشی میناکاری اصفهان

استفاده از صنایع دستی ایرانی بعنوان هدایای تبلیغاتی مزایای زیادی دارد. از جمله آنها می توان به رشد بهتر اقتصاد بدون نفت کشور , ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و اشاعه فرهنگ و تمدن اصیل ایرانی اشاره نمود.

این شاخه از صنعت نزدیکی زیادی به صنعت توریسم دارد و می تواند مکمل و تقویت کننده خوبی برای تورسیم کشور نیز باشد. پخش عمده میناکاری برای سازمان ها و شرکت های دولتی قیمت مناسب داشته و باعث معرفی محصولات به مردم می گردد.

فروش عمده میناکاری قیمت ارزانی دارد تا بتوان در تیراژ بالا آنها را سفارش داد. میناکاری یکی از محبوب ترین صنایع دستی شرقی است که هم در کشور و هم خارج از کشور علاقه مندان زیادی دارد. ترویج فرهنگ ایرانی با تولید محصولات فرهنگی می تواند تاثیر بسیار مثبتی در شناخت کشورمان داشته باشد.

تهران مهمترین بازار فروش میناکاری کشور است. فروش عمده میناکاری تهران برای ارگان های دولتی و خصوصی و همچنین فروشگاه های صنایع دستی برای استفاده شخصی مردم از استقبال خوبی برخوردار بوده.

 

خرید عمده میناکاری

خرید عمده میناکاری

قیمت عمده میناکاری

مهم آن است که پشتوانه فرهنگی یک کشور مانند ایران عزیزمان به قدری بزرگ باشد تا بتواند مجموعه ایی از محصولات صنایع دستی را در کنار هم برای ارائه به جامعه خود و جوامع دیگر ارائه دهد.

در نظر داشته باشید, رنگ ها, طرح ها و بطور کلی هنرهای دستی یک کشور ماهیت فرهنگی جوامع تشکیل دهنده آن کشور را مشخص می کند.

 

بر این اساس با نگاهی گذرا به محصولات صنایع دستی ایرانی در خواهید یافت کشور پارسی ما جامعه ایی صلح جو متمدن و در عین حال مقدر است که به تمامی خرده فرهنگ های خود کمال احترام را خواهد گذاشت. فروش عمده میناکاری در اصفهان نیز می تواند کمک بزرگی به فروشگاه ها و شرکت ها باشد.

 

پیج صنایع دستی ایرانی در شبکه های اجتماعی

فروش عمده میناکاری اصفهان

انواع طرح های میناکاری

اسلیمی نوعی از نقش و نگار است که عبارت است از خط های منحنی و پیچک گیاهی را مجسم می کند و در کتیبه ها و بعضی دیگر از کارهای نقاشی ترسیم می شود (فرهنگ عمید).بعضی به هنر اسلیمی، اسلامی نیز می گویند

ولی باید گفت که این نوع نقش از گذشته ی دور برابر آذین کردن ظرف ها و بافته ها و هم چنین در حجاری ها به کار می رفته است و شاید در آن روزگاران نام خاص خود را داشته است.به هر حال این نقش تقریباً از دوره های سلجوقی و تیموری نام اسلیمی را به خود گرفته و به مرور زمان تکامل یافته است.

 

نقش اسلیمی بیشتر در حجاری ها و گچبری های دوره ساسانی و اسلامی دیده می شود. در دایره المعارف اسلامی مصاحب آمده است:

«اسلیمی از اجزای مهم طرح های استیل ایرانی مرکب از خطوط منحنی مارپیچ که در زمینه ی کاشی کاری، گچبری و نقاشی به رنگ های متمایز طرح می شود و شاخه های کوتاه و برگ و گل از ساقه مارپیچی آن منشعب می شود».

بعضی معتقدند که اسلیمی تداوم هنر نقاشی دوره ساسانی بوده، تکامل آن در دوره ی هنر اسلامی است و با نفوذ اسلام در ایران تزئین قرآن ها و کتاب های مذهبی اسلامی با نقش های اسلیمی رواج یافته است.

خرید عمده میناکاری

خرید عمده میناکاری

پخش عمده میناکاری اصفهان

بعضی دیگر از هنرمندان معتقدند که طراح اولیه ی این هنر حضرت علی (ع) بوده است و گفته اند که نقش اسلیمی اصلا از خطوط کوفی استخراج شده و لفظ اسلیمی در همان لفظ اسلامی است و به مرور زمان تکامل یافته است. چنان که امروزه بیش از پنجاه نوع شکل اسلیمی ماری معرفی شده است.

البته شاخه اسلیمی نقش تزئینی است که با گردش اسلیمی فرق دارد و اسلیمی خود به تنهایی مارپیچ ندارد و اگر گل و برگ بر روی آن باشد دیگر اسلیمی تنها نمی تواند باشد. همانطور که اشاره شد

نقش اسلیمی از پیش از اسلام در ایران رواج داشته ولی به طور یقین حضرت علی (ع) این نوع تزئین را در حاشیه ی صفحه های قرآن کریم مرسوم کرده است.این نظر که بعضی معتقدند نقش اسلیمی از خط کوفی گرفته شده است ممکن نادرست باشد

بلکه می توان گفت خط کوفی گرفته شده است ممکن است نادرست باشد بلکه می توان گفت خط کوفی از این نقش های تزئینی گرفته شده است؛زیرا نقش اسلیمی قدمتی پیش از خط کوفی دارد و از طرفی این نقش متعلق به خود ایران بوده و حتی از چین وارد ایران نشده است؛

چرا که در فرهنگ و هنرچینی نقش اسلیمی وجود ندارد. از انواع گوناگون نقش اسلیمی می توان اسلیمی ساده، اسلیمی توپر، اسلیمی توخالی، اسلیمی دهن اژدری، اسلیمی گلدار، اسلیمی با چنگ و بدون چنگ را نام برد.

اما به طور کلی در سبک اسلیمی هنرمند باید تمام اصول هندسی و به خصوص قرینه ها را رعایت کند و چنانچه یکی از گردش های اسلیمی با دیگر گردش ها هماهنگ نباشد، باعث نازیبایی و مشخص شدن این عدم هماهنگی می شود. امروزه بیشتر اشکال تهیه شده در هنر میناسازی از سبک طرح اسلیمی است.

 

خرید عمده میناکاری

خرید عمده میناکاری

فروش عمده میناکاری در تهران

ختایی طرح هنری متنوعی است که از ترکیب غنچه، گل و برگ های خارج از شکل طبیعی شان و براساس شیوه ی هنرهای تزئینی و به صورت نمادهای ایرانی پدید می آید.

گفته می شود که این طرح همراه با مغول از چین به ایران آمده است و ایرانیان آن را اقتباس کرده اند و دلیل آن را هم از ختا که به چین شمالی گفته می شود می دانند.اما بررسی سیر تکاملی گل ها در دوره های مختلف از هخامنشی تاکنون این اندیشه را رد می کند.

چرا که گل های ختایی را می توان در نقش مایه های دوره هخامنشی و اشکانی در اصالت هنر ساسانی و آثار دوره های بعد از آن نیز مشاهده کرد. با این همه اگر میان نقش های ختایی هنر نقاشی ایران و چین تشابهی وجود دارد باید آن را ناشی از وجود روابط فرهنگی، بازرگانی و سیاسی میان دو کشور و سفر یا مهاجرت هنرمندان دانست.

بررسی تاریخ نشان می دهد که در دوره ی ساسانی از نقش های ختایی در هنر کتاب آرایی مانویان استفاده می شد و پس از نفود اسلام در ایران این نقش ها کاربرد بسیار پیدا کرد. از دوره سلجوقی از نقش های بسیار زیبای ختایی برای تزئین قرآن ها، دیوان اشعار، گچبری مسجدها، فرش و امثالهم استفاده می شد.

اما در دوره تیموری هنر طراحی نقش های ختایی به اوج خود رسید و هنرمندان شکل های بسیار زیبایی از این گونه گل، برگ و حرکت شاخه ها را عرضه کردند. در دوره صفوی نقش های ختایی کامل تر شدند و گونه های بیشتری یافتند.

استادان هنر تذهیب بر زیبایی گل ها و برگ ها افزودند و در زمان شاه عباس صفوی گل های پر پر به گل شاه عباسی معروف شدند.

خرید عمده میناکاری روی مس

بهرحال اساس نقشه ختایی از خطوط منحنی موزونی است که هر یک از انها بند نامیده می شود که همه ی آنها از نظر هنری هم وزن هستند. مجموعه ی این بندها مانند استخوان بندی سرتاسر طرح را فرا می گیرد.

طراحان برای ایجاد هماهنگی در یک طراحی ختایی از میان هزاران نوع گل، برگ و غنچه ختایی معمولاً دو تا شش نوع گل را انتخاب می کنند و با سلیقه خود آنها را با هم می آمیزند و از ترکیب ختایی و اسلیمی، طرح موسوم به ختایی- اسلیمی به دست می آید.

اما گل های ختایی در اشکال دایره بیضی، پیازی و برگی تشکیل می شود و ساقه یا بند ختایی همان گردش یا حرکت حلزونی شکل است که مشابه آن در گیاهان به صورت پیچش های ساقه ی تاک و یا ساقه ی نیلوفر دیده می شود.

البته قرینه سازی در هنرهای ختایی یک اصل بوده، نه تنها عیب محسوب نمی شود بلکه زیبایی و وحدت خاصی به کار می بخشد که با هماهنگی و حوصله ای خاص اجرا می شود. اما می توان گفت که به طور کلی یک نقش ختایی مشتمل است بر گل، برگ، غنچه، گره و ساقه.

  • گل: مانند گل نرگس، پروانه، شاه عباسی شش برگ و گل شاه عباسی هشت برگ و گل شاه عباسی ده برگ، گل لاله عباسی با تزئین لب برگردان، گل دندان موشی، نیم گل و …
  • غنچه: غنچه با ترکیب کاسبرگ و یک دایره، غنچه با ترکیب کاسبرگ و دو دایره، غنچه با ترکیب کاسبرگ و یک برگ و …
  • برگ: برگ پر طاووسی، برگ دندان موشی و …
  • گره: (چنگ – بند) گره به طریق عشقه، دندان موشی، گره با دو جوانه برگ، گره برگ دلی.
  • ساقه: ساقه عشقه، ساقه شکسته و …

به طور کلی نقوش ختایی مجموعه ای از گل ها، غنچه ها، برگ ها و ساقه است که در نظام هندسی و برگرشته از چرخش عشقه به عنوان تلطیف کننده نقوش اسلیمی جلوه کرده است. نظام شکل گیری این نقوش آنقدر دقیق و هماهنگ است که هر جزء جلوه ای از صورت کل خود است و در مجموع نیز همه اجزا و مفردات نشانی از مجموعه خویش اند.

مرغ و ختایی

این نوع طرح که به صورت گل هایی معمولاً به رنگ های قرمز، آبی و سرنج رنگ آمیزی می شود. به همراه پرندگانی که به صورت گردشی و با اشکال مختلف ترسیم شده و پرندگان در لابلای گل ها نمایان اند و بیشتر بر روی گلدان ها و بشقاب ها و یا اطرف که در وسط آن با اشکال مختلف نقاشی شده ترسیم می شود.

گاهی نیز ممکن است در این نوع نقاشی از پرنده استفاده نشود؛ ولی معمولاً این نوع سبک نقاشی با پرنده همراه است.این سبک نقاشی در هنر میناکاری اصفهان با ترکیب رنگ آبی (لاجوردی)، قرمز و کرم همراه است و برای گل ها از رنگ های لاجورد، قرمز، سرنج و سبز استفاده می شود.

به این دلیل این سبک را مرغ و ختایی می گویند که انواع غنچه، برگ و گل به همراه پرنده است و اکثراً دارای حرکت گردشی، مارپیچ یا حلزونی است.

 

گل و مرغ

نقش گل و مرغ در هنرهای سنتی ایرانی همیشه با جلوه های مذهبی و عرفانی همراه بوده است و این نقش بیشتر بر روی جلدهای قرآن، شاهنامه، دیوان حافظ، کلیات سعدی، نظامی و امثالهم کار شده است. همچنین در حاشیه های مختلف خطوط مذهبی و سروده های شعرا جلوه گر است.

نقش پرندگان و به خصوص مرغ از دیرباز در فرهنگ و هنر ما به عنوان نماد پاکی و آزادی وجود داشته است. در زمان مادها و پارس ها جایگاه مرغ بسیار مشهود نبوده ولی آثار بجای مانده در تخت جمشید و لوح سیمین زروان، خدای آسمانی مادها را در لرستان با تنه ای پرنده گون با بال های بلند نشان می دهد.

جلوه های داستانی سیمرغ را در فرهنگ ایرانی، که برجسته ترین نمونه های عشق و تمایل ایرانیان به پرندگان است، در کنار گل ها می توان دید که همبستگی خاصی با یکدیگر دارند. بارزترین آمیختگی گل و مرغ هنر ایرانی به خصوص در دوره اسلامی متعلق به مکتب بغداد است.

زیرا نخستین همنشینی پرندگان با گیاهان، بوته ها و گل ها آغاز می شود و همین امر باعث رشد و توسعه این سبک هنری شد. هنرمندان میناساز ایرانی نیز به خاطر این علاقه و وابستگی فرهنگی ایرانیان به گل و مرغ و پرندگان مختلف به خصوص سیمرغ و بعدها پرندگان دیگری مانند بلبل، قمری و امثالهم توانستند این سبک هنری را بر روی اجسام مینا کاری پیاده کنند.

این سبک هنری به خصوص در دوره صفویه و قاجاریه رشد و توسعه بسیاری پیدا کرد و امروزه نیز بیشتر طرح های  هنر صنایع دستی میناکاری از این سبک هنری زیبا و بی بدیل نشات گرفته است. این سبک بیشتر در میان بشقاب های مینا با پلاک های خطی و همچنین جعبه های قرآنی و امثالهم ترسیم می شود.

(برگرفته از کتاب هنر مینا)

 

 

Wholesale Shopping of MinaKari

Different companies and people are interested to give gifts to their acquaintances for different ceremonies. Among all the options which can be suggested, wholesale shopping of handicrafts;

such as MinaKari (enameled) can be the best because you can have a great discount and stick your name or brand on the gift to make yourself memorable.

Wholesale Shopping of Enameled

Wholesale shopping of MinaKari (enameled) products is a great option for companies and organizations which want to have Iranian handicrafts in bulk with a suitable price. You can get a good discount by a wholesale shopping of MinaKari (enameled) products of BazareMina online Market.

As Isfahan is the center of this art, the price and the quality of MinaKari (enameled) products are good and this art has attracted the attention of people.

When you order a type of handicraft in bulk, you can receive your package at your address and there is no need to waste your time walking in the mall in order to find a nice and reasonable product.

Advantages of Shopping Iranian Handicrafts

Using Iranian handicrafts as a gift has a lot of benefits. There is a better economic growth for the industry which is not dependent on oil.

More people, especially the youth, can learn making different handicrafts, especially MinaKari (enameled) and be hired in special workshops which professionally produce this piece of art.

Also, you can transfer Iranian culture and civilization to different cities and people around the world. When the companies and organizations order different handicrafts,

such as MinaKari (enameled), for wholesale shopping to appreciate their staff or introduce their business, people can be more familiar with this art.

How to have a Wholesale Shopping

If you are not sure of the product which you need to buy, you can call our Sales Department and get a free counseling. It is possible to have a wholesale shopping of MinaKari (enameled) from different cities and pay the cheapest price.

MinaKari (enameled) is one of the favorite Eastern handicraft and people with different cultures like it. If you have a wholesale shopping of MinaKari (enameled) products from BazareMina online Market, you can get a good discount.

منبع : بازار مینا  BazareMina.ir

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =